Skocz do zawartości

e61 520d LCI Podczas odpalania przygasa wyświetlacz I-drive


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Nie wiem czy jest to jakikolwiek problem, ale zauważyłem że podczas porannego odpalania gaśnie mi wyświetlacz I-drive na ok 5 sekund. Dzieje się tak tylko podczas pierwszego odpalenia. Po włożeniu kluczyka wyświetlacz odpala natychmiast, nacisnę przycisk Start żeby odpalić samochód, w tym momencie gaśnie na ok 5 sekund i włącza się ponownie. Po ponownym zgaszeniu samochodu i odpaleniu wyświetlacz świeci już cały czas, nie przygasa. Szczerze to nie wiem czy tak było od początku czy może teraz te niższe temperatury dają o sobie znać, może na rozruch silnika potrzeba więcej prądu przy niższych temperaturach... Dodam że nie mam żadnych problemów z I-drive, navi itd. ale z czystej ciekawości dowiem się jak to jest u innych. Czy jest to normalne czy nie?

Z góry dzięki za odpowiedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim przypadku winny był słaby już jedenastoletni oryginalny akumulator.Właśnie kupiłem nowy,wymieniłem i jest ok.Jak ładowałem stary przez noc to przez kilka dni było ok a potem znowu to samo.
Opublikowano

Dzięki :cool2: Właśnie też tak pomyślałem o aku i prądzie, zwłaszcza że poruszam się ostatnio na krótkich odcinkach więc może być trochę niedoładowany. Zobaczymy jak zrobię trochę kilometrów na "strzała". A jak nie będzie w najbliższym czasie okazji to trochę go podładuję.

A co do samego ładowania to rozumiem że najlepiej przez + i - pod maską czy bezpośrednio do odłączonego aku w bagażniku? Czy zwykły prostownik będzie ok do aku AGM czy potrzeba coś bardziej specjalnego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak,ładowanie powinno się robić pod maską.Ja mam zwykły prostownik z regulacją natężenia ładowania i amperomierzem.Zawsze ładuję na małym prądzie.
Opublikowano
Sprawdź też jak się zachowuje idrive jak włączysz na chwile zapłon bez odpalania i poczekasz aż się idrive odpali i dopiero wtedy odpal auto.
Opublikowano

Po włożeniu kluczyka startuje natychmiast (BMW ok 1sek i zaraz radio) , szybko, bezproblemowo. Po naciśnięciu Start w momencie gdy tylko zakręci rozrusznik gaśnie na te 5 sekund. Nie ma znaczenia czy po włożeniu kluczyka nacisnę od razu Start żeby odpalić czy kluczyk, Start żeby włączyć kontrolki i jeszcze raz Start żeby odpalić.

 

A kojarzysz sztynwroc jakiś problem z takim działaniem I-drive?

Opublikowano

Wczoraj zrobiłem trochę kilometrów za jednym razem i dziś rano podczas odpalenia wyświetlacz zgasł tylko na sekundę może dwie. Chyba rzeczywiście winny jest niedoładowany akumulator. Przez ostatnie dwa tygodnie robiłem prawie same krótkie odcinki typu 2 razy dziennie 2km i stop a samochód stoi "pod chmurką". Zobaczymy jak będzie dalej.

 

Pytanie mam natomiast co do prostownika. W domu mam jedynie zwykły prostownik który sam reguluje wartość podawanego prądu ładowania. Do zwykłych akumulatorów jest ok bo korzystałem z niego kilka razy ładując aku w e46. Można go używać do ładowania AGM-ów czy lepiej zaopatrzyć się w coś co jest dedykowane do ładowania akumulatorów AGM np. polecany w jakimś wątku Bosch C3 http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-bosch-c3-6-12v-zel-agm-slask-i5059492939.html ?

 

Dla potomnych. Podjechałem wczoraj do elektryka i zostawiłem auto na doładowanie akumulatora. Po doładowaniu aku, wyświetlacz nie gaśnie podczas odpalania. Niestety ciągłe odpalanie i gaszenie silnika na krótkich odcinkach doi troszkę prądu. Wszystko jest ok. :cool2: Dzięki za pomoc. Aha elektryk polecił zakup prostownika do akumulatorów żelowych i AGM. Niby teoretycznie przy zwykłym prostowniku nic się nie powinno stać ale podobno najlepsze dla AGM-ów jest ładowanie "impulsowe".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.