Skocz do zawartości

Wymiana czujnika ciśnienie DPF-pomocy :(


stivd

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

po zabawie z instalacjami INPA i DIS nadszedł czas na wypalanie DPFa niestety proces się nie powiódł, wymuszony proces włączony, ale nie aktywny. Dodam, że były zachowane wszystkie parametry wypalania temp. silnika, km/h, temp spalin. (informacja po odczytaniu raportów błędów) ponieważ nie ukrywam, że nie wiem gdzie mogę sprawdzić te parametry INPA i DIS.

Z błędów z IMPA wynika według mnie, że czujnik ciśnienia pokazuje głupoty tzn ciśnienie między kolektorem a DPF miało różne wartości raz koło 0 oraz poniżej zera (chodzi o wartości do skorygowania ciśnienia) wartość do kolektora wydechowego jest stała zmienia się wartość przed DPF to normalne, ale nie dają mi spokoju te wartości ciśnienia przed DPF niższe niż wylotowe z kolektora wydechowego czy to realne?, więc myślę, że przydało by się wymienić ten czujnik bo bardzo przekłamuje i jak mam zrobić wypalanie, dodatkowo pojawił się mały problem tzn.

 

1) brak czujników w sklepach motoryzacyjnych więc zostaje allegro

2) otrzymałem info :D, że po wymianie trzeba zaprogramować ten czujnik, według mnie trochę to głupie, ale po wymianie w mojej BMW klocków i tarcz wcale mnie to nie zdziwiło. :duh:

 

Proszę o informację na temat takiej wymiany tzn.

 

czy trzeba wprowadzać jakiś parametry?

Czy tylko wystarczy reset historii przebiegu?

Bądź czy tylko sama wymiana i nić więcej :?: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tylko wymiana.

Kiedyś wymieniałem w E61 530d i wszystko po wymianie było ok, jedynie trzeba skasować błąd zepsutego czujnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 530d gdy czujnik był walnięty, nie udawało się wypalić Dpf. Po wymianie na sprawny procedura wypalania uruchomiła się (po wykasowaniu błędów).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E61 530d był silnik M57 218KM i właśnie w tym padł ten czujnik.

Silniki N47 177KM są w E6x od 2007r - chyba od liftingu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Na 100% jest DPF no i właśnie czekam na nowy oryginalny czujnik ;)

Czujnik zamontowany. Dzięki chris99 za pomoc i cenne porady.

Przeprowadziłem wymuszone wypalanie w DIS (3 razy) wszystko działa tak jak powinno do ok. 15 min :duh: później wypalanie przechodzi w nie aktywne. Proszę napiszcie czy zakończenie procesu wypalania kończy się komunikatem, że zostało zakończone sukcesem, czy nie koniecznie :?: :? i mój proces można uznać za udany :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.