Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od pewnego czasu zauważyłem że ubywa mi oleju. Ostatnio ubywa go coraz więcej. Zrobiłem zdjęcia miejsca wycieku i z niego sączy się cały czas. Patrząc z kanału to od spodu cała miska i skrzynia obrzygana olejem i pytanie jest takie z perspektywy amatora. Czy ktoś może spotkał się z tego typu problemem? Co to jest? Czy naprawa/wymiana jest trudna? Czy dużo to może kosztować? Silnik m43, auto z roku 99.

Proszę o odpowiedź bądź wiadomość priv.

http://ifotos.pl/zobacz/WP000342j_wqpqhqn.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/WP000343j_wqpqrpa.jpg

Opublikowano
Ja bym chyba postawił na nadającą się juz do wymiany uszczelkę misy olejowej...niewykluczone,że jest już sparciała i przepuszcza olej w coraz to większych ilościach.Jeśli potwierdziło by się moje przupuszczenie musiałbyś ją wymienić,ale najpiew konieczne byłoby zrzucenie sanek i podniesienie silnika aby się do niej dostać.
Opublikowano
Umyj dokładnie benzyna extrakcyjna,(rozpylaczem) ona szybko wysycha zrób pare km , i zobacz dokładnie z kad leci. Kolega miał podobny wyciek i leciało z tylnego uszczelniacza wału
Opublikowano
mi to wygląda na wyciek z pod nasady filtra, miałem ten sam problem w 2 autach w e36 i e46 ale trudno powiedzieć jedz do sklepu kup zmywacz uniwersalny i wypsikaj wszystko bo jest to zaj*** olejem strasznie i nic niewidach i posprawdzaj albo wstaw fotki wtedy zobaczymy,polecam zmywacz firmy "wurth" ostatnio myłem tym silnik wystarczy z psikać dobrze a olej sam schodzi
Opublikowano

To na bank uszczelka podstawy filtra oleju. Też to przerabiałem u siebie. Do wymiany masz uszczelkę nr 6 (11 42 1 709 800) oraz 2 sztuki o-ringu nr 5 ( 11 42 1 709 513) ze schematu:

https://www.parts.bmwgroup.com/webetk/jsp/BildInSepWindow.jsp?imageId=997&zoomFactor=Z&timestamp=1011961356

I nie warto bawić się w zamienniki bo to są na prawdę znikome koszty więc warto zainwestować w części z ASO. Tu masz ładny opis jak to zrobić:http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=11672

No i przy okazji wymienił bym na Twoim miejscu pasek bo woła o pomstę do nieba :)

Opublikowano
Na pierwszy raz to sobie zarezerwuj cały dzień i pod blokiem tego nie zaczynaj.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
U mnie było to samo. Żadna uszczelka ;) tylko źle zostało poskładane przez mechanika i dlatego był wyciek. Poprawiono i wyczyszczono. Teraz nie ma żadnych śladów oleju :cool2:
Opublikowano
Spróbuje to wyczyścić i zobaczyć o co lata. Myślicie że ta uszczelka może być niedokręcona? i gdyby dociągnać lekko śruby podstawy to by pomogło?
Opublikowano
Pytasz czy jak by śruby nie były dokręcone to ich dokręcenie by pomogło ? logicznie tak , tylko aby do tych śrub się dostać to musisz pół auta rozebrać , więc jak już wszystko jest na wierzchu to większość się jednak decyduje na wymianę uszczelki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

ale jak Ci się to stało nagle to śruby same z siebie się nie poluzowały . Kolega jak widać robił coś u mechanika i on spartolił robotę.

 

 

PS Nie boisz się jechać na tym pasku?? To istna agonia.

Opublikowano

Ja obstawiałbym dwa oringi podstawy filtra oleju. Po takim czasie są nie gumowe, a twarde jak plastiki.

Przerabiałem to, uszczelka raczej cała, ale po rozbiórce należałoby wymienić.

Opublikowano
Dziś dopiero miałem czas i te miejsca wymyłem do białości. Porobię teraz parę kilometrów i zobaczymy co będzie. Przy okazji tej naprawy trzeba będzie rzeczywiście zmienić ten pasek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.