Skocz do zawartości

mam zamiar kupic 525tds co wy na to ??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zamiar kupic bmw 525tds rok95 czy to jest dobry pomysl czy wybrac piatke z inna jednostka napedowa :?: teraz mam w123 230E z gazem i narazie mam dosc gazu chce sprobowac diesla czy tds-em mozna ostro jezdzic i jaka jest dla niego optymalna predkosc przy jakims znosnym spalaniu po trasach i co mozna nim pokazac po miescie :?:

i jaki jest koszt podniesienia mocy w tym dieslu i czy jest to mozliwe :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tds-em mozna ostro jezdzic i jaka jest dla niego optymalna predkosc przy jakims znosnym spalaniu po trasach i co mozna nim pokazac po miescie :?: i jaki jest koszt podniesienia mocy w tym dieslu i czy jest to mozliwe :?:

 

Jeżeli masz takie podejście do tedeesa na starcie, to napiszę od razu - nie jest dla Ciebie.

 

To jest świetny silnik do latania 120-130 km/h na trasie, ale raczej do okazjonalnego wykorzystywania pełnej mocy (np. przy wyprzedzaniu).

 

Tedees jest jednym z tych silników BMW, które są bardziej wrażliwe na jazdę-piłowanie. "Właściciele-pilarze" muszą po pewnym czasie przejść pokutę - wymieniają (w różnej kolejności) padnięte turbiny, pęknięte głowice, przedwcześnie zużyte łańcuchy rozrządu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o jazde na trasie, tds jest rewelacyjny, wysoki moment pozwala bardzo dynamicznie nim jezdzic przy niskim spalaniu. jednak 525tds do szalenstw po miescie sie nie nadaje, brak dynamiki, szczegolnie wersje w automacie. jezdzilem e39 tds automat, to z dynamicznym autem mialo bardzo malo wspolnego. 530d to jest rozwiazanie twojego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno do 130rapid, 120-130 to jest predkosc na trasie dla tds'a?? ty chyba nie jezdziles samochodem z tym silnikiem, osobiscie robie nia trasy bardzo czesto i predkosc miedzy 160-200 konczy sie spalaniem miedzy 7-8 to duzo?? czy uwazasz ze to dozynka dla silnika???

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz sobie w danych technicznych : http://www.bmw-klub.pl/samochody/danetech.htm

 

A czy mozna 'cos powymiatac', to juz zalezy od tego, co i jak chcesz 'wymiatac' :mrgreen: .

 

osobiscie robie nia trasy bardzo czesto i predkosc miedzy 160-200 konczy sie spalaniem miedzy 7-8 to duzo?? czy uwazasz ze to dozynka dla silnika???

 

Jazda przez dluzszy czas z predkosciami bliskimi maksymalnej dla danego samochodu zawsze jest dorzynaniem silnika.

Edytowane przez Panfil - BMW Klub Polska

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie na temat 524 td E34, rozne bywaja opinie na te wozy. Niektorzy mowia ze to awaryjny silnik maja itd. powiem ze ja nim jezdze juz 6 mcy i jest niezly, ma niezly start jak na diesla, podniesie sie jak samolot:), malo spala i wszystko ok. ale jesli ktos wie cos wiecej na ich temat to prosze powiedziec, wiem ze glowice np pekaja po jakims czasie. Nie wiem czy go wymienic na jakis inny model. moj to 91-92 roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno do 130rapid, 120-130 to jest predkosc na trasie dla tds'a?? ty chyba nie jezdziles samochodem z tym silnikiem, osobiscie robie nia trasy bardzo czesto i predkosc miedzy 160-200 konczy sie spalaniem miedzy 7-8 to duzo?? czy uwazasz ze to dozynka dla silnika???

pozdrawiam

 

Tak - nie ma co rozwijac odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120-130 to jest predkosc na trasie dla tds'a?? ty chyba nie jezdziles samochodem z tym silnikiem

 

Nie jeździłem. Ale znam kilku praktyków jeżdżących od kilku lat tedeesami ostro (i jednego baaaaaaardzo bardzo ostro).

Czasem łatwiej byłoby mi podać czego jeszcze nie wymieniali w silniku.

 

osobiscie robie nia trasy bardzo czesto i predkosc miedzy 160-200 konczy sie spalaniem miedzy 7-8 to duzo?? czy uwazasz ze to dozynka dla silnika???

 

Sądząc z podanej kombinacji prędkości, zużycia paliwa i mojej znajomości polskich dróg, wymiatasz te 160-200 km/h okazjonalnie, z wolniejszymi przerwami na wioseczki. Czyli mieścisz się, acz ledwie ledwie, w zakresie poprawnego używania tedeesa (z punktu widzenia jego żywotności).

 

Czy swoim stylem jazdy dożynasz tedeesa, czy nie :?:

Nie wiem, bo mnie nie wiozłeś. :wink:

Ale tedees na pewno wystawi Ci cenzurkę.

 

Wszystkie turbodiesle znoszą ostrą jazdę (taką na >70-75 % maksimum) gorzej niż benzynowce. I żadna wiara tego nie zmieni.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie turbodiesle znoszą ostrą jazdę (taką na >70-75 % maksimum) gorzej niż benzynowce. I żadna wiara tego nie zmieni.

 

oj nie zgodzie sie .. TDi ale jeszcze te bez pompowtryskiwaczy, bardzo dobrze znosza ostra jazde ;)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o jazde na autostradzie, po polskich drogach 160-200 jest delikatnie mowiac bez sensu. podwazam twoja teorie z jezdzeniem 120-130, przeciez to nie jest fiat 125 zeby nim tyle jezdzic. spalanie jest takie jak napisalem i uwazam, ze nie dobija to silnika. wiadomo ze diesel do sportowej jazdy nie jest, ale dla emeryta chyba tez nie...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o jazde na autostradzie, po polskich drogach 160-200 jest delikatnie mowiac bez sensu. podwazam twoja teorie z jezdzeniem 120-130, przeciez to nie jest fiat 125 zeby nim tyle jezdzic. spalanie jest takie jak napisalem i uwazam, ze nie dobija to silnika.

 

Tośmy się minęli w wielkim pędzie :duh: :handshake:

 

Pisałem "120-130 km/h" myśląc o dobrej krajówce, gdy nic nie przeszkadza. 160 km/h na autostradzie tedees utrzyma bez mrugnięcia, ale 200 km/h może mu już wyjść bokiem.

 

wiadomo ze diesel do sportowej jazdy nie jest, ale dla emeryta chyba tez nie...

 

Bardzo słusznie waść prawisz :cool2: :cool2:

 

oj nie zgodzie sie .. TDi ale jeszcze te bez pompowtryskiwaczy, bardzo dobrze znosza ostra jazde

 

Zgoda, ale to wyjątek od reguły. Jeden z bardzo nielicznych wyjątków. Dlatego multum Skód TDi lata jako służbowki. Są tańsze od oryginału (VW), a wciąż relatywnie idiotoodporne :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Man e39 tds (w kombiaku) od stycznia, zrobilem nim do tej pory ok 6 tys. I moge powiedziec: po pierwsze auto nie jest tanie, jak chcesz miec sprawne auto (np. w moim przypadku 97r) to musisz sie liczyc z wydatkami na czesci. Jest to normalna kolej rzeczy, trzeba wymieniac co okreslony okres standartowe czesi np. zawieszenia, filtry, plyny, a pozatym przy duzych przebiegach zdazaja sie u tdsow z duzymi przebiegami problemy z pompa wtryskowa, elektronika. Bmw nie jest tanie i perfekcyjnie wykonane. Jesli ma sie odpowiedie finanse to jest super.

Jesli chodzi o spalanie to przy predkosci 90km/h udalo mi sie zejsc bez nerwow ponizej 7l ropy (oczywisie nie sa to rekordy ale wynik zadowalajacy jak na 2 tonowe auto). W miescie przy szalenczej jezdzie jest powyzej 12l. Ogolnie auto mi spala 8l ale jezdze raczej na trasie ok 110km/h.

Co do dynamiki to wiadomo nie jest benzyna, ale momencik nie jest zly.

Pssat 19tdi 130ps nie dal rady mnie objechac (jechal moj kolega i bardzo probowal).

Mocy jest ok pod warunkiem, ze nie jedziesz pod gorke w tedy przydalo by sie wiecej mocy.

Jak chcesz to mozez zachipowac, ponoc bezpiecznie do 170ps (ja mam zamiar).

Polecam kazdemu tdsa kogo na to stac, dobry i oszczedny silnik przy umiejetnym uzytkowaniu.

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

 

Wymiatałem ostatnio TDS-em 2.5 przez pare kilometrów i sie biedak zagotował. jechałem przez pare kilosów 160-210 km/h. nie przyuwazyłem jaka temperatura i po ptakach. na dwoze było 32 stopnie ja jej dałem po garach i wymieniłem termostat, visko, pompe wody. Dzieki Bogu ze tylko tyle.Ludzka tzn. moja głupota i moja wina. Potwierdzam ze TDS lubi spokojna jazde(120 - 140) i tak ogólnie jezdze ale wtedy mi sie spieszyło i mam efekty.rachuneczek na 800 stuweczek.Nie mozna katować TDS-a, a on za to odwdzięczy sie niskim spalaniem ,piekną kulturą jazdy i wspaniałymi doznaniami z posiadania i prowadzenia BMW.

 

Takie jest moje zdanie i go nigdy nie zmienie.tak jak marki samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiatałem ostatnio TDS-em 2.5 przez pare kilometrów i sie biedak zagotował. jechałem przez pare kilosów 160-210 km/h

 

i pompa była zajechana? tzn miała wirnik czy tylko pozostałości....ja bym zaczął wymiany od czyszczenia badz wymiany chłodnicy. Te auta mają juz troche nalatane, z mojego doświadczenia wynika ze powyżej 200tkm powinno się wyjąć i wyczyścić w tych autach chłodnice. Ewidentnie jeśli gotuje się w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pisałem "120-130 km/h" myśląc o dobrej krajówce, gdy nic nie przeszkadza. 160 km/h na autostradzie tedees utrzyma bez mrugnięcia, ale 200 km/h może mu już wyjść bokiem.

 

 

o k...a to ja z Amstedamu przez całe Niemcy przeleciałem mając prawie stale 200 km/h na liczniku... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

o k...a to ja z Amstedamu przez całe Niemcy przeleciałem mając prawie stale 200 km/h na liczniku... :duh:

 

Heh ja swoim poczciwym TDSem Katowice-Krakow nie schodze ponizej 150 ;D i temperaturka PROSTO W GORE!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No musze tez zabrac głos w tej drazliwej dieslowskiej sprawie. Zgadzam się, że TDS nie jest do katowania, nie nadaje się tez do gwałtownych przyspieszeń (czyli od świateł do świateł), ale jeśli chodzi o trasę, jest to taka sama 5-ka jak inne (no uwzgledniejąc możliwości poszczególnych silników) a powiem wiecej, ze niektórym silnikiom benzynowym wcale nie ustepuje pod względem osiągów podcas jazdy na trasie, a przewyższa jesli idzie o ekonomie. No, cóż jak juz ktos wspomniał nie jest to uato do katawania, ale raczej wożenia się, ale jakże wygodnego :mrgreen: i przyjemnego :cool2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
pompa wtryskowa nowa to ok. 6.5 tyś zł wtryski po 800 spalanie w mieście nie zejdziesz po niżej 11 l. a szybka jazda kończy się tak jak napisano wyżej głowica , turbo , kolektory no i mało kto się orientuje przy dużych prędkościach lubią się zawieszać wtryski co powoduje przepalenie tłoków na wylot (nie stanie się tak jak będziesz wtryski wymieniał co 100000 ale kogo na to stać szczególnie jak silnik dobrze chodzi) Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.