Skocz do zawartości

M3 z 1993 czy 325 z 1997 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie M3 z 1993r ? Czy ten model ma jakies "rodzinne choroby",ktore moga potem doprowadzic mnie do ruiny :duh: ? Ogolnie podpowiedzcie cos.Bede bardzo wdzieczny.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 328 zwawa jazda po miescie to koszt okolo 50zl/100km podejtrzewam pdobne wykorzystanie mocy czyli czesto pedel w podlodze w m3 to bedzie ponad 75zl/100km. Najwazniejsze aby sie nie psula poniewaz koszty w przypadku m sa nie zadko 2-3 razy wieksze niz za te same elementy w zwyklych e36. Nie chce teraz strzelac ale swego czasu porownalem sobie ceny czesci poniewaz chcialem zakupic - mecedesa c230kompressor, c36 AMG, e39 540i, m3(m3 - wtedy to tylko byla czysta ciekawosc) to w obu markach topowe modele za czesci tych samych producentow byly drozsze 2-3razy. (klocki, tarcze, zawieszenie). Moje 328 kupilem z przypadku, ale to nie istotne ;-) i uwazam jest za wolne :-(...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie zastanawiasz na 325i z 1997 (de facto zapewne 323i) to pewnie finansowo porownujesz modele za ok 22-25 tys .. za ta cene ja bym sobie eMke odpuscil ... dozbieraj jeszcze troche (z 10 tysi) i wtedy zastanawiaj sie nad eMka ...
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 328 zwawa jazda po miescie to koszt okolo 50zl/100km podejtrzewam pdobne wykorzystanie mocy czyli czesto pedel w podlodze w m3 to bedzie ponad 75zl/100km. Najwazniejsze aby sie nie psula poniewaz koszty w przypadku m sa nie zadko 2-3 razy wieksze niz za te same elementy w zwyklych e36. Nie chce teraz strzelac ale swego czasu porownalem sobie ceny czesci poniewaz chcialem zakupic - mecedesa c230kompressor, c36 AMG, e39 540i, m3(m3 - wtedy to tylko byla czysta ciekawosc) to w obu markach topowe modele za czesci tych samych producentow byly drozsze 2-3razy. (klocki, tarcze, zawieszenie). Moje 328 kupilem z przypadku, ale to nie istotne ;-) i uwazam jest za wolne :-(...

Domyslam sie,ze ceny czesci do M3 sa duzo wyzsze i spalanie takze. To ma byc auto uzywane okazjonalnie,ale wypieszczone, sprawne i w 100% oryginalne.Taki afrodyzjak na stare lata,klasyk.Kiedys moze podaruje go synowi :wink: Na co dzien jezdze dizelkiem,ale czasami mam chec przycisnac benzynowym tylnonapedowcem,a do tego BMW jest chyba najlepsze.Chodzi o to jakie standardowe(jesli w ogole sa)pulapki moga na mnie czychac w takiej M3 z 93r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie zastanawiasz na 325i z 1997 (de facto zapewne 323i) to pewnie finansowo porownujesz modele za ok 22-25 tys .. za ta cene ja bym sobie eMke odpuscil ... dozbieraj jeszcze troche (z 10 tysi) i

wtedy zastanawiaj sie nad eMka ...

Trafiles w sedno :cool2: Niestety nie przewiduje dozbierania.Mam max 30tys i chcialbym za te pieniadze kupic BMW coupe(najchetniej M3), ktore "dobrze" :D jezdzi.Moze jest to niemozliwe,ale warto sprobowac. Jezdzilem 320, 325E36 i E46 z 2,5litrowa benzyna no i 540 99r automat,ale M3 NIGDY nie prowadzilem.Ciekaw jestem roznicy.Czy te wszystkie elementy stworzone specjalnie do eMki(zaw,ham,silnik itd...) przekladaja sie jakos na wrazenia z jazdy,czy moze nie warto sie napinac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, to ja trochę zamieszam - skoro nie eMka, a jakiś fajny, mocny wóz do wypieszczenia to może E24 635CSi? Za 20-25 tys kupisz egzemplarz w bardzo dobrym stanie.

Myslalem o tym,ale technologicznie to chyba jednak przepasc poza tym wielkosc no i ew naprawy duzo bardziej klopotliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, to ja trochę zamieszam - skoro nie eMka, a jakiś fajny, mocny wóz do wypieszczenia to może E24 635CSi? Za 20-25 tys kupisz egzemplarz w bardzo dobrym stanie.

Myslalem o tym,ale technologicznie(np waga) to chyba jednak przepasc no i ew naprawy duzo bardziej klopotliwe.

 

Niekoniecznie, auto jest dość żwawe:) i naprawy nie są problemem - silnik M30 był montowany w wielu modelach BMW, zawieszenie nie jest jakimś mega problemem. Drogie są naprawy blacharskie (ale zakładamy, że kupisz egzemplarz, który nie wymaga remontu) i pierdółki w stylu plasticzki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, to ja trochę zamieszam - skoro nie eMka, a jakiś fajny, mocny wóz do wypieszczenia to może E24 635CSi? Za 20-25 tys kupisz egzemplarz w bardzo dobrym stanie.

Myslalem o tym,ale technologicznie(np waga) to chyba jednak przepasc no i ew naprawy duzo bardziej klopotliwe.

 

Niekoniecznie, auto jest dość żwawe:) i naprawy nie są problemem - silnik M30 był montowany w wielu modelach BMW, zawieszenie nie jest jakimś mega problemem. Drogie są naprawy blacharskie (ale zakładamy, że kupisz egzemplarz, który nie wymaga remontu) i pierdółki w stylu plasticzki itd.

Wiem o czym mowisz,635 to fajne klasyczne duze coupe,ale jak sam napisales tylko "zwawe" a mi chodzi o bardzo zwawe dosyc nowoczesne i jednoczesnie klasyczne w swojej formie i za te pieniadze,a te warunki na ta chwile spelnia chyba tylko M3 E36.Tym porownaniem w tytule chcialem sprowokowac kogos do wynurzen typu: nie ma porownania,to jakby porownywac lancera GDI z EVO, 2l impreze z Sti,itp Ale oddalamy sie od sedna sprawy. Moze ktos mi cos podpowiedziec odnosnie takiego M3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm timm mam małe pytanko poniewaz sam szukam e39 540 w manualu a wczesniej interesowalem sie C36 AMG powiedz mi jezeli jeździles 540i jakie sa wrazenia z jazdy ogolnie i w porownaniu do C36???To samo pytanko do Ciebie Calamit jakie wrazenia z jazdy automatem?pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem 320, 325E36 i E46 z 2,5litrowa benzyna no i 540 99r automat,ale M3 NIGDY nie prowadzilem.

 

Wierz mi zadne z tych aut nie ma podejscia do M3. 325 to popie.rdolka przy M-ce, 540 tez niestety duzo brakuje.

Majac 30 tys poszukalbym jednak M3. Wiem z doswiadczenia ze zdarzaja sie auta w super stanie i w niskiej cenie. Z rzeczy na ktore zwroc uwage to sprzeglo ktore przy przebiegach rzedu 150tys km zazwyczaj konczy sie, a wiec fajnie zeby bylo po wymianie i vanos ktory tez sprawia problemy w M3.

Zuzycie paliwa jest smieszne. Trasa spokojnie ponizej 10l, miasto przy ostrej jezdzie 15l. Oczywiscie benzyna 98 oktanow.

Jesli chodzi o zywotnosc silnikow uwazam ze sa nie do zarzniecia. Z pewnoscia pomaga w tym wskaznik temperatury oleju. Wiekszosc mysli ze jak temp. wody osiagnie polowe to juz mozna ciagnac na max obroty, a prawda jest taka ze w tym czasie wskazowka od oleju nawet nie drgnie :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm timm mam małe pytanko poniewaz sam szukam e39 540 w manualu a wczesniej interesowalem sie C36 AMG powiedz mi jezeli jeździles 540i jakie sa wrazenia z jazdy ogolnie i w porownaniu do C36???To samo pytanko do Ciebie Calamit jakie wrazenia z jazdy automatem?pzdr

Wtedy kiedy nim jezdzilem to jest jakies 3lata temu bylem zachwycony. Duza "fura" prawie pelen pakiet wyp dodatkowego(podwojne szyby,tv,navi,pdc,aktywne zawieszenie-chyba kazda 540,etc) V8 dzwiek i dobre przyspieszenie.Po czasie jednak i w miare jak poznawalem inne samochody takze innych marek stwierdzilem,ze 5tka jest jednak za duza. Czuje sie zbyt duzy dystans do "drogi".Jest za cicho,za wygodnie.Pedal w podloge i jazda.Wiesz o czym mowie.Takie M3 jest chyba bardziej bezposrednie,wiecej od ciebie wymaga,szybciej reaguje i jednoczesnie bardziej przylega jest jak druga skora.Tak sobie wyobrazam chyba,ze sie myle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest za cicho,za wygodnie...

 

No to bedziesz w niebie. M3 jest bardzo glosne. Juz na wolnych obrotach wszystko drży w okolicy, nie wspominam juz co sie dzieje jak na obrotomierzu jest 7tys obr.

 

Takie M3 jest chyba bardziej bezposrednie,wiecej od ciebie wymaga,szybciej reaguje i jednoczesnie bardziej przylega jest jak druga skora.Tak sobie wyobrazam chyba,ze sie myle ?

 

Dokladnie tak jak piszesz. Chocby sama zmiana biegow nie przebiega tak lagodnie jak w innym autach. Tu jadac spokojnie, wrzucajac nastepny bieg auto i tak szarpnie :!: Ten samochod stworzony jest do bardzo sportowej jazdy. Poki co ciesze sie ze nie mam M-ki bo mogl bym sie tym tylko zabic :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie ideal jaki widzialem na stronach z ogloszeniami M3

http://www.autoscout24.pl/home/index/detail.asp?ts=100670.2&id=gx3na1irnem&sc=&make=13&model=1646&pricefrom=0&euroto=0&zip=

auto jak nowka, 50 tys, 1 wlasciciel i widac ze zadbane na auto tak jak pisales kolekcjonerskie w sam raz tylko ta cena :duh: :duh: :duh:

sorry za OT :)

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm timm mam małe pytanko poniewaz sam szukam e39 540 w manualu a wczesniej interesowalem sie C36 AMG powiedz mi jezeli jeździles 540i jakie sa wrazenia z jazdy ogolnie i w porownaniu do C36???To samo pytanko do Ciebie Calamit jakie wrazenia z jazdy automatem?pzdr

 

Wiec tak w c36 nie podoba mi sie skrzynia automatryczna dlatego mimo wszelkich zalet tego autka odpuscilem je :-(, chociaz majac teraz 328 zaluje :-(. Zmiana biegow manulna w spotrtowym autku wedlug mnie jest wymaga - lubie czasem zredukowac przy 80 na dwojke i ogien ;-) - ale co to za ogien w takim 328 :-(. Wyglad C36 jest nieco kontrowersyjny - z jednej strony wyglada fajnie ale z drugiej chyba szybko sie znudzi i sprawaia wrazenie oastka nieco starego w przeciwienstwie do e36. 540i jest fajnym autkiem ale to jednak jest krowa i stwierdzilem lepiej najpierw sie wyszalec a potem ustatkowac wiec je narazie skreslilem, nawet m5 wedlug mnie nie ma tego czegos co ma m3(ale to tylko moje osobiste zdanie). Kupilem 328 z przypadku i mam juz na niego kupca tylko musi zrobic prawko ;-) - a ja w tym czasie mam przystanek przed m3 :D. Zanim jednak kupie m3 bede koniecznie musial nim troszke pokierowac ;-) - 328 ma na papierku troszke ponad 7s a kompletnie tego nie czuc :-( - 0-160 nieco ponad 16s ale siedzac za kolkiem sprawia wrazenie jak by wieki sie rozpedzalo :-(. Mam kolege co mi mowil z m3 moge i tak nie byc zadowolony bo na papierze sprawia wrazenie znacznie mocniejszego ( on bujal sie 3.0 286 kucy - ja tylko 3.2 bede szukal).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calamit, zwroc przede wszystkim uwage na BEZWYPADKOWOSC.

W takim samochodzie karoseria musi byc sztywna i trzymac oryginalne parametry, inaczej nie bedzie zadnej radochy z jazdy.

Oprocz tego - pamietaj, ze M-powery to samochody juz praktycznie wyczynowe, wiec w rekach druciarzy/nieodpowiedzialnych uzytkownikow moga byc juz bardzo zmeczone.

Warto dokladnie sprawdzic silnik, skrzynie biegow i sprzeglo, mozna tez sprawdzic osiagi akcelerometrem. Inne rzeczy sprawdza sie dokladnie tak samo, jak w przypadku kazdego innego uzywanego samochodu.

Niektore czesci do M3 sa bardzo drogie, inne kosztuja tyle samo, co do zwyklego BMW. Roznie to bywa.

Najlepiej kupowac egzemplarze niedawno sprowadzone do Polski, lub samemu sprowadzic, z jak najlepiej udokumentowana przeszloscia.

I jeszcze jeden drobiazg: cena zadbanego M3 3.2 zaczyna sie od ok 40 tys PLN, M3 3.0 mozna kupic nieco taniej.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc troche na to, co się dzieje, na auta w sprzedaży i ich historie, które potem wyłaziły, M3 nie szukałbym nie mając w ręku 35-37 tys PLN, minimum.

Inaczej zamiast przyjemności będzie wieczna męka.

 

W okolicach 30 tys. jest jeszcze M5 3.8....... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.