Skocz do zawartości

323Ci trudności w uruchomieniu


Polo2109

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Może spotkał się ktoś z podobnymi objawami i będzie w stanie mi pomóc. Otóż kilka dni temu jechałem po mieście. Ruszając z pod pewnych świateł(późny wieczór, 3 pasy i pusta droga) postanowiłem trochę przeczyścić nagar i przycisnąłem na pierwszym biegu pod czerwone pole. W pewnym momencie poczułem szarpnięcie i silnik stracił jakieś 3/4 mocy. Dojeżdżając do kolejnych świateł, wrzucając bieg jałowy poczułem że trzęsie mi całym silnikiem, tak jakby tylko połowa cylindrów pracowała. Dojechałem już powoli namiejsce, zgasiłem samochód i próbuje go uruchomić ponownie-bez skutku. Postanowiłem, że spróbuje nastepnego dnia(było już późno). Niestety nastepnego dnia to samo. Silnik kręci, ale wgl nie łapie, więc komputer, kabelek i patrzymy na błędy. Wywaliło czujnik wałka rozrządu i brak zapłonu na dwóch cylindrach. Zobaczymy czy wyrzuci je jeszcze raz. Skasowałem, próbuje odpalić-dalej nic, sprawdzam błedy-czysto. Następna próba odpalenia. Już zwątpiony, nagle usłyszałem, że załapało, kręce dalej, gaz w opór i słyszę, jak powoli zaczyna łapać obroty. Jest odpalił! Przejażdżka, aby rozgrzać silnik i podładować akumulator. Na razie wszystko jest ok. Dojechałem na miejsce, zgasiłem, próbuje ponownie odpalić-zero reakcji. Błędów na komputerze-brak. Co może być przyczyną?

 

Ten samochód mnie już dobija, ciągle mu coś dolega :/ Ja zbankrutuje jak dalej będę w niego tyle kasy ładował :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym problem, że tanio nie kupiłem, bo 15000zł za samochód z 2000r. to nie jest mało. Jak kupowałem wszystko było ok, a z czasem wszystko wyszło. Już prawie całe zawieszenie zrobiłem(gumy, amortyzatory), ostatnio wentylator mi się nie załącza, a teraz jeszcze to. A czy gdyby było coś z kablami zapłonowymi lub świecami to nie wyrzuciłoby na kompie brak zapłonu? Odpalam na benzynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd masz sygnał o braku zapłonu? Z czujnika wału więc ciężko ocenić czy świece czy cewki. Jak świece są od nowości to warto je wymienić tylko pamiętaj je się dokręca na 25Nm to tyle co nic.

 

Co do wentylatora możliwe, że padł Ci czujnik albo zdycha temperatury o ile masz elektryczny wentylator.

 

Co do braku mocy to raczej wskazuje już na uszkodzenie mechaniczne w silniku, podjedź do specjalistów bmw i niech zrobią analizę działania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przycisnąłem na pierwszym biegu pod czerwone pole.

 

Jeśli na co dzień tak traktujesz auto to się nie dziwię, że ciągle mu coś dolega :)

Sprawdź od razu tylne mocowanie wózka.

Spróbuj odpalić od razu na gazie i zobacz czy jest jakaś różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnij mi czemu czerwone pole miało by być szkodliwe przy założeniu, że silnik jest rozgrzany?

Odpalić na gazie cewki i świece to kochają :cool2:

Ja pitole ja sam po rozgrzaniu nie oszczędzam swojej coupe 330 i jakoś jej nic nie dolega i nie będzie dolegać dokupi się dba o odpowiedni serwis :)

Jak możesz zrób film z parametrów silnika na ciepłym i zimny w obu przy jałowych obrotach oraz coś koło 2 tysięcy gdy vanos już solidnie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie interesuje mnie i reszty forumowiczów co robisz ze swoim autem. Jak dla mnie możesz się poruszać po mieście wyłącznie na 1 biegu powyżej 6000 obr./min.

 

Po drugie swoje złośliwe komentarze zachowaj dla siebie i przestań robić OT pod każdym tematem, zaśmiecasz forum.

 

Po trzecie nie zalecam odpalania na gazie. W tym przypadku chodzi o wykluczenie pompy paliwa. Więcej szkody robi jazda na gazie powyżej 6000 obr/min nie tylko dla świec, ale dla listw wtryskowych, które się rozkalibrują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze olejmy twoją metodę testową, nie po to na listwie jest zawór odpowietrzający/do pomiaru ciśnienia aby bawić się w odpalanie na gazie. Dwa nas interesuje głównie wartość ciśnienia przy bucie bo tutaj może być kłopot jeśli chodzi o benzynę a przyczyn może być wiele padający regulator ciśnienia, pompa. No i zadam Ci pytanie jakie ma być ciśnienie na listwie wtryskowej?

Co do pompy proponuję zamiast używek kupić jakąś małą do tuningu zatapialną i wpasować w koszyk taniej a lepiej o ile faktycznie to pompa padła.

 

Nowa teoria, dlaczego jazda powyżej 6 tysięcy jest szkodliwa, przy okazji jak wygląda logika sterownika MS43 Siemensa montowanego z tym silnikiem, jak on reaguje na przekroczenie obrotów oraz prędkości maksymalnej?

Nie wiem czy mówimy o tym samym samochodzie, ten silnik ma wspólną jedną listwę wtryskową a do niej przyczepione 6 wtryskiwaczy pojedynczych sterowanych elektrycznie przez ecu.

 

Polo2109 proponuję jeszcze sprawdzić kompresję profilaktycznie, bo to co się u Ciebie dzieje wskazuje raczej na awarie mechaniczną niż elektryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem rozwiązany, okazało się, że pompka paliwa do wymiany. Ale żeby tak od razu padła :O No nic. Niestety aż 290zł i samochód z powrotem elegancko pali. Tylko ten błąd czujnika położenia wałka rozrządu i nagły brak mocy oraz nie równa praca silnika mnie zastanawia. Teraz już jest wszystko ok, ale wtedy coś było nie tak. No cóż nie ważne, może po prostu błąd komputera.

 

Co do przeciągania samochodu. Każdy mechanik Ci powie, że jeżeli dużo jeździsz po mieścisz lub cały czas w małym zakresie obrotów, to takie przeciągnięcie czasami jest wymagane ze względu na przepalenie wszelkich nagarów. Sam nawet doświadczyłem podobnej sytuacji. Pożyczając raz samochód od dziadka i robiąc trochę dłuższą trasę w dość dynamiczny sposób, samochód zyskał jakieś 20 kucy więcej i silnik zaraz zaczął inaczej pracować. Nie mówię tu o piłowaniu silnika, ale o wciśnięciu czasami tego pedału gazu do oporu i złapanie tych wyższych obrotów.

 

P.S. Nie chce zakładac nowego tematu, więc może ktoś wie czy mogę zamontować wentylator chłodnicy z oddzielnym modułem, jeżeli mam ten, gdzie moduł jest razem z silnikiem? Czy będzie mi pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.