Skocz do zawartości

[520i] słaba reakcja na wciśnięcie gazu


olo83

Rekomendowane odpowiedzi

e39, 520i.

Po odpaleniu samochodu i ruszeniu silnik bardzo powoli wkręca się na obroty.

Nie szarpie, nie strzela, po prostu powoli przyśpiesza (a chwilowe zużycie paliwa rośnie na max)

Dopiero po przekroczeniu ok 3500 obrotów, trochę lepiej przyśpiesza, ale czuć, że coś go dusi.

Dzisiaj po ok 10 minutach jazdy, jakby się odblokował.

Na LPG problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Udało ci się zdiagnozować problem? Wczoraj właśnie też zauważyłem taki problem u siebie. Zaczyna się od tego, że przy odpalaniu kręci kilka sekund - to auto łapie strasznego muła. Wystarczy zgasić, ponowny rozruch i jeśli zapala od razu, to auto jeździ normalnie. Auto jest świeże, nie wymieniałem jeszcze świec ani filtra paliwa. Nie podpinałem się pod kompa. To może być pompka paliwa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na benzynie jak jest ciepły wkręca się do końca? Oczywiście jak Ciepły tutaj mój temat. Pompa pochodziła półtora miecha... viewtopic.php?f=72&t=279783&hilit=+pompa#p2092426
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest na zimnym i na ciepłym. Co ciekawe właśnie, jeśli zapala od "strzała" to jeździ normalnie, jeśli kręci długo przy rozruchu - to łapie muła. Jeszcze jedno, dziś na zimnym złapał muła, ale dało się jechać. Wcisnąłem gaz w podłogę a auto powoli wkręca się na obroty, popuszczam pedał gazu to zaczyna przyspieszać. Dziwne to trochę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dasz przy odpalaniu pedał gazu w podłogę? Kolega tak ma przy odpalaniu daje pedał w podłogę i zawsze idzie a bez tego muli. Wydaje nam się, że coś jest z przepustnicą albo z czujnikiem jej położenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę na fajrant opcję z odpalaniem z gazem w podłodze. Jak już pisałem, problem nie występuje za każdym razem. Raz jest dobrze, a raz nie. Wcześniej nie zwróciłem uwagi, ale podczas zakupu auta, gość się dziwił, że palę auto bez dodawania gazu. Może problem był już wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie jest tak:

 

odpala od strzała

na wolnych pracuje idealnie, na postoju wkręca się bez problemów

po ruszeniu z miejsca kiepsko reaguje na gaz, dochodzi do tego, że wciskając gaz w podłogę, przez 2-3 sekundy jest zerowa reakcja, ale wskazówka chwilowego spalania osiąga max.

 

komputer błedów nie pokazuje, parametry silnika są w większości ok.

jedynie przekroczone jest AIR USE OF THE IDLE CONTROL VALUE, wartości te są zbieżne z TOTAL AIR USE OF AIR MASS FLOW METER, które są w normie.

Przekroczony jest również ENGINE LOAD, ale czytałem, że u większości jest on ponad normę.

 

Gdy silnik jest zimny, obie sondy pokazują 4,7V (wtedy są problemy z reakcją na gaz)

Na ciepłym silniku sondy zaczynają działać w zakresie 0-5V i problem nie występuje.

 

Dodam, że filtr paliwa zmieniłem, na LPG jest wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Hej podczepiam się pod ten temat bo u mnie wydaje mi się to samo... Tylko problem jest w tym że na benzynie i na gazie jest to samo... Nie podłączałem pod kompa.... Tylko tak... 

Obroty są ok

Nie faluje

Nie szarpie

Czy zimny czy ciepły obroty są ok

Możecie coś poradzić oprócz podłączenia kompa.... Bo na razie nie mam gdzie 😞

E39 2.0i 1999r+lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.