Skocz do zawartości

X1 - zmiana felg na mniejsze ! piekielne trzaski...


iniesta

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam Bmw X1 kupioną w PL salonie, 100% bezwpadkową. Auto absolutnie pewne, kupione przez kogoś z rodziny w salonie.

2.3d xdrive 2010 rok, 110 000 przebieg.

 

Według mnie takie auto powinno dawać komfort i przyjemność z jazdy. Nie oczekuje komfortu Jaguara XJ, ale oczekuje komfort na poziomie np. mazdy cx 5.

 

Autem na codzień jeździ moja Zona i jest zdecydowana sprzedać samochód.

Problem polega na tym, że auto jest nadzwyczaj twarde, a jazda po jakichkolwiek dziurach / kocich łbach przypomina jazdę dorożką.

Wszystko wali w środku, cały tył trzeszczy...siedzenia itp. Samochód jest w 100 % sprawny, amortyzatory, zawieszenie, wszystko jest ok.

Byłem już w paru miejscach, blacharniach... próbowali coś wygłuszać, dali w paru miejscach jakiś sylikon, ale nic nie pomaga.

Auto teraz jeździ na felgach 18 ' cali i oponie runflat.

 

Proszę o wasze opinie, czy w waszych autach jest tak samo ? Pozostało mi wymienić tylko koła. Czy to pomoże ? Mam na zimę 17' i jest tylko trochę lepiej. Teraz chcę zamontować 16' i oponę bez runflatu. Pytanie, czy do x1 można w ogóle wstawić 16' ?

Czy w waszych x1 jest podobnie twardo ?

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady, bo uważam to za paranoje. Ostatnio jeździłem mazdą cx5 znajomego ( kosztowała 120 000 w salonie ) ( x1 prawie 200 000 ).

Komfort jazdy w mazdzie był nieporownywalnie lepszy. Przy czym komfort rozumiem jako pracę zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja na obniżonym Bilstein B12... Nie mam problemu takiego...

 

Sprawdź tylne półki bagażnika wysmaruj metalowe łączniki gdzie mocowana jest półka u mnie na początku to było problemem po 130 000 nadal nie wróciło

 

Sprawdź ciśnienie w oponach... Najczęsciej dają za mało... ale kto wie nikt nie kalibruje manometrów z tego co zauważyłem :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ciśnienie już sprawdzałem...to nic nie zmienia.

Te łączniki i wszystko co trzeszczy w bagażniku było już sprawdzane...co się dało wygłuszyć to zrobiłem.

Trochę to pomogło, ale wyeliminowało trzaski o 30%.

 

Teraz zostaje zamiana kół i .... zawieszenia. Tego drugiego nie chcę robić bo to za duże koszty.

Pytanie, czy koła coś zmienią. Jaki jest najmniejszy rozmiar felgi jaką można wstawić ?

Może ktoś jest z okolic Wrocławia kto by się zamienił ze mną na jakieś koła na balonach na 2-3 dni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jeszczy pytanie moje, czy mogę załozyć 16' i dać opone bez rfl ?

Spróbuję na 17 ' ... może ktoś chce zamienić opony 17 ' na zime z rfl na takie bez ? Stan bardzo dobry.

 

Nie wiem jakie tam jest zawieszenie ... podaje Vin : WBAVP51040VM71968

Będę wdzięczny za jakiekolwiek konstruktywne pomysły ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 18' 225/45 z przodu i 255/40 z tyłu na run flacie i jest faktycznie twardo, ale mnie to się akurat bardzo podoba, aczkolwiek nie zauważyłem jakiegoś trzeszczenia i walenia na dziurach, raczej jest cicho. Z własnego doświadczenia z E87 wiem jednak, że czy to będą 18' czy 17', to jak założysz zwykłe opony, to będzie o niebo lepiej ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak....

 

Jeździłem dziś inną x1 ... 2010 rok, a więc to samo co u mnie, ale u mnie jest 110 000 przebieg, a ta którą jeździłem miała 217 000 !!!

Oczywiście ta, którą jeździłem zachowywała się znacznie lepiej i ciszej...

 

Wyobraźcie sobie mniej wiecej, że wjeżdzacie na kocie łby, a w aucie trzeszczy tak jakbyście wiezli z tyłu karton gwozdzi.

Do tego skrzypią słupki z tyłu... i trochę deska rozdzielcza.

 

Głównie hałas dolatuje z tyłu auta... nie wiem ... klapa / kanapa / słupki / podłoga bagażnika / .... wszystko tam jakby wpadało w jakiś rezonans

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ale jakiego pomysłu oczekujesz ? Magicznej różdżki ? Albo trzeba sprawdzić mocowania wszystkich plastików które trzeszczą albo jeździć wolniej po dziurach/sprzedać auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No ja rozumiem, ale dopóki ich nie zlokalizujesz dokładnie to nikt nie pomoże.

Na szybko co mi przychodzi do głowy to zawieźć auto do firmy car-audio niech zrobią dodatkowe wytłumienie elementów które trzeszczą - ale tutaj znów trzeba wiedzieć dokładnie które to. Ewentualnie silikonem w spreju (takim do uszczelek) popsikaj w szczeliny pomiędzy plastikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.