Skocz do zawartości

e46 m47n problem z ecu


Adams_p17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Historia moja i mojego auta jest dosyć długa i skomplikowana. Jestem posiadaczem e46 M47N. Nieco ponad rok temu pojawił się problem z ECU. Otóż podczas próby uruchomienia auta wskaźnik temperatury rósł na max, kontrolka od dsc świeciła się a czerwona od smarowania włączała się tylko na chwilę (w tym czasie słychać było pracującą pompę progową, która podkreślam pracowała tylko przez chwilę). Po dłuuuuuugich oględzinach i debatach auta przez mechaników okazało się, że do wymiany kwalifikuje się ECU. Odwiedziłem wtedy wielu fachowców, którzy chcieli wymieniać mi pompę progową, listwę CR i inne podzespoły, ale zaufałem kolegom z forum - Kupiłem sam ECU (bez EWS-a, kluczyka) w cenie 100 zł. Mechanik, który trudni się głównie elektroniką samochodową a najczęściej BMW wymienił go (oczywiście odpowiednio kodując) i przez rok w aucie nie działo się w tej kwestii nic, co mogłoby mnie niepokoić. Której brzydkiej majowej soboty tego roku podczas próby uruchomienia pojawił się problem z przed roku. Odwiedziłem wspomnianego wcześniej mechanika, który wnet stwierdził tę samą przyczynę. Zostawiłem mu auto. On zaś stwierdził, że do wymiany jest jeszcze EWS więc wziął od znajomego cały zestaw, tyle ze od wersji compact a ja jeżdżę sedanem. Pomijając fakt, jak ciężko przez czas naprawy (prawie 2 miesiące!!!) było skontaktować się z mechanikiem i ustalić termin odbioru auta, w rezultacie auto odebrałem nie w pełni sprawne. Udało mu się uruchomić samochód, ale wyskoczył "check" i auto z dołu nie miało mocy. Po podłączeniu kompa okazało się, że przyczyną jest niewłaściwa praca przepływomierza. Po kolejnym rozstaniu z autem mechanik stwierdził, że ECU zaadoptowane z compacta nie będzie poprawnie działać z przepływomierzem bo jest różnica w ilości pinów na przepływomierzu. W dodatku zwróciłem też uwagę na dźwięk samego klaksonu (dużo cichszy) i pracę zamka centralnego. Żaden pilot po kodowaniu nie działa, zamykając auto zamkiem w drzwiach po sekundzie się otwiera. Jedyna opcja zamknięcia auta to wejście przez tylne drzwi, naciśniecie przycisku wewnątrz i zamknięcie z uprzednim sprawdzeniem czy aby na pewno kluczyki nie zostały w środku :x Podczas przyspieszania samochód kopci jak wywrotka tatra z pełnym obciążeniem pod górę, ale to moim zdaniem wina niedziałającego poprawnie przepływomierza. Gdzie leży przyczyna? Czy rzeczywiście ECU z compacta nie będzie prawidłowo hulał w sedanie? Może ja mam M47N a compact był M47TU i stąd te różnice? Dodam na koniec, że po pierwszej wymianie ECU tuż po uruchomieniu obroty silnika spadały na czas 1 sekundy o 50 i wracały do normy (wina mapy?), po drugiej wymianie t.j. w tym roku problemu z tym nie ma, ale wiadomo jest większy - check. Koledzy, pomóżcie bo nie mam już na to siły, a fura chora to i właściciel zły niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkodowywując numer VIN , będziesz posiadał informację jakie oznaczenie silnika było oryginalnie u Ciebie . Ponadto , łącząc się przez interfejs z programem chociażby INPA , również możesz stwierdzić jaki masz aktualnie "zaprogramowany ?" kod silnika/możesz zweryfikować w ten sposób , czy ten podmieniony ECU ma te same wartości co twój pożądany (oryginalny-ten co wyszedł z fabryki) . Właściwie , skoro wywala check , to warto było by sprawdzić co to za błędy , ponieważ na pewno coś się zapisze w pamięci . Na moją logikę , to osoba która robiła Ci podmianę ECU za pierwszym razem , powinna uwzględnić późniejsze objawy jako gwarancję i naprawić tak , jak być powinno.

 

Oczywiście fajnie było by znać te kody błędów o ile połączysz się z INPA :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkodowywując numer VIN , będziesz posiadał informację jakie oznaczenie silnika było oryginalnie u Ciebie . Ponadto , łącząc się przez interfejs z programem chociażby INPA , również możesz stwierdzić jaki masz aktualnie "zaprogramowany ?" kod silnika/możesz zweryfikować w ten sposób , czy ten podmieniony ECU ma te same wartości co twój pożądany (oryginalny-ten co wyszedł z fabryki) . Właściwie , skoro wywala check , to warto było by sprawdzić co to za błędy , ponieważ na pewno coś się zapisze w pamięci . Na moją logikę , to osoba która robiła Ci podmianę ECU za pierwszym razem , powinna uwzględnić późniejsze objawy jako gwarancję i naprawić tak , jak być powinno.

 

Oczywiście fajnie było by znać te kody błędów o ile połączysz się z INPA :mrgreen: :mrgreen:

 

Rozkodoałem VIN. Oto rezultat: strona http://www.bmwarchiv.de: Motor: M47D20O1 - 2,00l (110kW)

strona http://www.etk.cc: Engine: M47DO1

Na tę chwilę mogę zrobić tyle, jutro odwiedzę raz jeszcze mojego magika i zobaczymy co powie :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten "nowy" komputer pochodzi z tego samego silnika(odpowiadające numery ECU), to nie ma znaczenia, czy auto-dawca miało automatyczną skrzynie biegów, inny przepływomierz, podgrzewacz płynu chłodniczego, czy pochodziło z compakta.. Wystarczy przeprogramować ten komputer pod Twoje auto np. za pomocą DIS-a i wszystko ma działać jak należy. Oczywiście pomijam kwestię EWS-a, bo to osobna sprawa. Dobrze jest sprawdzić jakich numerów ECU szukać, bo te z początku produkcji polifa miały problem z odlutowującym się procesorem stąd ta wskazówka na max i barak możliwości odpalenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli istnieje prawdopodobieninstwo ze po raz drugi uszkodził mi się sterownik np. Odlutowal procesor? Niekoniecznie musi być np zwarcie w instalacji co powoduje uszkodzenie sterownika? Jak przedstawia się kwestia naprawy? Czy jest to realne? Dodam ze mechanik powiedział ze sprawa jest skomplikowana bo procesor osadzony jest na kulkach które to właśnie ciężkie są w naprawie a koszt jest wysoki. Dzieki za porady. Dziś będę chciał sie z nim zobaczyć i przedstawię mu opinię kolegów z forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.