Skocz do zawartości

przegrzewanie silnika X3 E83 3.0 D 204 KM


Alex001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

mam taki problem, nie mogłem znaleźć istniejącego postu na ten temat. Moja bunia zaczyna się przegrzewać po trasie - temp powietrza powyżej 27-28 stopni przy 3000 obrotów i więcej przy dodawaniu gazu wskazówka temperatury silnika przesuwa się prawie równo z dodawaniem gazu przy odejmowaniu spada do centralnego położenia, przebieg mam ok 220 tys i martwi mnie to bo wcześniej tak nie było, poniżej 25 stopni wszystko ustępuje i samochód sprawuje się ok czy to normalne przy wysokich temperaturach czy powinienem coś sprawdzić? Miał ktoś tak? Z góry dzięki za pomoc :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

mam taki problem, nie mogłem znaleźć istniejącego postu na ten temat. Moja bunia zaczyna się przegrzewać po trasie - temp powietrza powyżej 27-28 stopni przy 3000 obrotów i więcej przy dodawaniu gazu wskazówka temperatury silnika przesuwa się prawie równo z dodawaniem gazu przy odejmowaniu spada do centralnego położenia, przebieg mam ok 220 tys i martwi mnie to bo wcześniej tak nie było, poniżej 25 stopni wszystko ustępuje i samochód sprawuje się ok czy to normalne przy wysokich temperaturach czy powinienem coś sprawdzić? Miał ktoś tak? Z góry dzięki za pomoc :cry2:

 

 

Nienormalne.

Na luzie ta wskazówka tez tak skacze? Jak obrotomierz ? Dziwne. Moze sam czujnik temperatury jest walniety lub coś w instalacji... Sprawdz temperaturę w ukrytym menu.

Przy sprawnych termostatach i pompie, jak również właściwym poziomie płynu wskazówka stoi w pionie nawet przy +34. Sprawdziłem w zeszły weekend wracając znad morza. A przebieg mam podobny do twojego.

 

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem : niewydolny układ chłodzenia , czyli wszystko do sprawdzenia . Zacząć od wejścia w ukryte menu i mieć podgląd rzeczywistej temperatury bloku, dalej sprawdzić czy masz duży obieg , termostaty , chłodnicę , wentylator chłodnicy.

Dla przypomnienia to jak zaczyna nam rosnąć temperatura to możemy sie ratować włączeniem ogrzewania na max i otwarciem szyb.

Nie zwlekaj bo to Ci spowoduje następne usterki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam!

Panowie, mam dokładnie takie same objawy w moim e83 3.0D jak założyciel tematu kolega @Alex.

Dodatkowo u mnie ze zbiorniczka wyrównawczego jak odkręcę kurek to "schodzi" powietrze...

W ciągu 4 miesięcy wymieniłem 3 różne elementy z magistrali płynu chłodzącego (myślałem przy 1 wymianie zdarza się) chyba ciśnienie wywalało najsłabsze elementy z układu i pękały.

Szpece twierdzą, że to wina uszczelki pod głowicą ok, tylko dziwna sprawa z tą temperaturą otoczenia, gdy jest poniżej 25 stC się nie grzeje i na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.