Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

W poprzednim temacie pytałem o dwumas w 320d 150 KM i kolega hadman udzielił mi satysfakcjonujących odpowiedzi ale mam jeszcze kilka pytań innych, więc postanowiłem że nie będę tamtego wątku zaśmiecać tylko w tym zadam:

 

1. Jak to jest z tymi klapkami w kolektorze. Jest temat w którym jedni piszą, że usunąć ale kupić zaślepki. Inni zaś twierdzą że lepiej wymienić na nowe albo i z całym nowym kolektorem - kiedy się zużyją.

Więc jak to najlepiej jest? Z tego co czytam usunięcie ich nie wpływa negatywnie na pracę silnika, a wręcz wyklucza ryzyko że zniszczone klapki wpadną do cylindra i doprowadzą do sporych zniszczeń. Ale też usunięcie ich z tego co czytałem może się przyczynić do większego spalania na niskich obrotach - czy to prawda?

 

2. Turbina - w jaki sposób sprawdzić w jakiej kondycji jest turbina w owym silniku N47 - czy po prostu można to jakoś przetestować wkręcając auto na wyższe obroty i obserwując pracę silnika, czy nie ma problemów z przyśpieszeniem, czy pracuje równo itp. Czy może w jakiś inny bardziej fachowy sposób? Czy mechanik na stacji diagnostycznej może mieć odpowiednie narzędzia do sprawdzenia turbiny bez wymontowywania jej ?

 

3. W jednym artykule przeczytałem o owym silniku coś takiego: "Najbardziej bulwersujące okazują się jednak przypadki pęknięcia wału korbowego - wady technologiczne." Czy to prawda czy może autor artykułu wyolbrzymia ?

 

Dzięki z góry za odpowiedzi :)

Opublikowano

ad1 klapki spokojnie usuń , kup zaślepki lub da się je tak poucinać żeby było szczelnie , ja tak zrobiłem i przez cały czas eksploatacji nie mam najmniejszych problemów

 

ad2 turbo? najlepiej się do niego dostać i sprawdzić luzy na wirniku , a bez rozbierania ?? auto ma się ładnie zbierać ,dość płynnie od 1700-1800 rpm i bez nadmiernego kopcenia badź live data inpą

 

ad3 Najbardziej bulwersujący okazał się autor tego artykułu , jak dbasz tak masz oczywiście były wyjątki ale większość przypadków to przedliftowy motor m47 a przeciąganie jazdy z zużytą dwumasą lub kołem pasowym

 

a jeszcze jedno piszesz w dziale e46 pytasz o diesla 2.0d 150km a silnikowy model "n47" one nie istniały w tych modelach silnik jaki siedzi w poliftowym e46 320d to M47N

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Poucinać zaślepki czy klapki ? A z tymi zaślepkami auto nie jest bardziej zmulone od dołu?

 

Co do turbo to auto nie ma najmniejszego problemu ze zbieraniem się i nie kopci ;) także chyba jest ok

 

A co do tego oznaczenia silnika, to fakt - mój bład - chodziło o M47N :)

 

Dzięki bardzo za odpowiedzi

 

Ale jeżeli ktoś jeszcze chce się wypowiedzieć np na temat tych klapek to śmiało zachęcam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wywaliłem klapki miesiąc temu. Same nity trzymały się dobrze ale były luzy całego trzpienia. Jest o niebo lepiej niż było ale ja miałem przy okazji wywalania klapek robioną nieszczelność kanału powietrznego do turbiny. A zamiast klapek kupiłem za 120zł profesjonalne zaślepki aluminiowe z kompletem bardzo dobrych uszczelek na kolektor, które śmiało polecam, bo myślę, że warto je też wymienić przy okazji zdjętego dolotu. I czyszczenie samego dolotu obowiązkowo.
Opublikowano
Witam ponownie. Ok zatem klapki wywalę. Ale na bmw-sport forum jest temat jednego użytkownika, który pozbył się klapek kolektora, katalizatora i jeszcze zrobił dziurkę w przepływomierzu - i to wszystko dało mu +13 KM do zdrowej serii - łącznie 163 KM. Czy dobrze zrobił ? Można owy katalizator po prostu wywalić?
Opublikowano

Od zaślepek nie przybywa mocy , dziurka w dobrej przepływce i dobrze działającym silniku nie wiele zmienia na lepiej, chociaż to sprawa dyskusyjna.

Katalizator trochę ogranicza moc bo się zapycha ale to ekologia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ale czy po usunięciu katalizatora nie będzie za mocno dymił? I pewnie głośniej chodzić silnik będzie... czy jeszcze jakieś skutki uboczne wiążą się z usunięciem katalizatora?
Opublikowano

Ci co jeżdżą na torze to się nie liczą z emisją spalin ale dla normalnego użytkownika to lepiej fabryki nie poprawiać tylko dbać o dobry stan silnika.

No chyba że cię ciągle Golf ściga i chcesz mu pokazać gdzie jest jego miejsce ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nie no, nie jest to coś co koniecznie chcę czy muszę zrobić, po prostu pytam z ciekawości ;) Zrozumiałe że skoro taki element jest zainstalowany to nie od czapy tylko jakąś funkcję spełnia ;)..

 

Póki co wystarcza mi moc seryjna i zadowala, więc z czasem jak zacznie trochę brakować to może skuszę się na lekki chip :)

Opublikowano
Tak trzymaj ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.