Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zakupilem dopiero co E90 moje pierwsze bmw. no i mam do wymiany lozysko na wale tylnym - ale to juz do mechanika jutro leci i posprawdza. Jednak chce wymienic filtry i olej, wyczytalem ze wchodzi 5.2litra oleju przy wymianie jednak jaki olej wlać? Nie mam pojecia jaki był wczesniej i nie chcialbym zeby cos sie stało silnikowi. I filtry wiadomo oleju, paliwa, powietrza i kabinowy tutaj raczej marka nie gra dużej roli. Chce rozwaznie wydać kase bo po zakupie niewiele mi jej zostało a same wydatki wiadomo oplaty, rejstracja tymbardziej teraz studia a wszystko z własnej kieszeni. A więc jaki ten olej konkretnie Panowie? Czekam na odpowiedzi :)

 

Silnik 320d manual 163km fabrycznie bez DPF, rok 2005.

Opublikowano
Mam ten sam silnik m47n2. Bardzo dobry silnik Jesli własciwie serwisowany i trafiony nie (wymeczony) egzemplarz, praktycznie bezawaryjny. Poprzedni własciciel zalewał Motul 8100 X-clean 5W30. Zalewam go do dzis tym olejem, jestem bardzo zadowolony , Cicha i płynna praca silnika. Od wymiany do wymiany praktycznie 0 jakiej kolwiek dolewki. Polecam!
Opublikowano

Kriss dzięki za tematy na pewno poczytam.

 

@Blade mówiszo o oleju Shell Helix Ultra ECT 5W30, zgadza się?

 

Dodam, że auto ma przebieg 285tys km jednak jestem niemal pewien, ze jest prawdziwy bo dostałem ksiazke serwisową i sprawdził mi ją znajomy ktory naprawde zna sie w tym temacie. Do tego sprawdzilem sobie VIN na internecie za kilka złotych i była historia przebiegu z serwisu BMW w Danii i faktycznie przebiegi się pokrywały jak najbardziej z książką więc myslę, że to prawdziwy przebieg. U mnie raczej aktualnie będzie wyglądać trasa/miasto 50/50 a nawet delikatna przewaga trasy, bo studia to i dojazdy.

 

Poczytałem trochę tematu o olejach i wpadłem na post z MOTUL 8100 X-CLEAN + 5W30, co o nim sądzicie nada się w moim przypadku? Chciałbym już go kupić, powymieniać i miec z głowy no i filtry oczywiście filtrona.

Opublikowano
Nada się. Co do filtrów nie polecam filtrona tylko mann -powietrza i oleju, wymień też paliwa jeśli nie wiadomo kiedy był ostatnio zmieniany. Z kabinowym mozesz kupic cos tanszego ale zeby byl węglowy.
Opublikowano

Dzięki a odpowiedzi, już wszystkie filtry Mann'a są wymienione i olej Motula. Jednak w aucie tlucze sie lozysko w dyferencjale z tylu i pojedyncza wymiana lozyska nie ma sensu, wiec zdecydowalem sie zakupic inny dyferencjał - używany na allegro, jednak zastanawiam się co z olejem w dyfrze. Pasowałoby coś wlać nowego, skoro dyfer będzie na pewno 10-letni, wyczytałem na forum, że zaleca zmieniać się olej w dyfrze co 80-120tys km, wiec na pewno bedzei ten przebieg przepracowany lub co 8 lat max. Dyfer bede miał wyjęty wiec problemu z odkreceniem i wlaniem nowego oleju nie będzie, tylko jaki to olej?

 

W co zainwestować, w jaką oliwe Panowie? Budżet dość okrojony, bo same wydatki teraz ale szczędził tez nie bede na takich rzeczach.

 

To prawda, że wystarczy, że jest klasy API GL-5 i będzie pasował? Czyli 75W90, i ile tego oleju wejdzie do dyferencjału tył?

 

Castrol SAF-XO 75w/90 - kolega w innym temacie polecał ten olej, a odpowiednik tego w nizszej cenie jaki by był?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.