Skocz do zawartości

[318TDS] Długo odpala po ''mechaniku''


maniek8112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niestety coś poszło w moim BMW. Nie chciał niemal w ogóle odpalać. Czasem poszedł mi na rękę i odpalił. Wymieniony filtr paliwa + Świece + Rozrusznik + Uszczelniona pompa od góry bo coś... gdzieś.... ciekło.

 

Zmieniam tych mechaników co chwilę i nie mogę znaleźć odpowiedniego, który ma spore doświadczenie i przyrządy

Oczywiście pogadałem z pompiarzem, ale już mi zaśpiewał 450 regeneracja pompy + 250zł wymiana.

A co gdy winą będą wtryski, czy pompka paliwa w baku ? (takie teorie pojawiały się w podobnych tematach)

 

Wtryski to spory koszt i nie mam zamiaru oddać go do naprawy i wyrzucić ponad 1000zł a efektu nie zauważę (jak do tej pory a poszło już 700zł)

 

Aktualnie faluje na obrotach i to dość rytmicznie (wcześniej nie było to tak drażniące jak aktualnie). Chce odpalić, i odpala po kręceniu 10-15sek i nie chcę znowu uszkodzić rozrusznika. Moim zdaniem, gdzieś jest problem z paliwem, a nie prądem bo startuje jak silnik odrzutowca:) Powoli... powoli.... powoli... aż wjedzie na obroty i jedziemy.

Potrafi także puścić sporo czarnego dymu przy większych obrotach, bądź odpaleniu. Tak było przed wymianami. Aktualnie trochę się poprawiło.

 

Od mechanika usłyszałem tekst typu: Każdy diesel kopci i faluje :roll: Dlatego może ktoś z was mnie nakieruje bo szkoda mi go sprzedawać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mechanik tak mówi-to już więcej nie jedź do niego.

Uszczelniona została góra pompy-czyli co? Był zdejmowany nastawnik? Jeżeli tak,to czy ustawiono kompem dawkę? Jakim i jaką dawkę?

Podstawa-podłączyć do kompa i sprawdzić dawkę oraz kąt.

Pisząc "kompa" mam na myśli INPĘ lub DIS.

A ta regeneracja pompy za 450zł-to co to miało by być? Uszczelnienie całej i umycie?? Jakaś gwarancja?

Pompkę paliwa słychać po przekręceniu stacyjki? Można odpiąć przewód paliwowy przy filtrze paliwa i sprawdzić czy (i jak) podaje.

Paliwo po nocy nie schodzi? Nie pojawiają się bąble powietrza w przewodzie paliwowym między filtrem a pompa?

Jeżeli po rozruchu puszcza czarnego bąka-to znaczy że z paliwem jest raczej ok,czarny dym jest rezultatem spalania nadmiaru paliwa.

Wtryski 1000 zł? Gdzie takie ceny?? To są proste wtryski,wykręcasz je i dajesz do pompiarza,przeczyści,ustawi i ew.wymieni końcówki-jeżeli któraś będzie wadliwa,podejrzewam że 200-300 zł nie przekroczysz.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jeżdżę po całym mieście :)

Została uszczelniona górna część (zestaw naprawczy). Były próby regulowania obrotów ''na uszczelce''. Pod kompa nie była podpinana

Regeneracja miała objąć kompletną regenerację - Gwarancja 1 miesiąc :D

Pompę sprawdzę jutro (czy ją słychać). Co do przewodu od filtra to jak powinno ''podać'' paliwo?

Paliwa mi ubywa (przynajmniej mam takie wrażenie), albo mi pali 25/100. W przewodzie nie ma powietrza. Po wymianie filtra nie widać pod autem śladów ropy (wcześniej były). Były mechanik postanowił zamontować filtr wraz z starą uszczelką (po co jedna jak mogą być dwie). Aktualnie jest raczej ok.

200-300 zł mnie trochę uspokoiłeś, lecz dochodzi wymiana. Nie chcę nadziać się na zapieczony wtrysk bo później (tak miał kolega) zapłacił więcej niż by oddał do wyciągnięcia od razu.

 

Pierwszy wtrysk był zalany (od strony chłodnicy). po pozbyciu się nadmiaru paliwa założono ponownie. Wyczyszczono pompę, wymieniono przewody doprowadzające paliwo i silnik po wielu godzinach pracy nie pokazał jakiegokolwiek wycieku.

 

Poniżej link do filmiku. Nie wiem co ''były właściciel'' chciał zrobić z licznikiem, ale widać zegary jak na filmiku (jak będzie sprawny technicznie to zajmę się nim). Aktualnie pracuje na ok 900obr, a było ok 700 i falował 700-900. Teraz faluje 900-1000, ale tak energicznie, że nie da się wysiedzieć w aucie bo buja się jak te niektóre w lesie po nocach.

 

 

Czyli mam podpiąć pod kompa + zająć się wtryskami, a pompę zostawić ? Poszukam programu bo wolę mieć to w domu niż płacić po 50zł co chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po kolei-żaden tds nie ma regulacji obrotów,obroty jałowe ustala sterownik i przy prawidłowo wyregulowanej dawce i kącie wtrysku powinno być to ok.820 obrotów-na pewno nie 700 ani 900. Dawka ok.4 mg/suw. Na filmiku nie widzę-pod obrotomierzem masz wskaźnik ekonomizera? Jeżeli tak,to masz nieoryginalne zegary,bo 1.8 tds nie miały tego wskaźnika.

Co do wtrysków-to nie CR i tu się wtryski wykręca a nie wyciąga,więc nie powinno być z ich wymontowaniem problemów-odpowiednio długa nasadka 27 i heja,po zdjęciu kolektora dostęp jest więcej niż dobry. Jedynie do sterującego na 3 cyl.jest potrzebny specjalny klucz z wycięciem na kabelek-ostrożnie z tym kabelkiem,żeby go nie przeciąć. Jeżeli nie chcesz sam ich wykręcać,to zaprowadź do pierwszego lepszego pompiarza-przy tych wtryskach nie ma żadnych filozofii.

Jeśli chcesz mieć swojego kompa do tdsa to musisz mieć lapka z portem COM,interfejs do tego i program INPA lub DIS (trudniejszy). Tu na forum znajdziesz oferty dot.interfejsu,programów itp.

Z tym ubywaniem paliwa po nocy miałem na myśli cofanie się paliwa do zbiornika. Wtedy po nocy trzeba długo kręcić,ale krótko po zgaszeniu powinien palić od razu.

Tak,podepnij pod kompa,pompy na razie nie ma potrzeby wyciągać,a jedynie ją dobrze wyregulować.

Co do regeneracji pompy z tą "gwarancją"-odpuść sobie to,to jest jedynie umycie pompy i jej uszczelnienie (całej) zestawem uszczelek dostępnym na all za 60zł.

Pytałem o uszczelnienie góry pompy-można tam uszczelnić samą pokrywkę nastawnika-wtedy nie trzeba nic ustawiać. Natomiast po uszczelnieniu nastawnika trzeba wyregulować dawkę programami wyżej wymienionymi. Nie ma opcji regulacji jej "na słuch".

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Mam ekonomizer, ale to chyba nie ma znaczenia odnośnie pokazywanych parametrów. Spalanie, po generalnym remoncie dobrze pokazywało. V-max może troszkę oszukiwać bo poleciała 195km/h (przed wyżej wymienioną usterką)

Aktualnie jest uszczelniona sam dekiel i ustawiania była na ''stukanie'' :) Było ok, ale, gdy dokręciłem obroty dalej skakały (słowa mechanika)

 

Znalazłem na forum bardzo podobny problem i także ciężko odpalał, kopcił przy odpalaniu i dodaniu gazu. Wymienił świece, a wtryskami zajął się fachowiec i wszystko śmiga, więc mi zostają już tylko wtryski. Wczoraj dzwoniłem do 2 pompiarzy i jeden powiedział 400zł za komplet, a drugi 350zł. Ale poszukam kogoś z polecenia.

 

Co do podpięcia się pod kompa to nie mam niestety takiego wtyku. A te przejściówki na USB są dobre ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tds'a tylko DIS z portem COM- z przejsciowka na usb nic nie wyjdzie. Nie masz ustawionej dawki, bez sensu jest bawic sie we wtryski jak Twoj pseudomechanik ustawial nastawnik "na stukanie"-cokolwiek to znaczy. Przy dawce w gre wchodza milimetry jesli chodzi prawidlowa regulacje. Podoba mi sie okreslenie "calkowita regeneracja" i wymienienie samych uszczelek pod nastawnikiem :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie gubię tyle paliwa, że auto musi stać, aż nie znajdę konkretnego człowieka. Przez kolektor widać, że wszystko jest mokre, a po kilku minutach postoju 50tka leży na ziemi. W dodatku jak zgaszę światła to skaczą obroty od niewiele ponad 500 do 1000. Brak mi słów na takie zabiegi mechaników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dawkę w tych pompach ustawia się również czujnikiem zegarowym.

Nic w tym dziwnego że przesuwa się nastawnik stukając w niego.

Następnie jak można szukać czemu nie odpala skoro leje się paliwo. To chyba normalne, że w takim przypadku się zapowietrza układ. Skąd wiadomo, że nie leje się z reszty uszczelniaczy na pompie, albo nie podwinęła się uszczelka pod nastawnikiem?

Jedź do kogoś kto się tym zajmuje i zrobi, a nie tak. A to, że ktoś zaproponował kompleksowe uszczelnienie pompy i jej przegląd za 400 zł mnie nie dziwi(to normalna cena za tę usługę) zwłaszcza jak zobaczył lejące się paliwo.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawkę w tych pompach ustawia się również czujnikiem zegarowym.

Podrzuć tą metodę-jestem ciekaw jak można ustawić dawkę czujnikiem zegarowym.

 

A to, że ktoś zaproponował kompleksowe uszczelnienie pompy i jej przegląd za 400 zł mnie nie dziwi(to normalna cena za tę usługę) zwłaszcza jak zobaczył lejące się paliwo.

A mnie dziwi,bo to jest cena podana za regenerację-stąd mój komentarz,że w tej cenie chyba chodzi o samo umycie i uszczelnienie a nie regenerację pompy.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną zostały wymienione przelewy (ponownie) ponieważ poprzednie, które okazały się nieodpowiednie po kilku dniach napuchły i poleciała masa ropy po mieście.

 

Z tego co się dowiedziałem są to zwykłe wtryski, gdzie wymienia się tylko końcówki. Nie regeneruje się tych wtrysków.

W jednym zakładzie (ładnie i pięknie) 270zł sztuka + Części (2 lata gwarancji)

A tu przypadkiem wisi baner (regeneracja wtrysków). Zakład nie był wyposażony w najnowszy sprzęt, oraz nikt nie chodził w białym fartuchu, ale koszt robocizny to 20zł + koszt zakupu końcówki. Wtrysk będzie wyregulowany w cenie !Ja osobiście rozumiem, że będzie odpowiednia dawka i kąt (gwarancja taka jaka będzie na części)

 

Skoro ceny was szokują to podajcie ''swoje'', które zapłaciliście, bądź które obowiązują bo nie wiem, kiedy jest dużo a kiedy mało, bo nie każdy regeneruje pompy, czy wtryski co 10tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Podrzuć tą metodę-jestem ciekaw jak można ustawić dawkę czujnikiem zegarowym.

Faktycznie. Masz rację. Trochę szybko pisałem i wyszło chaotycznie. dawka oczywiście komputer, a czujnikiem można ustawić kąt wtrysku.

Co do tej regeneracji to też masz rację.

Tyle kosztuje wymiana uszczelnień i sprawdzenie pompy na stole prob.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka oczywiście komputer, a czujnikiem można ustawić kąt wtrysku.

I tu się całkowicie zgadzam-kąt wtrysku wręcz TRZEBA ustawić czujnikiem zegarowym,bo na kompie widzimy jedynie wymagany i aktualny kąt wtrysku-już przestawiony przez sterownik.

Na chwilę obecną zostały wymienione przelewy (ponownie) ponieważ poprzednie, które okazały się nieodpowiednie po kilku dniach napuchły i poleciała masa ropy po mieście.

Pisałem powyżej o przelewach.

 

Z tego co się dowiedziałem są to zwykłe wtryski, gdzie wymienia się tylko końcówki. Nie regeneruje się tych wtrysków.

W jednym zakładzie (ładnie i pięknie) 270zł sztuka + Części (2 lata gwarancji)

A tu przypadkiem wisi baner (regeneracja wtrysków). Zakład nie był wyposażony w najnowszy sprzęt, oraz nikt nie chodził w białym fartuchu, ale koszt robocizny to 20zł + koszt zakupu końcówki. Wtrysk będzie wyregulowany w cenie !Ja osobiście rozumiem, że będzie odpowiednia dawka i kąt (gwarancja taka jaka będzie na części)

 

Skoro ceny was szokują to podajcie ''swoje'', które zapłaciliście, bądź które obowiązują bo nie wiem, kiedy jest dużo a kiedy mało, bo nie każdy regeneruje pompy, czy wtryski co 10tyś km

O tym,że to zwykłe wtryski i że wystarczy do tego pierwszy lepszy pompiarz też pisałem powyżej.

Trochę źle osobiście rozumiesz:oni Ci wyregulują wtryski-czyli ciśnienie otwarcia rozpylacza,natomiast dawka i kąt wtrysku to raczej już osobna usługa,osobno płatna.

Co do cen-te 20zł za wtrysk to bardzo dobra cena,natomiast regeneracja pompy..przykładowo mogę Ci podać wymianę pompy od tdsa w programie BX Boscha-oddajesz swoją i dostajesz KOMPLEKSOWO zregenerowaną pompę z pełną gwarancją na rok. Montując taką pompę zapominasz o niej na kolejne 200-300 tys.km,jest praktycznie jak nowa. Koszt to-o ile dobrze pamiętam-ok.2 tys.zł. Więc nie wierz w żadne "regeneracje" za 450zł..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam tego nie zrobię, a wokoło brak pewnego mechanika, który w końcu to zrobi.

 

Przy poprzedniej próbie ustawienia dawki (nie komentuję) miało utrzymać się na 0,3, czy 3 (nie pytajcie o co chodzi bo sam nei wiem), ale wartość zmieniała się od 1-5, czyli 1,3,5,2,4,1,3,4,2,5 i nie dało się ustawić na 3, czy tam 0,3. Nie jestem mechanikiem i w rozmowie z kimś kto nie ma dużego doświadczenia wychodzi właśnie taka teoria, którą niewielu ludzi zrozumie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według nowego mechanika został uszkodzony sterownik pompy ponieważ nie dało się ustawić odpowiedniej dawki. Tak więc musiałem zapłacić za całą pompę i wymieniono górny dekiel i wyregulowano. Odpala o wiele lepiej. Równo chodzi i nie kopci na czarno jak wcześniej. Nadal nie jest to czego bym chciał, ale auto ma już swoje lata więc nie ma co wymagać perfekcji.

 

Może mój problem pomoże innym w przyszłości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jezeli chodzi o odpalanie i ogolna prace tego silnika to oczywiscie rozrzad jest szalenie wazny- wbrew obiegowej opinii go sie wymienia :D U mnie byl lancuch (dolny) rozciagniety o jedno oczko, powycierane slizgi. Nie mowiac juz o tym ze zebatka na walku sie tez przestawia i jezeli sie juz na upartego nie chce tego rozrzadu zmieniac to wypadaloby przynajmniej to sprawdzic. U mnie po wymianie rozrzadu, ustawieniu kata i dawki- bajka :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt ?

 

Póki jest wszystko ok muszę najpierw wyczyścić środek po mechanikach i usunąć wyciek oleju. Dorzucę mu dla pewności coś do czyszczenia wtrysków i wydechu i po zimie zobaczymy czy poza podstawowymi pierdółkami coś wymaga wymiany i pojadę do jakiegoś speca by spojrzał na łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolnego lancucha nie sprawdzisz bo go widac dopiero po zrzuceniu dekla rozrzadu. Gorny co najwyzej podwazysz srubokretem przy zrzuconym gornym deklu. Ponizej w linku masz schemat:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CC31-EUR-11-1996-E36-BMW-325tds&diagId=11_6065

Ja wymienilem gorny i dolny lancuch; 4 slizgi; napinacz; wszystkie uszczelki. Mialem zestaw do blokady rozrzadu. Robilem sam, udalo sie bez sciagania glowicy. Pozniej juz tylko regulacja dawki i kata wyprzedzenia wtrysku i po zabawie:) Emocje jak odpalasz po raz pierwszy, nie jestes mechanikiem i robiles wszystko sam bezcenne :D Koszt- dokladnie nie pamietam ale czesci to cos kolo 1300-1500zl OEM.

 

Gdybys mial DIS to mozna podejrzec czy na cieplym plywa kat wyprzedzenia wtrysku- jak duzo to znaczy ze lancuch rozciagniety. Tak w ogole w TISie jest ze powinno sie wymieniac przy 200tys; ja robilem przy 300tys i byl rozciagniety o oczko ale nie bylo go slychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.