Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

może ktoś z Was miał styczność z wymianą poduszek tylnej belki i łącznika elastycznego wału w E36 Compact 316i?

 

Generalnie problemem są stuki przy zmianie biegów (raz przy puszczaniu, drugi raz przy wbiciu biegu). Druga sytuacja to ruszanie, przy szybszym puszczeniu sprzęgła na jedynce lub wstecznym słychać mocne uderzenie, jeszcze większe przy zaciągniętym ręcznym.

 

Sprzęgło wymienione 2 tygodnie temu.

 

Po pierwsze mam zamiar wymienić element 1:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=CG11-EUR---E36-BMW-316i%201.6&diagId=26_0286

 

Przeglądając tematy na forum, było sporo na temat wymiany poduszek tylnej belki, tyle że akurat nie w moim modelu. Schemat belki dla mojego modelu jest na obrazku niżej, a w nim nie widzę jakichkolwiek poduszek przy wale.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=CG11-EUR---E36-BMW-316i%201.6&diagId=33_0999

 

A więc: co jeszcze wymienić aby zwiększyć szansę na wyeliminowanie stuków?

 

Oczywiście nie wymienię sam, nie mam kanału a nawet garażu, ile za wymianę łącznika elastycznego i poduszek może skasować mechanik?

Opublikowano

jeszcze jak chcesz robić kompleksowo to wymień podpore wału, tuleje dyfra i ten łącznik elastyczny. Ustaną lub znacznie zmniejszą się stuki po takiej wymianie.

 

Jakbyś chciał iśc mocniej w koszty to możesz jeszcze poduszki pod skrzynią i poduszki silnika. Zaskoczy cie potem twoje własne auto jak gładko pracuje i jak fajnie jeździ.

 

Minus jest taki że po tygodniu sie przyzwyczaisz i nie bedziesz miał już takiej satysfakcji że wymiana super pomogła bo zapomnisz jak było wcześniej.

szukam
Opublikowano

tak jak mówie, cieszysz się po wymianie max tydzień :P potem sie przyzwyczaja i pewnego dnia wsiadasz do auta i wydaje ci sie ze jest nawet tak samo jak bylo :D przerabiałem wiele razy już taką sytuacje i róznice czujemy bardzo krótko.

 

Radość jest zawsze :P nawet jak puka przy zmianie biegu a to akurat ma 99% aut które nie miały wymienianych tych rzeczy bo się guma zrobiła twarda i tak ładnie nie amortyzuje już.

 

poduszki silnika, skrzyni, łączniki wału, sprzęgła i koła dwumasowe, wirusy w turbo silnikach. Wymiana amorów czy różne takie rzeczy cieszą krótko dlatego że im dłużej tym mniejszą różnice czujemy.

szukam
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi, o to mi chodziło.

 

A te łożysko gumowe przy dyfrze jakoś się nazywa? nie wiem czego szukać na allegro. Czy to to samo co podpora wału?

 

Olej skrzyni wymieniony

Olej dyfra wymieniony

Sprzęgło wymienione

Poduszki skrzyni i silnika wg mechanika są ok, ale pod silnikiem wymieniłbym

 

Ze sprzęgłem miałem tak jak piszecie, pierwszy tydzień zachwytu jak lekko wchodzi, a później znowu chciałoby się lepiej :P

Opublikowano

siema

bujam się z podobnymi stukami jak Ty,mi zostało jeszcze sprzegło i dwumas do wymiany

tuleja do dyfra do compacta jest niedostępna w zamiennikach,ja kupiłem w aso za ok 150 zeta

zostaje ewentualnie pouliretan albo dopasować z e30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.