Skocz do zawartości

e39 523i brak mocy jak zimny


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy mam dziwny problem z moim e39 tzn odpalam auto z rana. Samochód kompletnie bez mocy dochodzi do 2500 obrotów i nie chce iść dalej. Jak się trochę rozbuja i temperatura osiągnie 90 stopni mogę go później wkręcić do 6tyś ale idzie to bardzo mozolnie i auto się rozpędza jakbym holował kilkutonowa przyczepę. Zatrzymuje auto, silnikiem trzepie i obroty są koło 300 prawie gaśnie. Auto odpala za każdym razem normalnie. A tutaj Ciekawostka zgaszę auto odpalę i często problem znika, ale tylko jak jest ciepły. Wkręca się już bezproblemowo jakbym jechał nie tym autem. Potem gdy go zgaszę znów nie ma mocy albo jak się ,,Obudzi" też potrafi nagle przymulić i do momentu zgaszenia. Zauważyłem, że kilka razy podczas jazdy mrugnęło mi na komputerze pokładowym błąd żarówek świateł z przodu ale trwało to dosłownie ułamek sekundy,ale wydaje mi się, że to osobny temat. Na kompa będę dopiero wpinał się dziś wieczorem, ale może podrzucicie mi jakiś trop może ktoś z was już miał podobny problem choć na forum nie znalazłem jeszcze takiego problemu. Edytowane przez ambience
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wywaliło Ci, że skrzynia przeszła w tryb awaryjny? Na tym małym panelu LCD pod licznikiem jest błąd o nazwie 'trans prog failure'. Ona wtedy wchodzi na 3 bieg, a elektronika samochodu ogranicza dopływ paliwa do silnika żeby nie pozwolić mu przekroczyć ileśtam obrotów.

 

Czy próbowałeś nacisnąć pedał do deski, odpuścić do połowy i docisnąć? On wtedy powinien 'próbować' mocniej przyspieszać przez chwilę zanim elektronika się połapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podłącz INPE, zobacz co się pokazuje. Tak to obstawiam, że może VANOS się zawiesił. Ale to trzeba sprawdzić pod kompem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś chyba się wepnę na kompa. Chyba, że koledzy nie zdążą sprzęgła wymienić w e46 to będę musiał w sobotę. Przyznam się, że męczy mnie to :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem dalej występuje. Auto jak jest zimne to nie równo pracuje i się nie wkręca. Dopiero jak ma pion na temperaturce to tylko jak zgaszę i odpalę jest ok tak to dalej nie miałby mocy a błąd na kompie jest jeden wypadanie cylindra 2, dziś pojeżdżę i zobaczę czy reszta cylindrów nie wypada. Sondy lambda pracują poprawnie

11986148_896758593749299_2084595394_o.jpg

11986011_896758600415965_1323095102_o.jpg

 

Jechałem do pracy no i odczytałem pod pracą jeszcze kolejne cylindry

 

cylinder.jpg

 

Dziwi mnie to, że jak zgaszę auto i odpalę jest petarda bez tego dalej jest muł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem świece na platynowe stare świece dziwne wyglądały

11938156_897548270336998_1567076294_n.jpg

Gwint wyglądał jakby byl z oleju

 

Po wymianie świec auto idzie lepiej, ale problem jest dalej tylko na benzynie :mad2: Wygląda to następująco. Odpalam rano auto pali od strzała jadę do pracy ledwo co idzie daje mu nawet w podłogę to max ma 2 tyś obrotów. Na światłach prawie gaśnie. Auto przełączy się na gaz jest już dużo lepiej ale dalej kuleje. Ale gdy na gazie jest zgaszę odpalę już idzie normalnie. Przełączę na benzynę idzie lepiej przez chwile a potem znów muł. Pompę paliwa mam nowa z 3 tygodnie ma. Filtr paliwa ma z pół roku. Gdzie szukać przyczyny bo już sam nie wiem. Komputer pokazuje wypadanie cylindrów co chwile jakiś inny cylinder :cry2: Byłem u kilku mechaników każdy rozkłada ręce

 

Wyczytałem jeszcze w necie że mógl mi paśc czujnik temperatury bo według inpy (diagnozowałem na zimnym silniku)

 

11986011_896758600415965_1323095102_o.jpg

 

Gdzie się znajduje czujnik temperatury według real oem są dwa czujniki

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DR41-EUR-04-1999-E39-BMW-523i&diagId=11_2169 nr 3

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD31-EUR-02_1995_E39_BMW_523i&diagId=11_1480#13621703993 nr 14 ście

 

który odpowiada za deskę a który za sterownik silnika. Chyba że ja mam jeden czujnik cztero pinowy jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie podpowie. Sprawdziłem jeszcze dokładniej kolektor ssący na pewno nie bierze nigdzie lewego powietrza... z linków powyżej nr 14ście był w autach na pojedynczym Vanosie zaś na podwójnym jest nr 3 czujniki są te same,

czujnik zamówiony jutro wymieniam

 

 

12001950_899838300107995_921264776_o.jpg

 

Może cewka padła ? ale dwie naraz jutro podmienię cewki z innego auta i dam znać. Jak ktoś ma jakiś pomysł co to może być to niech coś podrzuci, bo pomysły mi się kończą :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic ? Kurde wymieniłem czujnik temperatury teraz pokazuje ok temperaturę podmieniłem cewki. A problem jest taki sam :mad2: :mad2: ręce mi już opadają :cry2: . Doradźcie coś bo sam już nie wiem co może być. U mnie w mieście mechanicy mają mniejszą wiedzę jak ja :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany... Może komuś się przyda Padła pompa paliwa dawała za słabe ciśnienie co najciekawsze pompa pierburg nowa ma z półtora miecha. Wysłałem na gwarancję.... Jeżdżę na pompie od kolegi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.