Skocz do zawartości

bmw m54b30 problem po wymianie przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Jestem nowy na forum, potrzebuję pomocy. Posiadam bmw e46 330i po lifcie 2002 rok. Jechałem w trasę, po przejechaniu jakichś 30 km auto zaczęło szarpać, na liczniku zaświecił się czek, kontrolka eml i zaczęła się świecić kontrola trakcji tak jak po jej wyłączeniu. Zjechałem na pobocze, zgasiłem auto, odpaliłem od nowa. Chwile było ok, po czym znów to samo, zaświeciły się te same kontrolki i nie dało się dodać gazu. Po dodaniu gazu auto jakby zaczęło przerywać, przygasać. Udałem się do mechanika. Po podpięciu do komputera wykazał błąd: potencjometr nr 2. Mechanik mówił, że to będzie pedał gazu. Podmieniłem pedał gazu, nic się nie zmieniło, po skasowaniu błędu auto chodziło normalnie. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znów świeciły się te same kontrolki i łapał błąd, nie dało się dodać gazu, silnik przygasał. Mechanik stwierdził, że to wina przepustnicy. Kupiłem używaną przepustnicę, wymieniłem, ale od razu po odpaleniu słychać było, że nie chodzi na jeden cylinder. Podpiąłem pod komputer, skasowaliśmy błędy. Teraz da się dodać gazu, ale wyskoczył nowy błąd: wypadanie zapłonu cylinder trzeci lub wtryskiwacz cylinder trzeci. Sprawdziłem cewkę- jest ok, świeca jest ok, wtrysk też jest sprawny, a na trzeci cylinder nadal nie działa. W aucie jest zamontowana instalacja gazowa Prins, emulator też sprawdziłem- jest w porządku. Nie wiem co dalej robić, gdzie szukać. Czy to może być wina przepustnicy? Proszę o pomoc. PS Próbowałem przeprowadzić adaptację przepustnicy, nie powiodła się.
Opublikowano

To może sprawdź czy masz w ogóle ciśnienie w tym cylindrze, zamień miejscami cewki 2 i 3 i zobacz czy błąd się nie przeniósł.

 

Przepustnica raczej nie ma nic do tego.

Opublikowano
Zamieniałem cewkę z 2 cyl na cyl 3 i nadal to samo wypadanie zapłonu cyl 3. Sprawdzę jutro jeszcze ciśnienie,ale przed wymianą przepustnicy działał na wszystkie 6 cylindrów.
Opublikowano
Nikt nic nie podpowiada... Kolega podsunął mi pomysł żebym sprawdził kompa. Wyjąłem komputer i okazało sie ze w 3 wtyczce jest upalone 4 piny może to być przyczyną wypadania zapłonu na cyl 3.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam wszystkich moje autko to bmw e46 330i 2002 rok... Mam z nim taki oto problem : stopiła mi sie kostka nr 3 w komputerze wymieniłem wiązke oryginał od 330i i kupiłem komputer, ponieważ w moim wyleciało kilka pinów. Komputer miał być od e 46 330i okazało się , że jest od x5 3.0 automata... odpaliłem auto wszystko działa do czasu testu na drodze 1 , 2 i 3 biego ok jadę na 3 do konca wbijam 4 i przy 180 km/h mam dziwne odcinanie wiecej nie pojedzie ani na 4 ani na 5 biegu.... i teraz moje pytanie czy może mieć na to wpływ komputer od x5?? Czy może miał ktoś podobny przypadek??
Opublikowano

w moim przypadku mechanik w niezależnym serwisie bmw stwierdził zwe dostała sie tam woda. wszystko było takie zielone zaśniedziałe... Piny po prostu zgniły...

A wracająć do mojego przypadku dziś został wgrany do mojego nowego kompa oryginalny soft od 330i i problem nadal jest 190 i nic wiecej jakaś dziwna blokada....

Opublikowano
nikt nic nie pomoże?? Po podpięciu pod kompa takie coś : czujnik spalania stukowego 1 przekroczona dopuszczalna dawka ban 2....
Opublikowano
raczej wydaje mi sie że czujnik... po czym poznać spalanie stukowe??? nie słysze jakiegos metalicznego dzwięku z pod maski....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.