Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Moja e46 coupe, 330Ci bierze trochę oleju, dokładnie nie jestem stwierdzić ile ale być może ok. 0,4-0,5l w trasie na 1000km. Konsultowałem z kilkoma mechanikami i doradzono mi wymianę odmy wraz z przewodami i olej z 5w40 na 10w60. Czy ktoś tego próbował, jeśli tak to z jakimi rezultatami? Moje auto ma 275tys realnego przebiegu. Silnik żyleta tylko ten olej trochę mnie martwi. Proszę o opinie.
Opublikowano
Zacznij od wymiany filtra i sprawdzenia odmy, potem pojeździ i zobacz co i jak. 10W60 do normalnej jazdy się nie nadaje. Jaki 5W40 obecnie stosujesz?? W jaki sposób użytkujesz auto??
Opublikowano
10w60

W zimie na tym bym nie jeździł i w uproszczeniu ten olej jest do aut wyścigowych.

Odnośnie odmy to dobry pomysł bo i tak okresowo powinna być zmieniona i przy okazji dobrze sprawdzić drożność jej obiegu

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Zacznij od wymiany filtra i sprawdzenia odmy, potem pojeździ i zobacz co i jak. 10W60 do normalnej jazdy się nie nadaje. Jaki 5W40 obecnie stosujesz?? W jaki sposób użytkujesz auto??

Auto użytkuję na co dzień, głównie jazda po mieście, dłuższa trasa rzadziej, jeżeli już to weekendy. Nie piłuję silnika, jeżdżę w sposób zrównoważony ale dynamiczny. Na chwilę obecną zalany Castrol Magnatec 5w40. Na takim też jeździł w Niemczech, jestem 3 właścicielem i pierwszym w PL. Czy warto zmieniać na inny? Rozumiem, że w tej sytuacji 10w60 całkowicie odpada?

Opublikowano

Raczej nie masz powodu do zmiany oleju.

Odma z przewodami, obejrzenie całego silnika czy nie ma wycieku a szczególnie w podstawie filtra oleju. Jeśli dalej będzie brał olej to uszczelniacze i pierścienie.

Płukanie silnika pomoże albo będzie więcej brał bo pozbyłeś się całego syfu co blokował straty albo pozbędziesz się nagaru przeszkadzającego pierścieniom i przestanie tyle brać.

 

Zrób test vanosów bo jak nie hałasują to nie znaczy, że są sprawne śmiem twierdzić, że vanos nie wytrzyma więcej jak 100-150 tys km.

Opublikowano

Kolego ogólnie sprawdź na razie dokładnie ile tego oleju będzie Ci brał przy Twojej jeździe zanim zmienisz, bo piszesz o trasie, a teraz będziesz jeździł głównie w mieście i zrób ten separator. Kup sobie tego Magnateca dolej dokładnie do maksa, wyzeruj licznik i sprawdzaj. Po tysiącu podaj wynik w tym temacie. Wtedy będziemy wyrokować, czy i co warto robić.

 

Ogólnie jak będziesz miał wynik 0,4 0,5l na 1000 km po wymianie odmy i przy 24 zaworach i 6 cylindrach, to umówmy się nie będzie to fatalny wynik i szkoda przy tym majstrować. Sprawdziłbym tylko wycieki, bo nimi naprawdę potrafi sporo wyciec-wyparować oleju.

 

Co do samego Castrola, to jeżeli wierzyć producentom, to do jeżdżenia miejskiego on się bardzo dobrze nadaje, gdyż postawili na jego przyleganie do współpracujących części i zimny start. Ogólnie podają też CCS w -30oC, który może nie zachwyca, ale u nas też takich fatalnie niskich temperatur nie ma. Sam olej jest dosyć tani, więc na dolewki też nie zbankrutujesz, ale trzeba będzie je wliczyć ;)

 

10W60 to sobie wleje ktoś jak będzie tego auta używał do diftu kiedyś. Ty byś mu więcej krzywdy zrobił, niż pożytku. Przyczyn brania może być kilka - albo się tak silnik ułożył, albo ktoś, kiedyś nie dolał i taki tego efekt. Ewentualnie nie dbał o auto i rzadko zmieniał. Różnie bywa - auto używane, może mieć na blacie nawet 500 000 i wtedy byłoby to normalną koleją rzeczy. Kwestia aby zawsze pamiętać o tej dolewce i kontrolować poziom.

Opublikowano
Panowie dzięki za komentarze i rady, zapomniałem dodać, że autem jeżdżę w tej chwili po przeprowadzce do Turcji - dokładniej Stambuł. Tutaj zimy nie straszne, temperatury rzadko spadają poniżej 0 stopni więc ten problem odpada. Tak czy inaczej - sprawdzę ubytki po przejechaniu 1000km w mieście i wrzucę w temat. Potem pomyślę nad wymianą odmy, przewodów i dalej będę działał ew. z uszczelniaczami i pierścieniami. Jeżeli chodzi o te ubytki olejowe, kosztowo mnie to nie boli, po prostu myślałem, że jakiś poważniejszy problem z silnikiem. Czy ktoś z Was jeździ na codzień 330Ci z podobnym rocznikiem/przebiegiem? Jak wygląda u Was spalanie? To moje pierwsze BMW z tym silnikiem więc nie bardzo mam jakieś odniesienie, słyszałem że ten motor generalnie ma apetyt na olej i z tym się liczyłem przy zakupie, ale w miarę możliwości chciałbym zminimalizować.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie po przejechaniu 1000km (olej zalany do poziomu max), silnik spalił wszystko do przedziałki min. a więc z tego co się orientuję ok. 1l. Praktycznie cały dystans przejechany w mieście - normalna dynamiczna jazda + jedna trasa, gdzie chwilowo "przewietrzyłem" auto przy prędkościach 180-190 km/h. Czekam na opinie i komentarze, prawdopodobnie będę wymieniał odmę i przewody w najbliższym czasie ale przy oleju zostanę (Castrol Magnatec 5w40).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.