Skocz do zawartości

BMW X3 3.0i Awaria mechaniki uzgadniania faz wlotowego rozr


zbeniu1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie jestem tutaj nowy i bardzo proszę o pomoc.

Posiadam BMW E-83 3.0i i w ciągu roku już cztery razy zapalił mi się błąd silnika za każdym razem mechanik mi to zgasił za pomocą komputera i twierdził że jakiś czujnik złapał błąd i nic poważnego wczoraj udało mi się zrobić zdjęcie z jego komputera i tam był taki opis:- awaria mechaniki uzgadniania faz wlotowego rozrządu, a poniżej - nieciągły oraz - ogrzewanie AUC - zwarcie z masą. Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć co to za błąd bo chciałbym to naprawić (tzn. udać się do mechanika bo sam nie jestem w stanie ). Z góry za każdą informację bardzo dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych faz rozrządu to nie wiem, ale AUC to potocznie zwany czujnik smrodu. Po prostu jak wykryje nieprzyjemny zapach na zewnątrz to sam automatycznie zamyka obieg powietrza z zewnętrznego na wewnętrzny. Jest zlokalizowany przy wentylatorze chłodnicy od strony kierowcy tuż pod obudową filtra powietrza (tzn. u mnie tam jest ale ja mam diesla)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych faz rozrządu to nie wiem, ale AUC to potocznie zwany czujnik smrodu. Po prostu jak wykryje nieprzyjemny zapach na zewnątrz to sam automatycznie zamyka obieg powietrza z zewnętrznego na wewnętrzny. Jest zlokalizowany przy wentylatorze chłodnicy od strony kierowcy tuż pod obudową filtra powietrza (tzn. u mnie tam jest ale ja mam diesla)

 

 

Witam zlokalizowałem u siebie to przy chłodnicy ale skoro to tzw czujnik smrodu to czy ma to coś wspólnego z ogrzewaniem? bo błąd brzmi tak:

- ogrzewanie AUC

-zwarcie z masą

- stały

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów ponawiam temat bo udałem się do tego mechanika i spisałem numery tych błędów, a więc tak:

- błąd 20 - ogrzewanie AUC

-zwarcie z masą

- stały

 

- błąd 28 B8 - Awaria mechaniki uzgadniania faz wlotowego wału rozrządu

- nieciągły

 

Program na jakim mi to diagnozował to AUTOCOM

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

- błąd 28 B8 - Awaria mechaniki uzgadniania faz wlotowego wału rozrządu

- nieciągły

 

... czy bylo cos naprawiane przy silniku - zanim jeszcze pojawil sie ten blad 28 B8 ?

.... czy ktos " naprawial " cos w systemie Vanos ?

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

- błąd 28 B8 - Awaria mechaniki uzgadniania faz wlotowego wału rozrządu

- nieciągły

 

... czy bylo cos naprawiane przy silniku - zanim jeszcze pojawil sie ten blad 28 B8 ?

.... czy ktos " naprawial " cos w systemie Vanos ?

 

witam nie nic nie było naprawiane, bieżąca obsługa tzn filtry oleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

szukalem troche i znalazlem :

 

28B6 Inlet camshaft, mechanical

28B8 Exhaust camshaft mechanical

28BA Inlet camshaft, stiff

 

Need help/opinions about Cam Sensor fault code / VANOS

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=806273

 

.... moze pomoze ?

 

albo sensor :

 

HOW TO Remove Camshaft Sensor & Solenoid Switch BMW M52

 

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.