Skocz do zawartości

Bicie na kierownicy przy hamowaniu (330d)


spinacz2100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu borykam się z biciem na kierownicy przy hamowaniu...

Bije jak hamuje w przedziale 140-80 km/h

 

Zawieszenie jest 100% bez jakichkolwiek luzów, opony letnie nowe na zimowych było to samo...

Myślałem że to wina tarcz dlatego je wymieniłem na nowe pojeździłem 2 tygodnie na spokojnie dotarły się sprawdziłem i kur...dalej to samo, pomyślałem że trafiło się gówno i wymienię na lepsze (mam już w bagażniku ate sport) ale sprawdziłem czujnikiem zegarowym czy te tarcze są krzywe i wychodzi mi że mają po 0,01 mm odchyłki...

Sam nie wiem czy taka odchyłka powodwała by taki problem,,,

Piasty bez luzów-sprawdziłem też miernikiem i są praktycznie idealne może 0,005mm.

Wyważałem koła u dwóch rożnych wulkanizatorów, zamieniłem też przód z tyłem dalej nic...

Już sam nie wiem co teraz, mogę założyć nowe tarcze ale może być to samo :mad2:

 

Pytałem w sklepie mogą bez problemu mi te zareklamować ale skoro są proste to nie wiem czy jest sens!Czy taka odchyłka nie jest w normie?

 

Może ktoś miał coś takiego to proszę o pomysł...

Czy wymieniać tarcze bo mają być idealne?

 

Jedyny wspólny czynnik to felgi i klocki (zostały bo są prawie jak nowe)

Mam zamiar założyć inne całe koła ale wątpię żeby to pomogło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem - nowe tarcze przód ATE biją po przejechaniu około 8kkm. Mechanik wspominał coś, że przyczyną mogą być jakieś wybite tuleje. Niestety nie pamiętam szczegółów. Niedługo będę to robił to dam znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował tarcze oryginalne. Szczególnie w 330d

Właśnie to samo również sugerował mi mechanik. Mimo wszystko uczulę ich, żeby przed założeniem nowych dobrze wszystko sprawdzili, bo to nie jest normalne, że tak szybko się pokrzywiły, zwłaszcza że raczej oszczędnie obchodzę się z hamulcami.

 

Co do klocków to z tego co mówił mechanik to nie powinno się na nowe tarcze zakładać używanych klocków, choćby nawet były tylko minimalnie zużyte. Można je sobie zostawić na przyszłą wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a tylne tarcze sprawdzałeś :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne?

A ono mogą mieć jakiś wpływ na bicie w kierownicy?

Nie sprawdzałem bo nie przyszło mi do głowy ze tył może powodować bicie na przedzie...

 

Ale jest taki dźwięk/objaw ze czuć i słychać ze tam z przodu coś się dzieje...

 

Byłem dziś u 3ciego wulkanizatora, koła wywazyl na nowo i jak bilo to tak bije :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, tylne skrzywione tarcze również mogą powodować bicie kierownicy, sprawdź tylne tarcze.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując

-tarcze przednie to szajs i są do ponownej wymiany (nie wiem czy 0,01mm jest w normie czy nie) a może jakieś wyważenie tarcz czy coś???

-ustawienie zbieżności

-sprawdzić tylne tarcze

 

Ps. W Audi brata było to samo po wymianie tarcz problem znikł ale po może 3 miesiącach powrócił jak na autostradzie mocno przyhamował...

U mnie problem jest przez cały czas dlatego szukam innej przyczyny, czy to na starych czy na nowych to cały czas bije...

Zbieżność jest napewno do sprawdzenia bo przy wymianie tarcz wymieniłem też jeden wahacz wiec nie wiem jak teraz dokładnie ona wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie temat został rozwiązany, tarcze zmieniłem na ate (nacinane) plus klocki trw i po problemie...

Poczytałem trochę i wychodzi na to że tarcze robią się dopiero krzywe jak się rozgrzewają (nie muszą mocno)

Czym gorszy materiał tym gorzej...

 

Założyłem nowe tarcze i klocki pojechałem na test (nie hamowałem mocno) i nic żadnego bicia...

Czyli kolejne potwierdzenie że przez tarcze cały ten problem!

Zobaczymy ile wytrzymają :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.