Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jak w tytule, czy macie jakies doswiadczenia kiedy geometria 3D pomogla bardziej niz zwykla, lub odwrotnie, nic nie daje tylko bajer?

 

Pzdr

 

Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk

Opublikowano
W moim przypadku dwa razy geometria 3D nie pomogla. Raz w passacie B5fl a raz w e60 (robione w różnych miejscach). Po laserach zwykłych mialem spokój w obu przypadkach.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Dzieki Mnichu,

 

A czy bylo tak ze w tych przypadkach gdzie geometria nie pomogla nie dociazyli auta, a tam gdzie pomogla bylo dociazone? Zwracales na to uwage ?

 

Pzdr

Opublikowano
No właśnie wszędzie gdzie bylem to auta nie dociążano. Jedynie zwracano uwagę żeby zbiornik byl pełny lub prawie pełny ;-)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
OK, czyli tak tez mozna dobrze ustawic. Nie widze skad jestes ale jesli z okolic Wroclawia to daj znac gdzie ustawili Ci dobrze. A moze nasz jeszcze wydruk z ustawienia ktore zakonczylo sie powodzeniem w e60 ?
Opublikowano

... moze jeszcze dodam dlaczego wogole pytam:

 

No wiec w mojej e61 jest tak ze jak droga jest pochylona lekko w prawo to ciagnie mocno w prawo, a jak lekko w lewo to ciagnie mocno w lewo. Na prostej, o ile takie wogole istnieja, wydaje mi sie ze ciagnie w prawo (autostrada przy 160km/h). Moglbym zalozyc ze ten typ tak ma, ale w jednym warsztacie specjalizujacym sie w BMW powiedzieli ze nie powinno tak byc i z ma jezdzic prosto, wiec sie tego na razie trzymam. W tym samym warsztacie ustawiali mi zbieznosc 3 razy i kombinowali z oponami itd., ale nie udalo sie nic zmienic. Dlatego zastanawiam sie jakie ustawienia wprowadzili u Ciebie ze byles zadowolony i auto prowadzilo sie dobrze. Dodam jeszcze ze moj jest bardzo wrazliwy na boczny wiatr - tez bardzo wtedy ciagnie w odpowiednia strone.

 

Ciekaw jestem jakie sa twoje obserwacje mnichu z prowadzenia e60 no i ew jaki wydruk z geometrii.

 

Ja nie mam actve steering ani xDrive, tylko servotrinic. Przy okazji, jakos kiero chodzi troche ciezej niz w podobnych e6x z ktorymi porownywalem.

 

Pzdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja również ostatnio miałem robioną geometrie 3D z powodu pływania auta po jezdni niestety nic to nie polepszyło jak i nie pogorszyło a auto pływa jak pływało prwdopodobnie tuleje pływające chociaż na stacji diagnostycznej nie stwierdzono żadnych luzów .Mogę ci przesłać wydruk z 3D u mnie jeszcze są fabryczne ustawienia.

Skoro masz problem z prowadzeniem a jesteś pewny że geometria jest zrobiona dobrze ,sprawdził bym aktywny układ kierowniczy podepnij kompa sprawdz czy nie ma błędów czy czujnik konta skrętu działa.

Opublikowano

Dzieki Marzec39,

 

U mnie nie ma aktywnego ukladu kierowniczego, jest tylko servotronic. Sprawdzalem w serwisie bledy i nie bylo niz z czujnika skretu, tylko cos o napieciu i z tego wlasnie servoyronika (time out), ale po skasowaniu nie wrocily prze kilkaset kilometrow.

U mnie objawy sa takie ze auto jest ekstremalnie podatne na pochylenia drogi, dziury i koleiny - jedzie zawsze za droga nawet przy 30km/h. Oponu mam 17' 225 szerokie, wiec zaden szal. Do tego, pomipo servotronica, na postoju wspomwganie chodzi jakos ciezkawo - generalnie cos wspomaga, ale troche sily trzeba wlozyc w krecenie kolkiem. Pompa wspomagania jest nowa i ponoc luzow zadnych nie ma, wiec mam nowa teorie ze moze wina jest w lozyskach McPersona - bo skoro ciezko chodzi kiera i auto myszkuje po drodze ...

 

Pzdr

 

Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk

Opublikowano

Wymieniałem u siebie mocowania amorów bo stukało mi na jamkach łożyska miały już luz ale nie powinno to mieć aż tak dużego wpływu. Powiem tak też mam 225/55/16 wiadmo jak jest szosa pochylona auto będzie uciekało w stronę pochylenia jezdni u mnie tak jest ale jedzie auto prosto. koleiny wiadomo szeroka opona ale w moim przypadku auto da się prowadzić w miarę komfortowo zaś dziury nie mają żadnego wpływu na prowadzenie auta. Moje E60 żle się prowadzi od 80km byłem chyba na trzech stacjach diagnostycznych i nic nie stwierdzili. ale przejechałem 1800 km do szwajcarii i po powrocie będę coś szukał.

Opisz mi jak możesz czy auto ci ucieka z jezdni czy czujesz jak pływa jak trzymasz kierownice prosto ucieknie auto z toru jazdy potem wróć na swoje miejsce.

Opublikowano

No wlasnie z tymi pichyleniami drogi juz pare osob sie zastanawialo na tym forum jak to ma wplywac na prowadzenie. Na zdrowy rozum jak droga pochylona to powinno troche powinno auto ciagnac w strone pochylenia. U mnie jednak doswiadczony w bmw mechanik po wielu jazdach probnych powiedzial ze az tak to ma nie byc. Wiadomo ze idealnie prostych drog prawie nie ma i w rezultacie ten samochod w wiekszosci przypadkow chce jechac ciagle bardziej w prawo, ale czasami pociagnie tez w lewo. Na autostradzie moge jechac nawet 200 i auto nie lata na boki, ale ciagle musze trzymac lekka katre w lewo na kierownicy, bo jak puszcze to jedzie do prawej bandy.

Generalnie mam wrazenie ze jest jakis luz w ukladzie kierowniczym, bo najmniejsza pochylosc, koleinka czy wyboj powoduja ze od razy dziala duza sila na kierownice i trzeba mocno kontrowac zeby jechac prosto. Szkopol w tym ze zadnych luzow nie znaleziono bo dosc dokladnyxh sprawdzeniach zawieszenia i kolumny. Dlatego pomyslalem o tych lozyskach McPersona

@Marzec39: jak miales wywalone te lozyska to mialo to wplyw na sile wspomagania? Kierownica chodzila jakos ciezej?

 

Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk

Opublikowano
Nie pamiętam powiem może się wydawać że lżej. skoro musisz cały czas korygować kierownice to coś na pewno jest nie tak miałem przypadek w audi a4 b6 wymieniłem tuleje zawieszenia przedniego a że nie mam urządzenia do geometrii jeżdziłem do warsztatu w którym pracowałem niestety mimo znajmosći kolejka podjechałem do nowo otwartego reklamowali się geometrią w 3D byłem u nich trzy razy i nie potrafili mi zrobić jak ma być wróciłem do sprawdzonego warsztatu zaczekałem 5 godzinek ale byłem zadowolony. powiem tak mi auto pływa od 80km byłem na nie jednej stacji diagnostycznej i nic nie znależli więc sam zaglądałem i powiem ci że ciężko stwierdzić uszkodzenie zawieszenia w ciężkich samochodach.
Opublikowano
Panowie nie wiem czy to Wam pomoze. Mialem zatarte lozyska kierownica chodzila troche ciezej ale znosnie. Slychac bylo stuki podaczas krecenia na postoju i przy niewielkiej predkosci. Po wymianie kiera zauwazalnie lzej chodzila i trzaskowa nie bylo. Plywanie mialem ok 60-70 km/h. Ale u mnie winne okazaly sie opony tylne. Po lekkim przytarciu problem plywania zniknal.
Opublikowano

Dzieki Kafecz, u mnie wlasnie nie slysze stukow tulko lekkie chrobotanie z okolic kierownicy (jakby pod nia) jak krece na postaju. Kierownica chodzi troche za ciezko i auto sciaga mocno w kierunku pochylenia drogi albo na kolejinach, ale nie plywa na gladkiej drodze. Moga to byc te lozyska McPersona?

 

Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk

Opublikowano
Sprawdz jeszcze czy problem tego chrobotania wystepuje z podniesiona maska. Tez mialem z tym przeboje i regulacja dystansow przy zawiasach klapy pomogla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.