Skocz do zawartości

e91 N47 177km DPF - czujnik temperatury spalin przed DPF


dziuraski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki temat czujnik temperatury spalin przed dpf pokazuje w ISTA -40 stopni, jednak jak wypnę czujnik i sprawdzę jego oporność to w zależności od temperatury filtra ma od 8-12 k Ohm.

Nigdzie nie mogę znaleźć jendnoznacznie jak powinna być wartość oporności sprawnego czujnika.

Ciężko mi podmienić czujniki (chyba że pasuje od M47 aczkolwiek numery inne, i problem z wykręceniem).

Wiązka i wtyczki przeglądnięte nie ma przerw, jednak przewody przy DDE nie wyglądają jak z fabryki (w sensie luźno były), dodam że auto świeżo kupione i było grzebane przy filtrze tak wiecie "po polsku" :P nie skręcony do końca i to bez uszczelek, traktowany chemią.

Wyczytałem gdzieś również że to stary numer komisiarzy aby wypiąć czujnik temperatury wtedy znika DPF workshop na 200 tyś km.

Zrobiłem rejestrację nowego filtra, i teraz co dalej z tym robić?.

Chciałbym doprowadzić go do stany aby sam się wypalał.

Chyba że brak tego czujnika mu nie przeszkadza w tym?.

Pozdrawiam

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem sprawny czujnik ma 8,5k ohma (w moim silniku m47) nawet kabelkami podpinałem na krótko komp z n47 nadal widział -40 stopmi. dpf wypala się bez tołku, ale podejmuje wypalanie tylko że z temperaturą spalin jest porblem maks to 500 stopni (czujnik w silniku nie ten przy dpf) .....

Pozdrawiam

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy może ktoś z silnikiem N47 sprawdzić :

* czy MA pomiar temperatury spalin przed DPF i katalizatorem, czy tylko przed katalizatorem?.

* czy te temperatury powyżej są identyczne (w M47 tak jest, ponieważ jest jeden czujnik temperatury spalin)?

* oraz czy ktoś wie / pamięta jaką ma temperaturę przed DPF podczas wypalania w silniku N47 ? w moim przypadku najwyższa to 609 stopni - nie za mało, nie powinno być w okolicy 650 (przynajmniej takie wartości widywałem w M47)?

 

Jeżeli temperatura jest za mała to gdzie szukać przyczyny, dodam że

* uszczelniono wylot przed dpf (brak uszczelki przed DPF)

* wyczyszczona klapa gasząca / przepustnica

* świece sterownik - 1 niesparawna narazie nie wymieniane

* wymieniony termostat, stary miał spapuciałą uszczelkę i puszczał delikatanie.

 

Do wyczyszczenia został EGR i kolektor dolotowy, jak myślicie czy te zabiegi mogą wpłynąć na wysokość temperatury spalin?.

Coś jeszcze powinienem sprawdzić ?

 

Pozdrawiam :D

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

heyka

mam n47 2007 177km w e83 i też mi pokazuje w DISie -40oC, przez to chyba się dpf mi zatkał bo się w ogóle nie wypala a przynajmniej nigdy nie miałem żadnej kontrolki na zegarach na ten temat od 5000 km

czujnik temp jest umieszczony obok czujnika ciśnienia (też mi pokazuje 0 - wiec do wymiany) oraz lambdy, wszystkie 3 są umiesszczone zaraz za kolektorem wydechowym tuz przed DPFem

 

czujnik temp po sprawdzeniu miernikiem przy temp zewnętrznej 15 stopni ma 19kOhm u mnie

 

napisz co tam poradziłeś z tym, ja jutro wymieniam te dwa czujniki (temp i ciśn) i zobaczę co dalej

 

w DISie chciałem sprawdzić AIRMASS coś tam i warunkiem było trzymanie obrotów na CUT-OFF czyli do deski na postoju, CUT-OFF jest na 4000 obrotów, u mnie na 3800, DIS mi ładnie napisał że nie może sprawdzić air mass bez 4000 obr a przyczyną że nie moge ich osiągnąć jest prawdopodobnie zapchany DPF :)

 

w odpowiedzi na pytania

n47 ma temp przed i po DPF oraz cisnienia przed i po oraz 2 lambdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ktoś może powiedzieć jak to jest z tym czujnikiem?

ista d - rheingold nie pokazuje jego błędu - czy jeśli jest uszkodzony błąd powinien być logowany?

 

mam e91 318d [n47d20c] i ista d pokazuje -40 ...

wydaje mi się, że filtr wypala się...

ponadto wartość z podanymi kilometrami w ista p [nie pamiętam nazwy opcji] to liczba kilometrów od ostatniego wypalenia filtra czy do kolejnego wypalenia?

 

z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Edytowane przez mpier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokazuje -40 w jednym miejscu to jest dobrze jak w dwóch miejscach to masz wypięty czujnik lub przetarty kabel lub jest uszkodzony, z jednym -40 wszystko jest ok - sprawdzałem w kilku n47 i było tak samo.

Wartość od ostatniego wypalenia. Chyba że chodzi ci o wartość to następnego przeglądu filtra ale to w tyś km jest.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki dziuraski :cool2:

 

a co masz na myśli "pokazuje w dwóch miejscach"? [jesteś w stanie podać jakie to opcje]? :wink:

 

czyli nawet jeśli czujnik jest uszkodzony [na pewno nie jest wypięty lub przytarta wiązka] to niekoniecznie pokaże się jego błąd podczas diagnozy auta?

 

Czy ktoś wie jakie powinny być właściwe wartości dla DPF:

ciśnienie, temperatura i co tam jeszcze jest? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Kolega w e91 2006r 2,0d 122km na fisie w opcjach serwisowych ma informacje na temat dpf, ja na swoim fisie w e92 2.0d 177km n47 nie mam żadnego info na temat dpf.

Możliwe że ktoś wyprogramował?

Chodzi mi o ikonkę jak na filmie przy 1:20 (nie mam takiej opcji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki dziuraski :cool2:

 

a co masz na myśli "pokazuje w dwóch miejscach"? [jesteś w stanie podać jakie to opcje]? :wink:

 

czyli nawet jeśli czujnik jest uszkodzony [na pewno nie jest wypięty lub przytarta wiązka] to niekoniecznie pokaże się jego błąd podczas diagnozy auta?

 

Czy ktoś wie jakie powinny być właściwe wartości dla DPF:

ciśnienie, temperatura i co tam jeszcze jest? :wink:

 

W 3 litrowych dislach katalizator jest oddzielony od dpf

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC71-EUR-11-2002-E60-BMW-530d&diagId=18_0553

I sa dwa czjuniki temperatury pokazują 2 temperatury w ista przed dpf i przed katalizatorem, w silnikach M47 (2litry, dpf i katalizator jest razem) te dwie wartości były skopiowane a w silniku n47 poprostu jedną usunięto i wskazuje -40 stopni.

Czujniki temperatury to kawałek metalu, platyny bodaj, cieżko zepsuć kawał pręcika, aczkolwiek ;)

Co do DPF to w ista masz całą wiedze nt dpf jak i na forum.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.