Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jak to jest z tymi czujnikami ciśnienia (F30)? One są w felgach? Można je przekładać do drugich kół, czy to jakieś bardziej skomplikowane i trzeba kupić drugi komplet czujników?

 

Mam 18 z runflatami na lato i teraz muszę kupić coś na zimę, a budżet bardzo ograniczony:

1. kupić jakieś używki koła alu 17 (pytanie co z czujnikami) - 3000

2. kupić opony 18, jakieś lekko używane - 1500

 

Ad 1.

+ nie niszczę w zimie ładnych 18-tek

+ nie niszczę runflatów przy ściąganiu / zakładaniu

- wygląda gorzej

- droższa opcja

 

Ad 2.

+ cały rok wygląda fajnie, bo 18 :)

+ nie trzeba się martwić czujnikami ciśnienia

+ znacznie taniej

- po kilku (?) przekładkach opona runflat do kosza

- w zależności od szczęścia felgi do prostowania / kosmetyki po zimie

 

Co byście wybrali?

Opublikowano

Ja po przewertowaniu forum i opinii z góry założyłem, że drugi komplet kół na zimę musi być.

Używane felgi odrzuciłem, bo nie byłbym w stanie określić czy się nadają czy może mają jakąś bogatą ukrytą historię (czyt. nie znam się). Z tego też powodu wolałem nie ryzykować. Używanych opon w ogóle nie rozważałem, bo kupując je na minimum 3 lata uznałem, że akurat na oponie nie warto oszczędzać, ale to oczywiście kwestia indywidualnego podejścia.

Z tego co się orientuje to np. w F30 z 2012 nie są potrzebne, bo ciśnienie jest sprawdzane z wykorzystaniem ABS. Od 2013 lub 2014 wszystkie modele F30 muszą mieć czujniki w kołach.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Jesli w menu status pojazdu wyświetla ciśnienie w barach to sa czujniki. Jesli nie to czyta z abs.
Opublikowano
Ja mam na lato 18' (m-pakowe) i na zimę również 18' (czarne 405M). Moim zdaniem jeżeli tylko notorycznie nie jeździmy w specyficznych warunkach (czyt. fatalne nawierzchnie, kopny śnieg w górach itp.) tylko głównie w miasto i trasy to rezygnować z wyglądu i prowadzenia (czyli zakładać coś mniejszego) nie ma po co. W temacie wątku - moje auto również jest w kolorze czarnym :)
Opublikowano
... to rezygnować z wyglądu i prowadzenia (czyli zakładać coś mniejszego) nie ma po co.

 

Rozumiem, ze rezygnujemy z wygladu, ale nie rozumiem jak rezygnujemy z prowadzenia zakladajac mniejsze felgi ? Ok, jest zmiana, ale nie demonizowalbym. A jak ktos lubi komfort to jest nawet lepiej :) No i mniej spala- temat wokol ktorego kreci sie zycie forum :p

Opublikowano

W oczywisty sposób dostajemy gorsze prowadzenie, ponieważ przynajmniej w moim przypadku:

1) Letnie koła są z ogumieniem mieszanym, więc tył ma 255/40/18 podczas gdy zimowy set ma na obu osiach 225/45/18 - dla mnie, przy stałym zawiasie M różnica w prowadzeniu jest ewidentna,

2) przy mniejszych felgach masz więcej opony do tego mieszanka zimowa jest bardziej miękka - komfort może być większy ale prowadzenie będzie gorsze.

 

Spalanie powiadasz? Ja wiem, że tu pół forum kupiło BMW dla oczywistej ekonomiki jazdy :twisted:

 

pzdr.

Opublikowano

Wracam do tematu czujników :)

 

wyszukałem sobie tanie używane koła:

http://olx.pl/oferta/kola-zimowe-5x120-225-50-17-ug8-8mm-bmw-f30-CID5-IDbKPhF.html#9d35d5e5ba

one czujników nie mają - ja u siebie raczej mam (twarde wentyle) - F31 z 8/2014...

 

Mogę kupić te koła i do nich zamontować czujniki z allegro, np.

http://olx.pl/oferta/kola-zimowe-5x120-225-50-17-ug8-8mm-bmw-f30-CID5-IDbKPhF.html#9d35d5e5ba

?

 

W sumie wyjdzie 3300 więc cena nadal 2x niższa niż najtańsze koła z leebmanna...

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Pod czujniki niby muszą być jakieś tam miejsca, pytanie czy podpasują do tych felg. Najlepiej dowiedzieć się kto jest ich producentem i wtedy poszukać..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.