Skocz do zawartości

E46 330Ci wymiana oleju i odmy


BlackMarvel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja e46 coupe, 330Ci bierze trochę oleju, dokładnie nie jestem stwierdzić ile ale być może ok. 0,4-0,5l w trasie na 1000km. Konsultowałem z kilkoma mechanikami i doradzono mi wymianę odmy wraz z przewodami i olej z 5w40 na 10w60. Czy ktoś tego próbował, jeśli tak to z jakimi rezultatami? Moje auto ma 275tys realnego przebiegu. Silnik żyleta tylko ten olej trochę mnie martwi. Proszę o opinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w60

W zimie na tym bym nie jeździł i w uproszczeniu ten olej jest do aut wyścigowych.

Odnośnie odmy to dobry pomysł bo i tak okresowo powinna być zmieniona i przy okazji dobrze sprawdzić drożność jej obiegu

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany filtra i sprawdzenia odmy, potem pojeździ i zobacz co i jak. 10W60 do normalnej jazdy się nie nadaje. Jaki 5W40 obecnie stosujesz?? W jaki sposób użytkujesz auto??

Auto użytkuję na co dzień, głównie jazda po mieście, dłuższa trasa rzadziej, jeżeli już to weekendy. Nie piłuję silnika, jeżdżę w sposób zrównoważony ale dynamiczny. Na chwilę obecną zalany Castrol Magnatec 5w40. Na takim też jeździł w Niemczech, jestem 3 właścicielem i pierwszym w PL. Czy warto zmieniać na inny? Rozumiem, że w tej sytuacji 10w60 całkowicie odpada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie masz powodu do zmiany oleju.

Odma z przewodami, obejrzenie całego silnika czy nie ma wycieku a szczególnie w podstawie filtra oleju. Jeśli dalej będzie brał olej to uszczelniacze i pierścienie.

Płukanie silnika pomoże albo będzie więcej brał bo pozbyłeś się całego syfu co blokował straty albo pozbędziesz się nagaru przeszkadzającego pierścieniom i przestanie tyle brać.

 

Zrób test vanosów bo jak nie hałasują to nie znaczy, że są sprawne śmiem twierdzić, że vanos nie wytrzyma więcej jak 100-150 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ogólnie sprawdź na razie dokładnie ile tego oleju będzie Ci brał przy Twojej jeździe zanim zmienisz, bo piszesz o trasie, a teraz będziesz jeździł głównie w mieście i zrób ten separator. Kup sobie tego Magnateca dolej dokładnie do maksa, wyzeruj licznik i sprawdzaj. Po tysiącu podaj wynik w tym temacie. Wtedy będziemy wyrokować, czy i co warto robić.

 

Ogólnie jak będziesz miał wynik 0,4 0,5l na 1000 km po wymianie odmy i przy 24 zaworach i 6 cylindrach, to umówmy się nie będzie to fatalny wynik i szkoda przy tym majstrować. Sprawdziłbym tylko wycieki, bo nimi naprawdę potrafi sporo wyciec-wyparować oleju.

 

Co do samego Castrola, to jeżeli wierzyć producentom, to do jeżdżenia miejskiego on się bardzo dobrze nadaje, gdyż postawili na jego przyleganie do współpracujących części i zimny start. Ogólnie podają też CCS w -30oC, który może nie zachwyca, ale u nas też takich fatalnie niskich temperatur nie ma. Sam olej jest dosyć tani, więc na dolewki też nie zbankrutujesz, ale trzeba będzie je wliczyć ;)

 

10W60 to sobie wleje ktoś jak będzie tego auta używał do diftu kiedyś. Ty byś mu więcej krzywdy zrobił, niż pożytku. Przyczyn brania może być kilka - albo się tak silnik ułożył, albo ktoś, kiedyś nie dolał i taki tego efekt. Ewentualnie nie dbał o auto i rzadko zmieniał. Różnie bywa - auto używane, może mieć na blacie nawet 500 000 i wtedy byłoby to normalną koleją rzeczy. Kwestia aby zawsze pamiętać o tej dolewce i kontrolować poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za komentarze i rady, zapomniałem dodać, że autem jeżdżę w tej chwili po przeprowadzce do Turcji - dokładniej Stambuł. Tutaj zimy nie straszne, temperatury rzadko spadają poniżej 0 stopni więc ten problem odpada. Tak czy inaczej - sprawdzę ubytki po przejechaniu 1000km w mieście i wrzucę w temat. Potem pomyślę nad wymianą odmy, przewodów i dalej będę działał ew. z uszczelniaczami i pierścieniami. Jeżeli chodzi o te ubytki olejowe, kosztowo mnie to nie boli, po prostu myślałem, że jakiś poważniejszy problem z silnikiem. Czy ktoś z Was jeździ na codzień 330Ci z podobnym rocznikiem/przebiegiem? Jak wygląda u Was spalanie? To moje pierwsze BMW z tym silnikiem więc nie bardzo mam jakieś odniesienie, słyszałem że ten motor generalnie ma apetyt na olej i z tym się liczyłem przy zakupie, ale w miarę możliwości chciałbym zminimalizować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Panowie po przejechaniu 1000km (olej zalany do poziomu max), silnik spalił wszystko do przedziałki min. a więc z tego co się orientuję ok. 1l. Praktycznie cały dystans przejechany w mieście - normalna dynamiczna jazda + jedna trasa, gdzie chwilowo "przewietrzyłem" auto przy prędkościach 180-190 km/h. Czekam na opinie i komentarze, prawdopodobnie będę wymieniał odmę i przewody w najbliższym czasie ale przy oleju zostanę (Castrol Magnatec 5w40).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.