Skocz do zawartości

runflaty czy zwykle opony


magdaf30

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet jesli mozna dalej jechac na runflatach, to co stanie sie po dotarciu do najblizszego warsztatu? Raczej jest malo mechanikow majacych dostepne nietypowe rozmiary opon runflat do BMW na skladzie. Zdarzylo mi sie czekac 6 tygodni na opony zimowe.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nawet jesli mozna dalej jechac na runflatach, to co stanie sie po dotarciu do najblizszego warsztatu? Raczej jest malo mechanikow majacych dostepne nietypowe rozmiary opon runflat do BMW na skladzie. Zdarzylo mi sie czekac 6 tygodni na opony zimowe.

Myślę, że mechanicy w ogóle nie trzymają opon na stanie. Za to wulkanizatorzy trzymają tylko typowe rozmiary + używki który akurat wpadły. Ja złapałem gumę w X6 w rozmiarze standardowym (255/50/19), to wulkanizator nie miał takiej opony na stanie i czekało się na zwykłą i RoFa dokładnie tyle samo - 1-2 dni robocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku XD nie chodzi tylko o opone w rozmiarze X ale o opone o obwodzie X!

opona uzywana ze zjechanym w 50% bieznikiem ma inny obwod niz nowa - a w xdrive wyczuwalem przy bucie (dopiecie przodu na maxa) drzenia na kiero jak roznice w obwodach byly na poziomie 2cm

Warto pamietac ze xdrive to dopinany naped (dopinany w momencie jak ruszymy ale dopinany) poprzez tarczki ala sprzegla i nie ma tam zadnego mechanizmu roznicowego ktory z palcem w d... poradzialby sobie z roznicami w predkosciach obrotowych - absolutnie kazda roznica w obwodach przod vs tyl bedzie oznaczala koniecznosc pracy w ciaglym oslizgu dla tarczek sprzegla w skrzyni rozdzielczej. Producent nie wyposazyl skrzyni w filtr oleju wiec syf w oleju bedzie ubijal lozyska az padnie to...

Majac xdrica jak mialbym szukac jednej opony a moje pozostale opony nie bylyby jak nowki to szukalbym ich w uzywkach i to nie dla oszczednosci

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz to całkiem inny temat. Stały napęd xDrive dopuszcza zdaje się tylko 2% różnicy w obwodzie koła, nie 2cm ;) Quattro pod tym względem jest lepsze, bo dopuszcza 5% czy coś takiego, nie wiem jak inne systemy. Generalnie jak w xDrive złapie się gumę to w 90% przypadków wymienia się 4 koła, inaczej rozwali się rozdzielkę xDrive, chyba że miało się akurat nowe opony. Trafienie używki z podobnym stanem zużycia jest raczej trudne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jesli mozna dalej jechac na runflatach, to co stanie sie po dotarciu do najblizszego warsztatu? Raczej jest malo mechanikow majacych dostepne nietypowe rozmiary opon runflat do BMW na skladzie. Zdarzylo mi sie czekac 6 tygodni na opony zimowe.

Myślę, że mechanicy w ogóle nie trzymają opon na stanie. Za to wulkanizatorzy trzymają tylko typowe rozmiary + używki który akurat wpadły. Ja złapałem gumę w X6 w rozmiarze standardowym (255/50/19), to wulkanizator nie miał takiej opony na stanie i czekało się na zwykłą i RoFa dokładnie tyle samo - 1-2 dni robocze.

 

Chyba dla więszkości wulkanizatorów standardowa opona to raczej 195/55 R16 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz to całkiem inny temat. Stały napęd xDrive dopuszcza zdaje się tylko 2% różnicy w obwodzie koła, nie 2cm ;) Quattro pod tym względem jest lepsze, bo dopuszcza 5% czy coś takiego, nie wiem jak inne systemy. Generalnie jak w xDrive złapie się gumę to w 90% przypadków wymienia się 4 koła, inaczej rozwali się rozdzielkę xDrive, chyba że miało się akurat nowe opony. Trafienie używki z podobnym stanem zużycia jest raczej trudne.

 

Ostatnio pojawia sie na zagranicznych forach duzo wpisow o uszkodzeniu przekladni xdrive przy montazu ogumienia mieszanego bedacego czescia Mpakietu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę wiadomo zwykłe, a latem to zalezy od tego, gdzie śmigasz, jak szybko itp. Nie zawsze się opłaca.

 

 

PS :search:

Tak z ciekawości, skąd taka opinia? Do M135i ze względów na czucie kierownicy sa zakładane zwykłe opony, ale na zimę właśnie celowo zakładam RoFy, bo i tak prowadzi się do dupy na zimówkach, a zmiana koła w brudzie jest dużo gorsza niż latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz to całkiem inny temat. Stały napęd xDrive dopuszcza zdaje się tylko 2% różnicy w obwodzie koła, nie 2cm ;)

 

Akurat w przypadku kół do 5gt 2% różnicy w obwodzie to około 4 cm :wink: W internecie można znaleźć informacje, że dopuszczalna różnica to 1%. Wszystko ponad będzie traktowane jako poślizg i automatycznie układ xdrive zacznie to korygować co zapewne wiadomo jak się może skończyć. Parę dni temu zamontowałem letni aftermarketowy mieszany komplet 20 cali na oponach nonRoF, więc za jakiś czas dowiem się czy skrzynka przeżyje. Obwody przednich i tylnych opon mimo innych wymiarów identyczne. Na felgach zmierzone obwody też identyczne. Na razie żadnych podejrzanych stuków czy dźwięków nie zauważyłem :)

Edytowane przez qflex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz to całkiem inny temat. Stały napęd xDrive dopuszcza zdaje się tylko 2% różnicy w obwodzie koła, nie 2cm ;)

w e60 opony maja obwod okolo 205cm co oznacza, ze 2cm to ok 1% i przy pelnym bucie czulem drzenie na kiero

 

Zastanow sie: wychodza ze skrzynie 2 walki: jeden napedza przod a drugi tyl.... oba spiete sa przez tarczki dociskane przez silniczek elektryczny... dajesz pelnego buta, silnik dociska tarczki na maxa a z racji roznicy obwodow walki kreca sie z roznymi predkosciami... gdzie bedzie musialo sie uslizgiwac? To tak jakbys jechal ze slizgajacym sie sprzeglem w manualu :D

 

 

Akurat w przypadku kół do 5gt 2% różnicy w obwodzie to właśnie 2 cm :wink:

no to 4m obwodu ma kolo 5gt? jezeli to maszyna rolnicza to moze :D

 

Obwody przednich i tylnych opon mimo innych wymiarów identyczne. Na felgach zmierzone obwody też identyczne. Na razie żadnych podejrzanych stuków czy dźwięków nie zauważyłem :)

to oczywiste... jezeli oba walki napedowe wychodzace ze skrzyni rozdzielczej kreca sie z taka sama predkoscia to co to skrzynie interesuje czy masz opony runflat a moze od wozka akumulatorowego

 

dopuszczalna różnica to 1%. Wszystko ponad będzie traktowane jako poślizg i automatycznie układ xdrive zacznie to korygować co zapewne wiadomo jak się może skończyć.

ta automatyczna korekta to uslizg na tarczkach - taka korekte stosuje codziennie ruszajac autem z manualem.... robie kontrolowany uslizg na tarczy sprzegla - ale bardzo bym nie chcial aby wynik tego tarcia wchodzil mi w lozyska jakies... a przypomne w xdrive nie ma zadnego wymiennego filtru oleju jaki jest np w automacie (najczesciej)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to 4m obwodu ma kolo 5gt? jezeli to maszyna rolnicza to moze :D

Poprawiłem :wink:

 

to oczywiste... jezeli oba walki napedowe wychodzace ze skrzyni rozdzielczej kreca sie z taka sama predkoscia to co to skrzynie interesuje czy masz opony runflat a moze od wozka akumulatorowego

Można czytając to forum znaleźć opinie, że opony do zestawu mieszanego muszą być z homologacja BMW. Generalnie jest sporo zamętu w kwestii RoF, nonRof czy gwiazdki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam e60 xd od kilku lat... tuningowane+zaczipowane nawet nie wiem na ile (ostatni pomiar byl na 386ps/750nm+ ale cos tam dlubie), jezdze na oponach nieRF... nie wiem czy maja jakies gwiazdki ("lata mi to"). Gdy kupilem, auto bylo na RF - uwazam, ze to najgorsze moje opony jakie mialem w swoich autach w przeciagu ostatnich 10 lat - szybko zmienilem na "zwykle"

Jezeli nie bede czyms przymuszony (lub technologia RF da komfort jezdzenia jak "na zwyklych") to nie mam zamiaru wracac do RF

Pewne jest jedno: 2 opony w tym samym rozmiarze 2 roznych firm moga miec rozne obwody... a roznice w obwodach sa niezdrowe dla skrzyni xdrive (to nie mechanizm roznicowy, ktoremu to "zwisa"!) - kupielm auto z przebiegoem 165tys, obecnie ze 215tys... na chwile obecna xdrive sie nie zrabal

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze nowsze generacje xdrive nie sa juz tak trwale. Kiedys zdarzylo mi sie czekac dluzej na auto zastepcze, bo w nowym demo 525d rozsypala sie przekladnia xdrive

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xdrive to plugin do napedu tylnego - czyli tyl jest jak w duzym fiacie napedzany "przez zebatki" bez zadnej elektroniki a przod dopinany "sprzeglem" - sprzeglo sie "trze", leci to do oleju, olej krazy po calej skrzyni i lozyska sie ubijaja od brudu - zgon xdriva zapisany jest w jego w genach - pytanie czy przy 150tys, 200 a moze dopiero przy 300tys. Brak przewidzianej okresowej wymiany oleju pewnie to przyspiesza

Do tego dochodzi otoczka elektroniki, ktora moze dzialac bezawaryjnie 6 miesiecy a moze 20 lat (nieznane sa wyroki boskie) + "silniczek elektryczny", w ktorym np chyba w starej X3 nagminnie lecialy plastikowe zebatki

Konstrukcyjnie zamieniono zebatki na lancuch od ktorego roku (no ale zgon lancucha to tez po latach dopiero...)

 

Nie wydaje mi sie jednak , ze popsucie mechaniczne w demie to cos typowego - mysle, ze to extremalny przypadek... z demami tez jest roznie... np kiedys jako pracownik etatowy jakiejs korporacji bylem na imprezie integracyjnej organizowanej przez forda i jakas ubezpieczalnie na torze rajdowym i robilismy zawody na demo carach forda.... naprade sprzegla capily spalenizna w biednych focusach... nie wiesz co z tym bmw democarem sie dzialo wczesniej :D

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.