Skocz do zawartości

F 30 kontra Octavia III RS-niemały dylemat


marpol5

Rekomendowane odpowiedzi

A ja od siebie dodam żeby szerokim łukiem omijać golasy...

Przed zakupem oglądałem auta gołe i wyposażone. Jest F30 i f30.

Niby to samo auto, a całkiem inne. Warto żeby było choć troszkę wyposażenia.

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

miałem e90, chciałem zmieniać na f30 i po jazdach próbnych odpuściłem... i wybrałem O3 RS tsi. z auta jestem bardzo zadowolony. jeżeli jeździsz O2 to względem O3 jak dla mnie jest przepaść (wygląd zewnętrzny, środek, możliwość doposażenia). RS wychodzi już fajnie wyposażony. zdecydowanie odradzam Ci golasy bmw, bo to jest dramat (bez xenonów, foteli, z wielkim kołem sterowym zamiast kierownicy).

 

na Twoim miejscu w ogóle nie rozważałbym f30. jeżeli znajdziesz jakieś fajne e90 lci to jest to naprawdę fajne auto. co prawda trąci już ostro myszką (środek z 2005 roku) to ja mam duży sentyment. mimo że było dość awaryjne (miałem 20d i przy 105k km padło turbo, kolejnemu właścicielowi przy 150k km "rozpadł" się dpf i narobił sporych szkód + parę innych drobnych awarii) to jeździło się fajnie. bardzo dobre prowadzenie (m zawieszenie), ekonomiczne. trochę przy ciasne.

 

w skodzie nie miałem żadnej awarii przez prawie 80k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Nadal walczę z dylematem, nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiedni egzemplarz. Z racji wrodzonej ostrożności poszukuję auta używanego z salonu, ale ceny też nie zachęcają. Dziękuję za wszelkie porady. Przyznam, że alternatywą BMW stała się teraz Octavia 1.8 TSI 180 KM, jakoś nie jestem w stanie znaleźć konkurencji. I może faktycznie pójść w nowy czeski egzemplarz, niż upierać się przy F30, no niestety e90 jakoś mnie nie uwodzi. No niestety trzeba mierzyć siły, te ekonomiczne, na zamiary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy twój dylemat jest youtubowo/teoretyczny czy wahasz się pomiędzy prowadzeniem się samochodów które przetestowałeś? Jeździłeś e90 i F30 i Skodą Oktavią RS? Jak wrażenia, podziel się wrażeniami z testów? Co bardziej ci pasuje? Co lepiej jeździ? Może doradzimy.

Minęło prawie 2.5 miesiąca i podziel się wrażeniami z jazdy tymi samochodami bo oglądanie youtube albo czytanie skrajnych wypowiedzi na tym forum cię nigdzie nie zaprowadzi.

 

Porównywanie Skody do BMW czysto teoretycznie jest bez sensu. Ważne jest co ci wystarcza --> zaspokaja twoje potrzeby lub twoich sąsiadów :mrgreen:

 

Sorki jak coś nie doczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

xlud,

no niestety nie miałem okazji pojeździć powyższymi modelami, najbliższe ASO BMW mam w odległości 150 km. Ale jakiś progres w moich rozważaniach nastąpił, ponieważ wyleczyłem się z Octavii III. Już miałem skonfigurowaną 1.8 TSI za 90 tysięcy zł, ale po wnikliwej analizie wypowiedzi użytkowników trzeciej generacji, doszedłem do wnioski, że zbyt wiele niepochlebnych opinii wystąpiło. Nie zamierzam za 90 tysięcy borykać się z:

- terkotaniem sprzęgła,

- szarpaniem przy zmianie niskich biegów,

- stukaniem zawieszenia,

- bardzo niską jakością przedniej szyby, która niemal od podmuchów wiatrów się rysuje:),

- i wieloma innych bolączek...Skoda chyba przesadziła w oszczędnościach konstrukcyjnych i produkcyjnych. Póki co zostaję przy mojej Octavii II FL 1.4 TSI i cały czas spoglądam tylko i wyłącznie ku BMW:) Na pewno benzyna, skłaniam się ku "3" (E90 lub F30), ale ostatnio myślę, czy nie rozpocząć tej "miłości" od "1", gdyż w zdecydowanej większości moje trasy przebiegają zakamarkami miasta i pokonywane są we dwoje (z żoną) plus okazjonalnie pies:) Aha, no i nie chcę mieć pod maską mniej, niż 150 koni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro rozważasz jedynkę, to zobacz także Audi A3. Teraz wyjdzie po liftingu. Z silnikiem tfsi 150 i manualem auto naprawdę bardzo przyjemne, a do tego nieco bardziej praktyczne niż jedynka.

 

Tak czy inaczej na Twoim miejscu te dwa auta rozważałbym. Chyba, że... Jak jedziesz w trasę, to naprawdę długą i częściej niż kilka razy w roku. Wtedy auta segmentu c mogą być męczące, bo wymagają dużo większego skupienia, są bardziej gokartowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.