Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią automatyczną 530i.


giermon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Tak jak w temacie mam problem ze skrzynią automatyczną. Na początek chce dodać że przejrzałem juz całe forum i rece mi opadają, ale wszystko po koleii. :mad2:

Auto to Bmw 530i e60 2003r Silnik M54B30, problem wygląda następująco przy dojeżdżaniu do świateł gdy auto zrzuca biegi, gdy skrzynia wrzuca 1 to jest takie duże szarpniecie, dodatkowo skrzynia jest bardzo zamulona wolno zmienia biegi nieraz mam takie wrażenie jak by się gubila, nie wiedziała jaki bieg wrzucić. Podczas zmian biegów tez odczuwa się takie szarpniecia jednak mniejsze niż przy zrzucaniu na jedynkę.

Co najgorsze juz nie wiem gdzie mam się udać żeby mi pomógł w tym temacie ponieważ do tek pory wydałem jakieś 5tys i dalej jest źle.

Z usterkami udałem się do Wojkowic warsztat nazywa się BEEMKA Pan Piorkowski na początek radził wymienić olej w skrzyni wiec to zrobiłem u niego, jednak nic nie pomogło, później żeby zregenerować konwerter miał to wysłać gdzieś koło Łodzi zregenerowal dalej lipa nie pomogło, później stwierdził że trzeba zregenerować mechatronike jakieś gumowe grzybki się zużywają plus jakąś płyta. Było przez miesiąc lepiej ale teraz znów porażka zaprowadziłem żeby zareklamować ale już skończyły mu się pomysly auto stało tydzień i nic nie wymyślił tylko to żebym rozpedzil auto do 120 później 100 80 i 60 i powinno być dobrze.

Oddając do niego auto sugerowałem się dobrymi opiniami no a tu [BAD] blada. Czy może wiecie co może być przyczyną tej usterki? Do kogo powinienem się udać kto by nie zdarl ostatnich pieniędzy i to w końcu zrobił bo juz 8 miesięcy się z tym mecze. Dodam że po regeneracji konwertera było najgorzej bo wtedy przy zmianie z 5 na 4 było szarpniecie i wyskakiwal błąd skrzyni biegów.

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Jeśli wszystko co Pan Ci zrobił, zrobione zostało dobrze, to już tylko chyba ten koszyk pozostał. Tyle, że z tego co wiem Skrzynie ZF nie lubią regenerowanych konwerterów, chociaż objawy raczej nietypowe dla konwertera. Zwłaszcza, że przy silnikach benzynowych i ich niskim momentach, konwertery siadają niezwykle rzadko. Na pewno komplet olej, tłoczki oraz płyta separacyjna mechatroniki to podstawa. Jeśli to zrobione i nie pomaga to jeszcze koniecznie aktualizacja softu skrzyni i silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

A czy polecasz jakiś warsztat do jakiego mógłbym się udać?

Mechatronika i olej był robiony.

Co do regeneracji konwertera to już z różnymi opiniami się spotkałem także ciężko orzec, z reszta tak jak wspomniałeś nie wygląda to na konwerter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj jeszcze dać sam sterownik (mechatronikę) na tester

 

bywa, że on jest odpowiedzialny za dziwne rzeczy jakie dzieją się ze zmianą biegów

 

resztę robiłeś (zdarza się niestety, że regeneracja konwertera faktycznie się nie powiedzie... - także tutaj też pewności nie ma...)

 

spróbuj się skontaktować z gorikiem79 lub sebą z 7er - na pewno rzeczowo doradzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.