Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytam i mam pytanie.


Mam kabel VAG K+CAN (specjalnie kupiłem do DDT2000 do Laguny 3 - by móc zrobić więcej niż oryginalnym CLIPem) ale nie w tym rzecz.



Czy ten kabel K+CAN zadziała mi z INPA i NCS dla E90 z poczatku 2007 roku i kolegi z 2006 roku ?

 

tez sie zastanawialem kiedys czy wrzucenie wsadu z kabla d can Bmw do d can Vag spowoduje ze podziala z Bmw.Ale nie sprawdzalem.


a co DDt2000 to swietnie z tym chodzi kkl Bmw tylko wsad trzeba zmienic pod Renie :) z d can ten program nie wspolpracuje

Kabel od VAGa czy Renault K+L działa z BMW E61 LCI 2007 rok (M47 silnik) oraz z BMW E91 2006 rok również M47 silnik.

Z 530d z 03.2008 już nie chciał i musiałem mieć kabel D+CAN

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czyli w sumie wystarczy pin7 w obd przepiąć na pin6, i pociągnąć przewód o pinu 17 z jbbf do pinu 14 w obd i powinno być gitara. W ten sam sposób mogę też spiąć jbbf z frm2? W sensie can h do can h i l do l?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli w sumie wystarczy pin7 w obd przepiąć na pin6, i pociągnąć przewód o pinu 17 z jbbf do pinu 14 w obd i powinno być gitara. W ten sam sposób mogę też spiąć jbbf z frm2? W sensie can h do can h i l do l?

nie czytasz dokładnie DCAN to podwójna skrętka a nie zwykły kabel , zapobiega to odbiciom elektromagnetycznym, ma być jak ori


VAG kabl vas5054a działa z DCAN ale tylko za pośrednictwem EDIABAS lub passthru

Opublikowano

Zrozumiałem, że musi być podwójan skrętka. Z przepinamiem pinu 7 na 6 w obd to była tylko moja teoria. Co jeszcze z połączeniem jbbf -> frm2? Wystarczy can h do h i l do l czy raczej tak to nie działa?

Podsumuwując zakupiłem w aso piny, lecz są one z kawałkami kabli. Radzisz żeby je obciąć i montować jak najbliżej nich skrętkę czy dopinać się do tych kabelków?


U mnie w kostce x14271 nic sie nie zgadza... Tzn pin 17 zajęty, pin 33 zajęty

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich w Nowym Roku.Mam pytanie czy kabelkiem K+DCAN z przełącznikiem można dokonać konfiguracji E60 lub E70 z CIC programem Ncs Expert bez problemu tak samo jak w autach z systemem professional lub business? a jeżeli tak to czy przełącznik w tym przypadku również ma znaczenie?
Opublikowano

Witam

Czy kabel o oznaczeniu VAG KKL kupiony u viakena zadziała z BMW e91 pierwsza rejestracja 05.2007 ??

Vagi bardzo ładnie na nim działaja najmłodszy to 2006 rok testowałem

Układ scalony to EFTDI FT232RL

A jesli nie to jakie zródlo polecanie zeby nie kupic szajsu ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Czy kabel o oznaczeniu VAG KKL kupiony u viakena zadziała z BMW e91 pierwsza rejestracja 05.2007 ??

??

Jak sam nazwa pokazuje KKL to dwie linie K (w VAG pin 7 i pin 2 lub 10 nie pamiętam dokładnie i linia L (pin 15)

a bmw e9X po 2007/03 (to DCAN czyli pin 6-high speed can i pin 14-low speed can ) przed 2007/03 była linia K dlatego kkl działał

(z wyjątkami do 2007/08 jeśli zamontowany stary silnik , jeśli stary silnik 2007/05 np. M47 to kkl może zadziałać ,

na pewno zadziała VAS5054A na dcan

Kolego CIC w E-serii nie diagnozuje, nie koduje, nie programuje się przez ENET ,

ethernet dla E serii tylko transportu danych na dysk typu mapy w fabryce

ENET tylko dla serii F i G, I

Opublikowano

Mam stary silnik M47

Czyli co jak to ogrnąć zainstalowac inpe i powinno działać ??

Najbardziej mi zalezy czy cos moge popsuć tym kablem czy poprostu nie zadziała albo zadziała

A nawet jak zadziałą to czy bedzie róznca w działaniu między nim a D-can??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na linia K to ta sama komunikacja, nie ma różnicy od tego z bmw na linia K

nie będziesz tylko miał aktywnego zapłonu i battery w menu inpa

ale dla inpa 5.0x nie ma znaczenia to tylko informacja dla ciebie

oczywiście k-dcan jest lepszy ale dla modeli po 2007/03 z nowymi silnikami na DCAN

instalacja inpa na interface= STD:OBD

port ma być taki na jakim jest zainstalowany interfejs (od COM 1 do COM9 )

ustawienia interfejsu (opóźnienie na 1)

jak na moim filmie

Opublikowano

Witam

Dzięki działa kropki od battery nie reaguja ale działa . Fajnie bo jaden kabel mam na dwa auta a nawet 3 bo podobno renówke też działa ale tam nie mam po co podłanczać

pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Dzięki działa kropki od battery nie reaguja ale działa . Fajnie bo jaden kabel mam na dwa auta a nawet 3 bo podobno renówke też działa ale tam nie mam po co podłanczać

pozdr

Nissana, Dacie i wiele innych...

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

fajny wątek, ale trochę się pogubiłem. Mam interfejs VIAKENa KKLine: https://www.viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kable-obd1-obd2-piny.html

Z E39 działa bez zarzutu pod INPĄ i NCS. ale z E70 już nie działa. Dobrze rozumiem, ze podwójna linia K już nie jest kompatybilna z nowszymi modelami BMW? Mam do zdiagnozowania E70 z benzynowym silnikiem N52. Potrzebuje interfejs z linią D?

W jakim celu linia K jest podwójna? Czy interfejs K+D obsłuży zarówno e70(2009) jak i E39 (2003, MS43)?

Waham sie jaki interfejs kupić. Czy coś z VIAKENA polecacie ?

pozdr!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak dla e70 potrzebujesz D-can to całkowicie inny protokół diagnostyczny CAN na podwójnej linii CAN_H na pinie 6 i CAN_L na pinie 14 w obd

w starszych modelach jest linia K to o wiele mniejsza prędkość odczytu i przesyłu danych mimo że jest w niektórych podwójna linia K to całkiem inaczej niż

w CAN (DCAN) tu moduły sa podzielone część jest na pinie 7 (silnik , skrzynie DSC) a reszta jest na pinie 8 w obd (EWS, ZEGARY, GM, LCM itp ) dlatego łączy się je razem w interfejsie dla pełnej diagnostyki interfejsu, a w obd są oddzielne .

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Temat dostosowywania OBD do komunikacji D-Can

Zatem Pin 6 OBD powinien dostać sygnał z pin 17 JBE a pin 14 OBD z pinu 33 JBE, obydwa z niebieskiej wtyczki X14271. Natomiast ktoś napisał, że piny 17 i 33 w niebieskiej wtyczce JBE są już zajęte - nie sprawdzałem tego, ale przypuszczam, że u mnie będzie to samo. Pytanie - czy wpinać się dodatkowym kablem w każdym z tych pinów (do poprowadzenia potem do OBD)?

Pytanie co to jest ta podwójna skrętka - czy to jest to https://allegro.pl/oferta/przewod-kabel-flry-b-0-35mm2-skretka-can-szary-10m-9097607955

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Podpowie ktoś? Co to jest ta podwójna skrętka i czy jak już piny 17 i 33 w JBE zajęte to czy się wpinać dodatkowymi kablami do pociàgnięcia do OBD? Chciałbym sprawę zamknać w ten weekend.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

To co na napisałeś jest OK. Mam na stole podpięte w ten sposób JBBF szyną Can.

Ta skrętka będzie OK.

Pin 33 będzie zajęty bo w startym JBBF do tego pinu podpięta jest linia K z gniazda OBD. Upewnij się, że miernikiem że pin 33 idzie do pinu 7 w złączu OBD i odłącz go od X14271. Nie będzie ci już potrzebny, a poza tym mógłby powodować zakłócenia.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jaki interfejs kupić i z jakim oprogramowaniem by to w miarę działało do 530d G31 z 18 roku?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Do serii f mam użyć kabla K+DCAN czy K+D-CAN?

Bo teraz oglądam dokładnie i użyłem tego pierwszego ale Btool wywalał mi brak odpowiedzi ECU...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.