Skocz do zawartości

E90 N43 318i Dziwne zachowanie na zimnym silniku.


paffel08

Rekomendowane odpowiedzi

@Pysiek88

Bez oglądania live data nikt Ci nic nie wywróży.

Pisałem Ci wcześniej, że sondę NOX masz do wymiany, i masz ogromną szansę, że źle dobiera Ci mieszankę ubogą, i masz kat zawalony cząstkami stałymi.

Błędy kata masz tylko poniżej 3000 obrotów, więc gdy silnik właśnie pracuje na mieszance ubogiej.

Aha, nikt Ci nie da gwarancji, że błąd nie powróci, bo kat może być trwale uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Byłem w piątek na kompie - diagnoza uszkodzony katalizator. Sondy podobno pracują ok. Sprawdziliśmy również wtryskiwacze wyszło wszystko ok. Dzisaj zrobiłem trasę 1000km i wyszło parę nowych rzeczy. Dwa razy na wolnych obrotach zapaliła mi się czerwona lampka cisnienia oleju (błąd 30C1) po zgaszeniu auta wszystko ok auto normalnie jechało silnik pracował tak jak trzeba. Do tego doszedł nowy błąd 29E0 związany ze zbyt uboga mieszanka...co ciekawe błąd 30C1 wyskoczył po dłuższej jeździe a czujnik odnotował temperaturę oleju 0C°? Wrzucam screen z inpy dla podglądu.

 

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG201711_qxhxepw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowie ktoś coś? Skoro ciśnienie na pompie jest ok bo sprawdzałem inpa to w pierwszej kolejności wymienić czujnik ciśnienia oleju czy raczej regulator (elektrozawor) ? Dziwi mnie ta temperatura 0 stopni bo zawsze kontrolka zapala się po dłuższej jeździe na wolnych obrotach np. jak dojeżdżam do ronda lub stoję w korku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
No to jedyne co Ci zostało, to próba wypalenia. Niestety 30E9 nie wróży nic dobrego (30EA to norma, tym się nie przejmuj).

Do tego posprawdzać korekty dawki paliwa w INPIe i adaptacje, żeby się upewnić że paliwo spala się w takiej ilości jak potrzeba.

Czy się objawiały te problemy z mieszanką? Jakie miałeś wtedy błędy? Jak rozwiązałeś problem?

Niestety może być tak, że wcześniejsze problemy odbiły się rykoszetem i oberwał kat NOX.

 

EGR w benzynach nie zasyfia się jak to w przypadku diesli. Tu bym problemu nie szukał póki odpowiednie błędy na kompie się nie pojawią.

 

podpialem dzis swoja bunie pod kompa i mile zaskoczenie :D zero błędów :lol: nie chce wpadać w hurra optymizm ale po ostatnim wpisie duzo główkowałem nad przyczynami w/w. stanu i nie dawało mi to spokoju, doszedłem do wniosku-dzidek25 thx za pomoc-ze trzeba zacząć od najoczywistszych przyczyn i tak skupiłem się na paliwie które leje do mojego auta. Prawie zawsze leje na stacjach z muszelka przewaznie e95 czasem e98, e100 ale od jakiegos czasu e95 zostalo zastapione paliwem e10[tam gdzie tankuje], ktore w/g. zapewnien producenta jest tozsame z e95 mimo roznic w skladzie. Pamietam ze biodiesel tez w/g. zapewnien byl bezpieczny ale jednak sprzedawca, jak pamietam, gdy odbieralem kluczyki, ostrzegl mnie przed tankowaniem go do silnika crd. W kazdym razie przejechalem 5k km. tankujac tylko e98 i zero bledow, auto tez pracuje rowniej, praktycznie nie wyczuwalne sa poszarpywania na niskich obrotach. Nie chce tutaj wyciagac pochopnych wnioskow bo wiem ze te silniki sa mega wrazliwe na jakosc paliwa ale poki co zmiana na 98mke dala efekty. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam serdecznie,


silnik n43b16a, e90, 2008


Odkąd kupiłem auto rok temu, zawsze na zimnym silniku czulem wibracje. Wymieniłem świece. Zalałem najpierw motula 5w30(po zakupie), a później motula 5w40(po 6 msc)

Auto zazwyczaj miało błąd 30EA (mimo, że zazwyczaj robie trasy 60-80km, a jeżdzenie po mieście zdarza się całkiem sporadycznie), ostatnio zrobiłem większą trasę około 1300 km nie zmieniając stacji paliw - zawsze bp pb98.

Auto trzęsie się bardziej i chodzi nie równo, a czasami wyskakuje żółty check jak obroty spadną do 200 obrotów. Po zgaszeniu auta i odpaleniu lub po dodaniu większej ilości gazu błędu już nie ma na desce.

Dodam, że nie jest to auto rakieta, ale nie widzę żadnych innych objawów oprócz tych porannych.


Zczytałęm błędy z inpy, poniżej PS.


Czy pomoże mi ktoś zdiagnozować co może być probleme, obstawiam sondę lamba przed katalizatorem. Czy jeśli faktycznie ona jest uszkodzona czy dam sam radę ją wymienieć. W aucie lubię sam naprawiać.


Dzięki z góry za pomoc!



http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/4aea86b4a2d2da8a


http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/4870bbee3283bff2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sprawdz korekty wtryskiwaczy. Jesli zaczely lac, lambdy mogą zgłaszać problemy. To samo odma w pokrywie zaworów.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie posiadam e90 318i rok 2010. Na zimnym pali od pierwszego strzału i wchodzi na ssaniu 1200 obrotów. Po 2-3 min obroty spadają i lekko faluja miedzy 650-800 obrotów. Wtedy to trzęsie buda aż do momentu rozgrzania się silnika. Nie wyświetla się żadna kontrolka błędu. Na zimnym jakby trochę się dusi a na rozgrzanym wszystko ok. Spalanie też ok. Co to może być za usterka ? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam wszystkich,mam problem z wtryskiem nr.1,kiedy rano odpalam wszystko jest ok,nie ma żadnych drgań itp.,podczas jazdy z temp silnika ok.60-70 stopni na mieszance uwarstwionej sprawność wtryskiwacza tastverhältnis injector wynosi 85% i w momencie depnięcia na gaz silnik ma drgania.Na rozgrzanym silniku sprawność wtrysku wynosi 70-75% w trybie uwarstionym i przydpieszanie idzie gładko,na mieszance jednorodnej jest 40-50%.Czy ten wtryskiwacz nadaje się już do wymiany i czy sonda nox może powodować takie rzeczy,błędu nie wywala ale nie działa idealnie.Trochę dziwnie zachowuje się podczas testu,napięcie spada nawet na minus a odczyt z sondy lambda skacze z 1 do 32 i z powrotem.Obecnie siedzą u mnie wtryski z indeksem 9,czy mogę wymienić jeden wtryskiwacz z nowszym indeksem 11,na forach niemieckich piszą,że wszystkie powinny mieć ten sam? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wtryski z indexem 11 muszą być wymienione kompletem. Dopiero jak masz już 11 to możesz wymieniać pojedyncze sztuki.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.