Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam założony gaz w swoim E34 525i M50, wszystko chodziło super az pekła guma łącząca przepływomierz z przepustnica. Samochód zaczął swirować itd, po wymianie gumy, sprawdzeniu sondy lambda, przepływomierza itd samochód nie ma mocy do ok 3,5 tyś na paliwie a na gazie mam notoryczne detonacje. Po oględzinach zauważyłem że spod "trójnika" przy przepustnicy z którego wychodzi wąż do serwo hamulców pod spodem wychodzi cienki węzyk ok 5 mm i wisi luźno przy silniku. Nie umiem odnaleźć miejsca do którego powinien być podłaczony i podejżewam że jest sprawca pobierania lewego powietrza itd bo wyraźnie w nim czuc podciśnienie.

Bardzo prosze o pomoc.

Mariusz

 

Fotka tego węźą i miejsca

http://83.19.53.34/bmw/waz.jpg

Opublikowano
Może to być podcisnienie do zasysania powietrza z wnętrza do pomiaru temperatury i automatycznej regulacji ogrzewania.

 

jakiego wnętrza i jakiej temperatury ogrzewania??? ta wtyczka obok jest do pomiaru temp powietrza zasysanego w M50 B20 tego nie widac bo jest pod kolektorem wtyczka. SPewnością jest to pomiar podcisnienia ale do czego służy??? nie wiem

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Witam

 

Ja ma 525 24V i u mnie też ten węzyk nie jest do niczego podlaczony ale jest zaslepiony srubka i wszystko chodzi OK.

Wiec zaslep go i zobacz co bedzie sie dzialo.

A swoja droga moze ktos z Kolegow sprawdzi u siebie gdzie to powinno byc podlaczone.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to być podcisnienie do zasysania powietrza z wnętrza do pomiaru temperatury i automatycznej regulacji ogrzewania.

 

jakiego wnętrza i jakiej temperatury ogrzewania??? ta wtyczka obok jest do pomiaru temp powietrza zasysanego w M50 B20 tego nie widac bo jest pod kolektorem wtyczka. SPewnością jest to pomiar podcisnienia ale do czego służy??? nie wiem

 

Barto, jest podciśnieniowy czujnik temperatury. A nawet dwa. Umieszczone są w okolicy nad pedałem sprzęgła i pod schowkiem. Tam są czujniki temperatury dla układu regulacji temperatury.

 

Ten natomiast na zdjęciu sprawdzę, jak tylko będę przy aucie.

 

Sprawdzone :) U mnie w tym miejscu jest zaślepione gumową nasadką.

Kai
Opublikowano
napewno muszą być czujniki skoro można ustaiwć konkretną temp. jednak myślałem ze jest ona w panelu koło potencjometrów na ktorych ustawia sie temp, bo koło nóg troche dla mnie jest nielogiczne, bo jak puscze ogrzewanie na nogi to w momęcie jest tam ciepło i przstawał by grzac, chyba ze jak grzeje dół to może przełacza sie własnie na inny czujnik, no mniejsza z tym. I co te czujniki podciśnieniowe zasysają korzystając z podciśnienia w kolektorze??? a czujnik jest wpięty w rurke?? jak by tak było to ciągnał by lewe powietrze, chyba ze jest go bardzo mało i nie ma znaczenia

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
napewno muszą być czujniki skoro można ustaiwć konkretną temp. jednak myślałem ze jest ona w panelu koło potencjometrów na ktorych ustawia sie temp, bo koło nóg troche dla mnie jest nielogiczne, bo jak puscze ogrzewanie na nogi to w momęcie jest tam ciepło i przstawał by grzac, chyba ze jak grzeje dół to może przełacza sie własnie na inny czujnik, no mniejsza z tym. I co te czujniki podciśnieniowe zasysają korzystając z podciśnienia w kolektorze??? a czujnik jest wpięty w rurke?? jak by tak było to ciągnał by lewe powietrze, chyba ze jest go bardzo mało i nie ma znaczenia

 

No cóż... tak to jest zrobione. na wlotach czujników jest jeszcze filtr z gąbki (warto go przy okazji wyprać). Taki układ nie jest w każdym aucie, ale w każdym moim był.

Dodatkowo czujnik w panelu jest, oczywiście. Jest tylko jeden, ale za to ma wiatraczek do pobierania powietrza.

Odnośnie "lewego" powietrza, to te kanaliki są dość wąskie, więc powietrza leci niewiele, a ponadto stały niewielki przewiew lewego powietrza nie zakłóca pracy silnika. Zakłócają ją natomiast przewiewy duże i nieliniowe.

Ponadto na szybko licząc, silnik na obrotach jałowych (stan najbardziej czuły na lewe powietrze ze względu na podciśnienie) potrzebuje około 10 litrów powietrza na sekundę, więc taka rureczka to jedynie ułamek procenta. Dla ciekawostki napiszę, że przy otwartej przepustnicy przy 6500RPM silnik 2,5l pochłania około 135 litrów powietrza na sekundę :)

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.