Skocz do zawartości

316 - falowanie obrotow na biegu jalowym.


mefju92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam bmw e36 1.6 B+G m43 i mam problem, a mianowicie falowanie obrotów na biegu jalowym np. Przy odjeździe do świateł na luzie. Dzieje się to gdy silnik się nagrzeje do powiedzmy 30-40 stopni. Na zimnym silniku się to noego zdarza. Jeśli ta informacja się przyda to czyscilem już przeplywomierz, przepustnice, silnik krokowy, filtr powietrza, sprawdziłem czy nie ma lewego powietrza na dolocie, wymieniłem świece, mam nieszczelny wydech za kolektorem tam gdzie łączy się wydech od silnika z wydech końcowym, wczoraj odlaczylem wtyczke od przeplywomierza gdy silnik był włączony i samochod tak jakby przygasl zaraz zaczął falowac i po 2 minutach zaczął pracować

na 1100 obrotów bez falowania po 5 minutach znowu zaczął falowac przyjechałem się nim na odlaczonym przeplywomierzu to pod koniec przejazdzki jak parkowalem to silnik całkowicie gasl, dodam jeszcze ze mój silnik pracuje na 1400 obrotów jak jest zimny a gdy jest ciepły i nie faluje to 1100-1200 obrotów. Jakieś porady?

Pozdrawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam inny problem ale ten u siebie już zlikwidowałem, mianowicie: Sonda lambda a dokładniej grzanie lambdy padło na zimnym silniku dlatego na zimnym falowało. Wymiana na nową ori pomoże. A by sie upewnic polecam podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ponownie. Pisze w tym temacie poniewaz bylem u mechanika ktory z komputera wywnioskowal blad sondy lambda, a mianowicie blad nr. 70. Moje pytanie brzmi jezeli mam kupic sonde to jaka dokladnie ? i czy jak zamatuje sam sonde to czy trzeba jechac do mechanika zeby kasowac bledy czy cos takiego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Bo to jest nie konczonca sie opowiesc, mozesz godzinami o tym na forum putac. Mam dwa bmw i w dwoch wystepuje to niekiedy. W E36 mam tak ze po odpieciu aku na zimnym i podlaczeniu faluje, gdy odlacze przy calkowicie goracym, zrestetuje komp (spiecie + i -) podepne, auto szybko po pierwszym odpaleniu wskoczy na LPG to juz bedzie ladnie dzialac. W E46 mialem tak ze auto zostawilem 3 tygodnie nie odpalane i po odpaleniu widzialem dziwne obroty. Glowna rzecz to idealna szczelnosc, w E36 minimalna nieszczelnosc prz krokowcu robila robote. Ogolnie to ciezka sprawa z tym w BMW. Nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi. Dobrze kolega ci wczesniej powiedzial bo lambda tez robi przy tym robote.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.