Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich !

Jestem nowy na Forum , żyje w uk i posiadam BMW 330D E90 M sport z 2006 .

Kupiłem auto kilka tygodni temu i zobaczyłem ze silnik jest mokry , a że nie jestem jakimś tam znawcą aut chciałbym prosić o pomoc :)

Dzsiaj gdy zmieniałem filtr powietrza udało mi sie jakoś zrobić zdjęcie które może coś pomogą wydaje mi sie jak by to z kolektora sie zaczeło .

http://s18.postimg.org/5dju2gqfp/IMG_1907.jpg

 

http://s18.postimg.org/mo5ngqsph/IMG_1908.jpg

 

http://s18.postimg.org/awhs5xy39/IMG_1909.jpg

 

http://s18.postimg.org/5p1af86vp/IMG_1910.jpg

 

http://s18.postimg.org/q6hnd4tlh/IMG_1911.jpgDzieki

Opublikowano (edytowane)
Właściwie, to prawie na pewno :) Do wymiany, kolektor lub klapki (do kupienia jedynie z kolektorem) bądź wstawienie "zaślepek". Edytowane przez Vince
Opublikowano
Właściwie, to prawie na pewno :) Do wymiany, kolektor lub klapki (do kupienia jedynie z kolektorem) bądź wymina na "zaślepki".
Może cieknie na ośkach klapek w kolektorze?

Dzieki za odpowiedzi :) a możecie mi powiedzieć co od tego zależy w aucie . a mianowicie nie najszybsza naprawa czym może skutkować , czy wstawienie zaślepek coś pogarsza , i czy kolektor można normalnie odkręcić i podmienić jak bym sie zdecydował kupić ?

DZieki:)

Opublikowano (edytowane)

1. Primo. Bedziesz miał zaświniany silnik olejem. Jeśli mocowania klapek są luźne (nie koniecznie w twoim przypadku) mogą sie one urwać i narobic bałaganu.

2. Konsekwencje wstawienia zaślepek to długi temat. Klapki zawirowań, którch się pozbywamy służą do tego aby w pewnych zakresach obrotów pomóc wpompowywac powietrze do komory spalania w sposób bardziej optymalny. W rzeczywistości różnica z/bez jest trudno zauważalna. Pewną niedogodnością będzie głośniejsza praca silnika na biegu jałowym. Można to zniwelować podwyższając obroty silnika DIS'em.

3. Wyjęcie kolektora nie jest szczególnie skomplikowaną czynnością. Odkręcamy elementy około podszybia (tak jak w przypadku wymiany filtra powietrza). Zdejmujemy rurę z egr/klapy gaszącej (przepustnicy), odkrecamy opaske z rury chłodniczka-egr, odpinamy przewód podciśnienia EGR, odkręcamy mocowanie miarki poziomu oleju, wypinamy przewód czujnika ciśnienia powietrza (doładowania), odpinamy zaworek podciśnienia i odkrecamy kolektor. Przyda się mała grzechotka z nasadkami 10 i 11 oraz przedłużka. EGR zdecydowanie łatwiej zdemontować po odkręceniu kolektora.

Edytowane przez Vince
Opublikowano
1. Primo. Bedziesz miał zaświniany silnik olejem. Jeśli mocowania klapek są luźne (nie koniecznie w twoim przypadku) mogą sie one urwać i narobic bałaganu.

2. Konsekwencje wstawienia zaślepek to długi temat. Klapki zawirowań, którch się pozbywamy służą do tego aby w pewnych zakresach obrotów pomóc wpompowywac powietrze do komory spalania w sposób bardziej optymalny. W rzeczywistości różnica z/bez jest trudno zauważalna. Pewną niedogodnością będzie głośniejsza praca silnika na biegu jałowym. Można to zniwelować podwyższając obroty silnika DIS'em.

3. Wyjęcie kolektora nie jest szczególnie skomplikowaną czynnością. Odkręcamy elementy około podszybia (tak jak w przypadku wymiany filtra powietrza). Zdejmujemy rurę z egr/klapy gaszącej (przepustnicy), odkrecamy opaske z rury chłodniczka-egr, odpinamy przewód podciśnienia przepustnicy, odkręcamy mocowanie miarki poziomu oleju, wypinamy przewód czujnika ciśnienia powietrza (doładowania), odpinamy zaworek podciśnienia i odkrecamy kolektor. Przyda się mała grzechotka z nasadkami 10 i 11 oraz przedłużka. EGR zdecydowanie łatwiej zdemontować po odkręceniu kolektora.

Dziękówa za Pomoc Kolego :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem dziś problem z odkręceniem kolektora i nie dałęm rady :/ Wszystko niby odkręciłem i śruby z kolektora wszystkie cos lekko sie ruszał ale a nic nie mogłem go ruszyć bo nie wiem jak ten zawór egr sie odkręca od kolektora czy jego trzymaja tak sztywno tylko same te 2 rury ? jak bym je zdjął to cały by kolektor poszedł do góry już ? http://s21.postimg.org/vgxrtpiuv/maxresdefault.jpg (zdjęcie silnika chyba z 5 bmki)
Opublikowano
Ogólnie kolektor strasznie cieżko sie ściąga, bycmoze zapomniałeś o jednej z nakrętek tuż przy komorze silnika jest bardzo daleko i jej Wgl nie widac. Trzeba namachać ręka. Egr nie musisz odkręcać od kolektora przy zdejmowaniu kolektora aczkolwiek bedzie duzo prościej. Za kolektorem przy ścianie grodziowej są jeszcze dwie wtyczki. Niestety ale inżynierowie mocno naćkali w tym silniku, sam czasami blachę rzeczy potrafię robic milion lat
Opublikowano
Za kolektorem przy ścianie grodziowej są jeszcze dwie wtyczki

W 330D przy ścianie grodziowej nie ma żadnych wtyczek do kolektora. Czujnik ciśnienia doładowania jest z boku, łątwo dostępny. Wtyczka do elktrozaworku sterującego klapkami jest obok miarki oleju.

Przy odrobinie wprawy kolektor można spokojnie zdjąć w 30 min.

Opublikowano
Nie zauważyłem ze to 30d, ale tak czy siak ostatnia nakrętka jest dość upierdliwa i początkujący moze o niej nie wiedziec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.