Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich forumowiczow.

 

Z gory przepraszam za nowy temat ale przeczytalem mase postow/tematow ale rzaden nie pomogl mi zblizyc sie do rozwiazania mojego problemu :roll:

Problem z DPF - auto kupilem w NL juz z "zapchanym" DPF-em - tak mi sie wydaje bo po przejechaniu +/- 10 km zapala sie kontrolka od DPF-u. Auto nie ma mocy i max obroty to 3.500 rpm (czy to normalne przy zapchanym filtrze)? Bedac w PL na urlopie probowalem ratowac DPF na rozne sposoby ale nie dalo mi to zbyt duzo...

 

sposob 1 - dluga trasa do PL (1400km) - nic nie pomogla

 

sposob 2 - podpiecie pod kompa (wyskoczyly bledy: uszkodzone swiece zarowe 1,2,3,4 i zapchany filtr DPF) i wymuszone wypalenie (wypalanie w jezdzie +/- 50km przy wyzszych obrotach). Po skasowaniu bledow auto odzyskalo moc i krecilo sie do wysokich obrotow bez najmniejszego problemu) - problem wydawaloby sie rozwiazany lecz nastepnego dnia znowu to samo - auto nagle stracilo moc i po kolejnych 30 km zapalila sie lampka od DPF-u)

 

sposob 3 - zakupilem specjalne plyny chemiczne do czyszczenia DPF (koszt 300pln) i wraz z mechanikiem wymusilismy wypalanie - wszystko bylo ok tym razem przez 3 dni i znow zaczelo sie wszystko od nowa - brak mocy i max 3,500rpm. :(

 

Prosze Was wszystkich o pomoc bo juz nie mam sily po raz kolejny odradzac ten filter...

Pytanie 1 - czy to normalne ze przy zatkanym dpfie auto traci tak na mocy i automatycznie odcina zaplon przy 3500rpm?

Pytanie 2 - czy moge tak jezdzic przez jakis czas (z zatkanym filtrem).

Pytanie 3 - czy blad swiec zarowych 1,2,3,4 ktory wyskakuje caly czas nawet po jego skasowaniu na kompie ma jakis wplyw na to co dzieje sie z autem??

Pytanie 4 - co moze byc powodem tak szybkiego zapychania sie filtra? Dodam ze za kazdym razem przy kasowaniu bledow i wymuszeniu wypalania auto jezdzilo super, lecz podczas wypalania nigdy nie ukazal sie status lub informacja typu - odrodzenie zakonczone, filtr czysty czy cos podobnego... Caly czas status byl CZYNNY (czasami nieczynny ale po chwili znow sie sam zalaczal)

 

Z gory dziekuje za pomoc i pozdraiwam

Mariusz

Opublikowano
Filtra nie wypalisz , wszystkie zabiegi będą tylko doraźne , od częstego wypalania może wzrosnąć poziom oleju -skutek można zatrzeć silnik , do tego przy wypalaniu DPFU bardzo wzrasta temperatura , u mnie wypaliło przez to wirnik turbiny ( turbo do wymiany) radzę jak najszybciej zająć się problem , wyjścia są 2 . 1 kupujemy nowy DPF koszt kilku tysięcy złotych , drugie wyjście wycinamy go i problem na zawsze z głowy.
Opublikowano

Sprawdź w ukrytym menu jaka masz temperature silnika, często sie zdarza ze termostaty nie trzymają i trzeba je wymienić. A na niedogrzanym silniku nie włączy sie procedura wypalania filtra.

Doprowadź silnik do ładu, wymień co trzeba a chwasta wytnij bo szkoda nerwów, czasu i pieniędzy na walkę z tym dziadostwem, mowie z własnego doświadczenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.