Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam taki temat czujnik temperatury spalin przed dpf pokazuje w ISTA -40 stopni, jednak jak wypnę czujnik i sprawdzę jego oporność to w zależności od temperatury filtra ma od 8-12 k Ohm.

Nigdzie nie mogę znaleźć jendnoznacznie jak powinna być wartość oporności sprawnego czujnika.

Ciężko mi podmienić czujniki (chyba że pasuje od M47 aczkolwiek numery inne, i problem z wykręceniem).

Wiązka i wtyczki przeglądnięte nie ma przerw, jednak przewody przy DDE nie wyglądają jak z fabryki (w sensie luźno były), dodam że auto świeżo kupione i było grzebane przy filtrze tak wiecie "po polsku" :P nie skręcony do końca i to bez uszczelek, traktowany chemią.

Wyczytałem gdzieś również że to stary numer komisiarzy aby wypiąć czujnik temperatury wtedy znika DPF workshop na 200 tyś km.

Zrobiłem rejestrację nowego filtra, i teraz co dalej z tym robić?.

Chciałbym doprowadzić go do stany aby sam się wypalał.

Chyba że brak tego czujnika mu nie przeszkadza w tym?.

Pozdrawiam

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Sprawdziłem sprawny czujnik ma 8,5k ohma (w moim silniku m47) nawet kabelkami podpinałem na krótko komp z n47 nadal widział -40 stopmi. dpf wypala się bez tołku, ale podejmuje wypalanie tylko że z temperaturą spalin jest porblem maks to 500 stopni (czujnik w silniku nie ten przy dpf) .....

Pozdrawiam

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy może ktoś z silnikiem N47 sprawdzić :

* czy MA pomiar temperatury spalin przed DPF i katalizatorem, czy tylko przed katalizatorem?.

* czy te temperatury powyżej są identyczne (w M47 tak jest, ponieważ jest jeden czujnik temperatury spalin)?

* oraz czy ktoś wie / pamięta jaką ma temperaturę przed DPF podczas wypalania w silniku N47 ? w moim przypadku najwyższa to 609 stopni - nie za mało, nie powinno być w okolicy 650 (przynajmniej takie wartości widywałem w M47)?

 

Jeżeli temperatura jest za mała to gdzie szukać przyczyny, dodam że

* uszczelniono wylot przed dpf (brak uszczelki przed DPF)

* wyczyszczona klapa gasząca / przepustnica

* świece sterownik - 1 niesparawna narazie nie wymieniane

* wymieniony termostat, stary miał spapuciałą uszczelkę i puszczał delikatanie.

 

Do wyczyszczenia został EGR i kolektor dolotowy, jak myślicie czy te zabiegi mogą wpłynąć na wysokość temperatury spalin?.

Coś jeszcze powinienem sprawdzić ?

 

Pozdrawiam :D

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

heyka

mam n47 2007 177km w e83 i też mi pokazuje w DISie -40oC, przez to chyba się dpf mi zatkał bo się w ogóle nie wypala a przynajmniej nigdy nie miałem żadnej kontrolki na zegarach na ten temat od 5000 km

czujnik temp jest umieszczony obok czujnika ciśnienia (też mi pokazuje 0 - wiec do wymiany) oraz lambdy, wszystkie 3 są umiesszczone zaraz za kolektorem wydechowym tuz przed DPFem

 

czujnik temp po sprawdzeniu miernikiem przy temp zewnętrznej 15 stopni ma 19kOhm u mnie

 

napisz co tam poradziłeś z tym, ja jutro wymieniam te dwa czujniki (temp i ciśn) i zobaczę co dalej

 

w DISie chciałem sprawdzić AIRMASS coś tam i warunkiem było trzymanie obrotów na CUT-OFF czyli do deski na postoju, CUT-OFF jest na 4000 obrotów, u mnie na 3800, DIS mi ładnie napisał że nie może sprawdzić air mass bez 4000 obr a przyczyną że nie moge ich osiągnąć jest prawdopodobnie zapchany DPF :)

 

w odpowiedzi na pytania

n47 ma temp przed i po DPF oraz cisnienia przed i po oraz 2 lambdy

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Ktoś może powiedzieć jak to jest z tym czujnikiem?

ista d - rheingold nie pokazuje jego błędu - czy jeśli jest uszkodzony błąd powinien być logowany?

 

mam e91 318d [n47d20c] i ista d pokazuje -40 ...

wydaje mi się, że filtr wypala się...

ponadto wartość z podanymi kilometrami w ista p [nie pamiętam nazwy opcji] to liczba kilometrów od ostatniego wypalenia filtra czy do kolejnego wypalenia?

 

z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Edytowane przez mpier
Opublikowano

Jak pokazuje -40 w jednym miejscu to jest dobrze jak w dwóch miejscach to masz wypięty czujnik lub przetarty kabel lub jest uszkodzony, z jednym -40 wszystko jest ok - sprawdzałem w kilku n47 i było tak samo.

Wartość od ostatniego wypalenia. Chyba że chodzi ci o wartość to następnego przeglądu filtra ale to w tyś km jest.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

dzięki dziuraski :cool2:

 

a co masz na myśli "pokazuje w dwóch miejscach"? [jesteś w stanie podać jakie to opcje]? :wink:

 

czyli nawet jeśli czujnik jest uszkodzony [na pewno nie jest wypięty lub przytarta wiązka] to niekoniecznie pokaże się jego błąd podczas diagnozy auta?

 

Czy ktoś wie jakie powinny być właściwe wartości dla DPF:

ciśnienie, temperatura i co tam jeszcze jest? :wink:

Opublikowano

Siema

Kolega w e91 2006r 2,0d 122km na fisie w opcjach serwisowych ma informacje na temat dpf, ja na swoim fisie w e92 2.0d 177km n47 nie mam żadnego info na temat dpf.

Możliwe że ktoś wyprogramował?

Chodzi mi o ikonkę jak na filmie przy 1:20 (nie mam takiej opcji)

Opublikowano
dzięki dziuraski :cool2:

 

a co masz na myśli "pokazuje w dwóch miejscach"? [jesteś w stanie podać jakie to opcje]? :wink:

 

czyli nawet jeśli czujnik jest uszkodzony [na pewno nie jest wypięty lub przytarta wiązka] to niekoniecznie pokaże się jego błąd podczas diagnozy auta?

 

Czy ktoś wie jakie powinny być właściwe wartości dla DPF:

ciśnienie, temperatura i co tam jeszcze jest? :wink:

 

W 3 litrowych dislach katalizator jest oddzielony od dpf

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC71-EUR-11-2002-E60-BMW-530d&diagId=18_0553

I sa dwa czjuniki temperatury pokazują 2 temperatury w ista przed dpf i przed katalizatorem, w silnikach M47 (2litry, dpf i katalizator jest razem) te dwie wartości były skopiowane a w silniku n47 poprostu jedną usunięto i wskazuje -40 stopni.

Czujniki temperatury to kawałek metalu, platyny bodaj, cieżko zepsuć kawał pręcika, aczkolwiek ;)

Co do DPF to w ista masz całą wiedze nt dpf jak i na forum.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • Zasłużeni forumowicze
  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
czy w N47 jest taki sam czujnik co w M47?

 

 

właśnie czy czujnik jest taki sam? Prawdopodobnie będę musiał go wymienić u siebie 2.0 LCI N47 D20A a nie mogę go namierzyć w realoem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.