Skocz do zawartości

Wycie na 2700 obrotow na każdym biegu


Pablos777

Rekomendowane odpowiedzi

A więc DPF i Katalizator zregenerowany i czusciutki. Mocy nie wyczuwam po tym zabiegu więcej ale spalanie mi spadło na 6.0  

 

Ponownie auto zostało podłączone pod komputer i wszystko w normie. Turbo, Wtryski, egr zero błędów działa tak jak powinno.

 

Niestety przed wymiana silnika czyli na starym oraz teraz na nowym silniku ciągle nurtuje mnie dziwny dźwięk na każdym z biegów dokładnie na około 2700 obrotow. Słychać i czuć takie wycie w stylu Www ........www.......www. których częstotliwość spada wraz z obrotami. Powyżej 3 tys cisza i auto ładnie chodzi. Do 2500 tez cisza i jest ok. Tylko w zakresie 2700 słychać to i czuć.

 

Sądziłem ze to koło pasowe ale je wczoraj wymieniłem i zero różnicy dalej tak wyje. Próbowałem to nagrać na video ale ciężko to usłyszeć z filmu. trzeba by było się przejechać.

 

Gdzie i co to może wyć i tylko jak mamy 2700 obrotow czy to 1 czy 5 bieg. Może ktoś miał coś podobnego. Stawiam flache dla tego co trafi  

 

poniżej film ale trzeba dobrze się wsluchac 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma pomysłu co to może się kręcić i zawsze przy obrotach 2700 na każdym biegu daje taki dziwny dźwięk. Oczywiście silnik nic z tym nie ma wspólnego bo został wymieniony slupek na inny a dźwięk przy 2700 to wycie zostało. Koło pasowe tez zostało wymienione. Reszta została ze starego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, ciężko to wychwycić słuchając nagrania. Na początek skupiłbym się na wydechu.

Jeśli miałeś wyjmowany DPF to może zostało to źle skręcone i powstała szczelina pomiędzy DPF a turbo. Ew. uszkodzony jest elastyczny łącznik (plecionka) na wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF ma po regeneracji (inny niz byl przed regeneracja ale ori)wygląda jak nowy i jest sprawdzony zresztą przed wymiana DPF czyli ze starym tez tak wylo. W aucie to lepiej słychać. Wiem ze na filmie trzeba się wsluchac słychać to jak dudnienie basowe w stylu www......www.....www. Mi się wydaje ze to musi być coś związane z pod zespołami które zostały ze starego słupka i coś co się kręci i zawsze przy 2700 obrotow wyje najmocniej z gazem czy bez i na każdym biegu. Powyżej 2700 cisza i po niżej tez..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie coś wpada w rezonans. U mnie jest podobnie tylko, że przy 2krpm ale mam już zdiagnozowane - w rezonans wpadają przewody paliwowe pod siedzeniem kierowcy, które dotykają metalowych części podwozia. Będę niedługo wymieniał olej, to od razu je ułożę właściwie.

Może u Ciebie też jest tak, że coś wibruje przy tych właśnie obrotach.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wycie bardzo podobne miałem kiedyś w golfie. NaprawiAli mi skrzynie biegów i zębatekę od biegu nr 5 wstawił mi z mniejszą ilością zębów chyba od pasATA. Po tej operacji gdy jechałem autem i miałem wbity 5 bieg i ileś tam obrotow zawsze występowało to wycie. oddałem jeszcze raz do mechanika skrzynie wstawił normalna ori zębate i ustalo.

 

Może to wyje mi jakies lożysko rolka albo coś innego co niezależnie od biegu na którym jest i prędkości ale zawsze przy tych samych obrotach wyje podobnie jak w starym golfie zębatka w skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze miales regenerowany dpf a nie usuwany wklad? Slyszalem ze po usunieciu wkladu jest jakis nieprzyjemny dzwiek i najlepiej jest wstawic rurke tlumikowa w srodek dpfa, tak zrobili mi w eltec i co prawda nie wiem jak bylo przedtem ale teraz jest ok
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na milion nie DPF

 

1. Na starym DPF tez tak wylo...

2. Po wymianie i wstawieniu zregenerowanygo innego DPFa tez tak wyje...

 

DPF ODPADA BO BYŁY DWA RÓŻNE W TYM AUCIE A WYCIE POZOSTAJE TO SAMO. NIC SIĘ NIE ZMIENIA...

 

JAKA CZĘŚĆ MECHANICZNA KRĘCI SIĘ TAK SAMO JAK WAL W SILNIKU Z TA SAMA PRĘDKOŚCIĄ I TA CZĘŚĆ ZOSTAŁA PRZEŁOŻONA ZE STAREGO SILNIKA NA NOWY INNY SLUPEK KTÓRY TERAZ MAM????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u swojego mechanika co mi przekłada silnik i powiedział ze jedyne rzeczy które mogą mieć wpływ na ten dźwięk i zostały po starym silniku to sprężarka klimy oraz alternator.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak sprawdzić te dwie rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz stetoskop i po problemie :)

Gdy zblizasz sie do wyjacej czesci nagle rosnie halas w uchu.

Co ciekawe nie slychac za bardzo pracy silnika jak masz na uszach sluchawki.

Ja uzywam lekarskiego ale inni maja tez wersje motoryzacyjne z miedziana glowka.

Jest tego pelno na alledrogo.

Nie trzeba zdejmowac zadnych paskow by to zbadac.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagnelismy pasek od wspomagania i dalej wylo. Później Sciagnelismy główny pasek na postoju i na chwilę zakrecilismy na 2700. Ciężko powiedzieć czy juz nie wylo bo najlepiej to wycie słychać jak się jedzie i trzyma się obroty na tych 2700 na postoju wyje ale tak słabiej i trzeba się wsluchac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.