Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Noszę się z zamiarem wymiany rozrządu. Skąd decyzja?

2 lata temu wymieniłem napinacz na ten poprawiony, jednak ostatnio znowu przy odpalaniu (po nocy) słychać ten nieprzyjemny dźwięk (zgrzyt) rozrządu i wiele wskazuje na to że tym razem jest to za luźny łańcuch. Chce kupić większość części sam/przed naprawą aby maksymalnie skrócić czas naprawy i tu pojawia się pytanie do Was. Czy powinienem kupić od razu te 2 koła zębate od regulacji wałków (części w katalogu 4. Zesp. regulacyjny wałka roz.zaw.wydech. i 5. Zesp. regulacyjny wałka roz.zaw.ssących)? Przyznam szczerze że, niemile zaskoczyła mnie cena tych kółeczek :) Reszta części (łańcuch,szyny itp nie są tak drogie jak to jedno kółko)

Pytanie kieruje do posiadaczy N42/N46 którzy wymianę rozrządu mają za sobą. Jeżeli mogę dodatkowo prosić to chciałbym poznać koszt wymiany, a jeżeli robiliście zakupy w internecie to jakieś linki.

Opublikowano

Hmm mówisz, że ten zgrzyt przez 1 - 3 sekundy pod odpaleniu to rozrząd ? u mnie występuje to od początku.

Są dni, że trwa to chwilę dłużej, są dni, że po ułamku sekundy cisza.

Żadnych negatywów nie czuję... choć ostatnio wysiadłem z auta i słyszałem coś jak by traktor pod maską, w aucie tego słychać nie było.

Jaki koszt części mniej więcej ?

Opublikowano
Czyli odma ? To by się zgadzało, bo już 6 miesięcy temu mój mechan (od którego kupiłem auto) mówił, że przy następnej wymianie oleju trzeba też wymienić odmę.
Opublikowano

To popularny defekt tego silnika ...górna część silnika nie trzyma ciśnienia oleju. Po nocy ciśnienie ulatuje i pojawia się ten obsrany grzechot.

Za to odpowiedzialne są zawory w podstawie filtra oleju

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-N42/L-N/sep2002/browse/engine/lubricat_syst_oil_filter_heat_exchanger/

 

Jeśli grzechot pojawia się kiedy silnik jest rozgrzany to już grubsza sprawa, bo odpowiedzialne za to są koła zębate zespołu regulacyjnego wałków rozrządu (te co mają wysoką cenę)

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-N42/L-N/sep2002/browse/engine/timing_and_valve_train_timing_chain/

 

Ja mam nadal ten poranny grzechot ...bo ciągle żydzę na tą podstawę filtra oleju :oops: ...bo to jakieś 800zł ..a zbieram na chromowany zderzak do E30 :)

 

Dodam że przy okazji wymiany uszczelniaczy zaworowych okazało się, że w aucie mam wymieniony cały rozrząd :mrgreen: łańcuch książkowo naprężony, piękną niespodzianką było tez to - że wymienione były wraz z rozrządem te dwa drogie koła zębate zespołu regulacyjnego wałków rozrządu. Części mają datowniki produkcji stąd wiadomo że mam świeży rozrząd.

Odmę tez mam nowiuśką ...bo była wymieniana przy okazji tych uszczelniaczy zaworowych.

 

Więc zastanów się czy nie zacząć od wymiany tej podstawy filtra oleju :]

 

Do zakupu części polecam http://www.czescidobmw.pl

Opublikowano
Na szczęście problem pojawia się tylko po nocy i jest to chwila, w Inpie brak błędów ( z tego co wiem przy grubszych problemach z rozrządem pojawiają się błędy czujników vvt). Nest to co napisałeś ma sens i rzuca mi nowe światło na ten problem. W Łodzi mamy dobrego magika od tych beemek więc nie będę kombinował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.