Skocz do zawartości

316 - falowanie obrotow na biegu jalowym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam bmw e36 1.6 B+G m43 i mam problem, a mianowicie falowanie obrotów na biegu jalowym np. Przy odjeździe do świateł na luzie. Dzieje się to gdy silnik się nagrzeje do powiedzmy 30-40 stopni. Na zimnym silniku się to noego zdarza. Jeśli ta informacja się przyda to czyscilem już przeplywomierz, przepustnice, silnik krokowy, filtr powietrza, sprawdziłem czy nie ma lewego powietrza na dolocie, wymieniłem świece, mam nieszczelny wydech za kolektorem tam gdzie łączy się wydech od silnika z wydech końcowym, wczoraj odlaczylem wtyczke od przeplywomierza gdy silnik był włączony i samochod tak jakby przygasl zaraz zaczął falowac i po 2 minutach zaczął pracować

na 1100 obrotów bez falowania po 5 minutach znowu zaczął falowac przyjechałem się nim na odlaczonym przeplywomierzu to pod koniec przejazdzki jak parkowalem to silnik całkowicie gasl, dodam jeszcze ze mój silnik pracuje na 1400 obrotów jak jest zimny a gdy jest ciepły i nie faluje to 1100-1200 obrotów. Jakieś porady?

Pozdrawi

Opublikowano
Co prawda mam inny problem ale ten u siebie już zlikwidowałem, mianowicie: Sonda lambda a dokładniej grzanie lambdy padło na zimnym silniku dlatego na zimnym falowało. Wymiana na nową ori pomoże. A by sie upewnic polecam podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy.
Opublikowano
Ok. Dzięki za odpowiedź. W następnym tygodniu pojadę na komputer. Dam znać co wyszło na kopie. Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie. Pisze w tym temacie poniewaz bylem u mechanika ktory z komputera wywnioskowal blad sondy lambda, a mianowicie blad nr. 70. Moje pytanie brzmi jezeli mam kupic sonde to jaka dokladnie ? i czy jak zamatuje sam sonde to czy trzeba jechac do mechanika zeby kasowac bledy czy cos takiego?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Odswiezam temat gdyż jestem po wymianie sondy lambda ale problem z falujacymi obrotami i przygasajacym silniku przy dojezdzaniu do świateł na sprzegle nie ustąpił. Gdzie szukać przyczyny tej usterki? Pozdrawiam.
Opublikowano
Bo to jest nie konczonca sie opowiesc, mozesz godzinami o tym na forum putac. Mam dwa bmw i w dwoch wystepuje to niekiedy. W E36 mam tak ze po odpieciu aku na zimnym i podlaczeniu faluje, gdy odlacze przy calkowicie goracym, zrestetuje komp (spiecie + i -) podepne, auto szybko po pierwszym odpaleniu wskoczy na LPG to juz bedzie ladnie dzialac. W E46 mialem tak ze auto zostawilem 3 tygodnie nie odpalane i po odpaleniu widzialem dziwne obroty. Glowna rzecz to idealna szczelnosc, w E36 minimalna nieszczelnosc prz krokowcu robila robote. Ogolnie to ciezka sprawa z tym w BMW. Nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi. Dobrze kolega ci wczesniej powiedzial bo lambda tez robi przy tym robote.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.