Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki dziwny przypadek wymieniałem ostatnio rozrząd w moim aucie, wszystko pięknie ładnie prowadnice łańcucha jeszcze znośne napinacz został stary, koła na walkach rozrządu i wale korbowym w dobrej kondycji. Silnik złożony przy okazji spawanie misy wymiana oleju. Odpaliłem silnik troszkę popracował jak diesel (popychacze bez ciśnienia oleju)około 5s wszystko ucichło silniczek pracuje cichutko i równo. Niestety przy dodawaniu gazu słyszalne jest minimalne wycie nasilające się wraz z obrotami tak do około 4tyś. potem słychać tylko zawory jak to w 16V. Dokładnie jest ciężko zlokalizować z którego miejsca dobiega ale na pewno nie jest to pompa wody, alternator itp. Możliwe żeby pompa oleju się tak odezwała hmm.. zalałem półsyntetyk Mobil1 10W40 nie wiem na jakim oleju jeździł poprzednio ale z kartek serwisowych wynika że półsyntetyk. Jedyne racjonalne wyjaśnienie które mi przychodzi do głowy to łożysko na zębatce wstępnie napinającej łańcuch. Wcześniej gdy łańcuch nie był napięty właściwie, może nie było go słychać teraz nowy łańcuch może dlatego. Już sam nie wiem chyba znowu mnie czeka rozbieranie połowy silnika. Na dodatek takie kółeczko z łożyskiem to koszt 200zł przy czym za fabryczny łańcuch zapłaciłem 187zł. Przejeździłem już tak około 300km nic się niedzieje poza odgłosami turbo sprężarki której nie ma pod maską :D Co o tym sądzicie ??

 

 

 

 

http://img304.imageshack.us/img304/7052/322o380ysko17tr.th.png

Opublikowano
Kurde tak na odleglosc to raczej ci nikt za bardzo nie pomoze, bo mozemy tylko zgadywac. Ale ja bym podejzewal akurat ten napinacz ktory zostawiles stary :nienie: . Troche dziwne to bylo z twojej strony , ze wymieniles reszte czesci na nowa a zostawiles stary napinacz :?:To tak jak przy wymianie paska klinowego sie zostawi stary napinacz i pasek dlugo nie pociagnie. Moja sugestia jesli masz mozliwosc wymien ten napinacz na nowy i zobacz czy dalej sa te dzwieki i zdaj relacje.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

Wojtass:

Właśnie, trudno cokolwiek powiedzieć, jak się silnika nie słyszy, ale myślę że jakby się słyszało to i tak trudno by było określić jednoznacznie pochodzenie dźwięku.

Myślę, że powody mogą być dwa.

Jeden, to że to kółko napinające miałeś już zużyte, ale nie ujawniało się na starym łańcuchu. Trochę złym posunięciem było niewymienienie go razem z łańcuchem, a teraz trochę za późno.

Drugi powód wycia, bardziej optymistyczny, to że łańcuch musi się trochę ułożyć na starych kołach.

Nic się nie stanie jak zrobisz z 2-3 tysiące i będziesz widział(słyszał) czy wycie się uspokaja i dopiero wtedy podejmiesz decyzję o ponownym rozbieraniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.