Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Jestem posiadaczem e87 od około 2 miesięcy. Autko jest z 2010 roku z listopada ma 100 000 przebiegu posiada 6-cio stopniową automatyczna skrzynie biegów - jest to mój pierwszy automat i stąd moje pytanie. Otóż podczas zmiany biegów gdy silnik nie jest zbyt rozgrzany wyczuwalne są lekkie szarpniecie szczególnie (tak mi się wydaje) przy zmianie biegów z 3 na 4. Szarpnięcia występują sporadycznie aczkolwiek są wyczuwalne. kontaktowałem się z serwisem BMW i odpisali cytuję:

 

"Wymiana oleju w skrzyni biegów nie jest ściśle określona, nie jest wymagana.

Szarpnięcia, o jakich Pan wspomniał niekoniecznie muszą świadczyć o jakiejkolwiek potrzebie ingerencji w układ - mam tu na myśli wymianę oleju.

Możliwe, że w pierwszej kolejności niezbędne będzie programowanie i przyuczenie na nowo modułu sterującego pracą skrzyni biegów, bardzo często ta procedura serwisowa pomaga. Nie mniej jednak, nie wiem jak będzie w Pana przypadku – do weryfikacji."

 

Pytanie do WAS czy ktoś z was spotkał się z tego typu operacjami jakie proponuje serwis ? Czy wymieniać olej i czy ta operacja jest skomplikowana ? Będę wdzięczny za wszelkie rady i odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Producent skrzyń biegów przewiduje wymianę co ok. 90 tys (rożne źródła podają też inne przebiegi, ale w zasadzie są podobne). Zatem jeśli masz zamiar jeździć tym autem dłużej lepiej wymienić. Co do zmian biegów z szarpnięciem, jeśli to Twój pierwszy automat to musicie się (Ty i auto) nauczyć współpracy. Komputer sterujący skrzynia to nie jest super IBM i nie zawsze odgaduje intencje kierowcy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
60tys km to w polskich warunkach max interwal wymiany oleju w asb.

 

A co to są "polskie warunki"?

Ja bym się raczej sugerował temperamentem kierowcy - jak ktoś lubi ostro pojeździć, to pewnie masz rację.

 

W uzupełnieniu watka wymiany oleju to radzę oryginalna miskę (firmy ZF) i oryginalny olej. Procedura nie jest specjalnie skomplikowana, ale wymaga znajomości tematu. Warto przy okazji trochę dopłacić i wymienić tuleję złącza, bo tam potrafi przeciekać.

Opublikowano
Co do zmian biegów z szarpnięciem, jeśli to Twój pierwszy automat to musicie się (Ty i auto) nauczyć współpracy. Komputer sterujący skrzynia to nie jest super IBM i nie zawsze odgaduje intencje kierowcy.

 

Ok z tym, że nawet gdy wciskam pedał w podłogę to biegi raz zmieniają się idealnie płynnie a raz czuć te szarpnięcia.

Opublikowano
60tys km to w polskich warunkach max interwal wymiany oleju w asb.

 

 

W uzupełnieniu watka wymiany oleju to radzę oryginalna miskę (firmy ZF) i oryginalny olej. Procedura nie jest specjalnie skomplikowana, ale wymaga znajomości tematu. Warto przy okazji trochę dopłacić i wymienić tuleję złącza, bo tam potrafi przeciekać.

 

Zna ktoś procedurę wymiany mógłby ją opisać krok po kroku? W mojej mieścinie nie ma profi zakładów mechanicznych a muszę polegać tylko i wyłącznie na wiedzy własnego mechanika którą muszę niejednokrotnie kontrolować. Jesteście w stanie po winie powiedzieć mi jakie oznaczenia ma moja skrzynia?

Opublikowano
A co to są "polskie warunki"?

 

Polskie warunki kolego to jest polaczenie pylacej piaskiem sahary z bezdrozami mongolii ktore sie krzyzuja z rosyjska droga szybkiego ruchu na ktorej sa ukrainskie dziury.

Auto gdy wjezdza do bolandy z rajchu po 2-3msc jest totalnie dobite.

Stosowanie interwalu polnocno afrykanskiego jest zalecane.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu masz fotki ze zmiany oleju, ale bez wymiany miski - http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=367729. Z uwagi na to, że w misce jest filtr należy ją za każdym razem wymienić. Tu masz przykładowy zestaw potrzebny do wymiany http://allegro.pl/olej-miska-tuleja-zf-6hp19-6h21-bmw-24152333907-i5274505942.html. Sprzedawca jest polecany przez członków forum. Przy statycznej wymianie zwykle udaje się wypuścić ok. 7 l oleju. Niektórzy zalecają przejechać kilkaset km i wypuścić tyle oleju ile pozostało z wymiany i uzupełnić tym który pozostał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.