Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Za niedługą chwilę szykuje mi się wymiana oleju w silniku i mam do Was pytanie o opinie w tej sprawie. Po zakupie auta oddałem znajomemu mechanikowi auto w celu rozebrania silnika i wymiany wszystkich uszczelek, szklanek, uszczelniaczy, oringów itp żeby mieć głowę spokojną na dłuższy czas. Ale w trakcie pracy okazało się, że w silniku jest stosunkowo dużo nagaru. Wszystko zostało w miarę możliwości dokładnie wyczyszczone po czym złożone i po wspólnych spekulacjach zdecydowaliśmy ze zalejemy silnik jak dotychczas półsyntetykiem. Wlany został Liqui Moly 10W40. Mechanik stwierdził, że nie ma co ryzykować i po takim nagarze lepiej nie przechodzić z półsyntetyka na syntetyk. Od ostatinej wymiany upłynęło 10k km i silnik nie wziął nawet grama oleju, ile wyło na miarce po zalaniu jest i teraz. Olej nie zczarniał od razu, lecz w miarę upływu kilometrów delikatnie zmieniał kolor i w tej chwili wygląda całkowicie normalnie jak normalny przepalony olej. Teraz przed wymianą na pewno będę chciał zrobić płukankę silnika preparatem Liqui Moly. I teraz jako że każda bmka powinna chodzić na syntetyku to mam do was pytanie czy warto przechodzić w takiej sytuacji z półsyntetyka na syntetyk? Dodam, że silnik pracuje dobrze na półsyntetyku

Opublikowano

Hmm rozsądniej było by gdyby odrazu po tym czyszczeniu zalać silnik syntetykiem ,te silniki w e46 miały jakiś problem z panewkami ale nie wszystkie, a dla nich syntetyk jest najlepszy , jak w sumie i dla reszty silnika

 

A skoro powymieniałeś uszczelnienia silnika nic się nie powinno stać , zazwyczaj przy powrocie z pół syntetyka są właśnie problemy z uszczelkami ale skoro masz nowe

 

A na syntetyku silnik pochodzi na pewno dłużej ;) , mniej go wtedy boli jazda na zimnym i nie zbiera tyle nagaru

Opublikowano
A mechanik właśnie doradzić, że po takim czyszczeniu nie ma co zalewac od razu syntetyczne żeby jakieś szczątki tego nagaru nie poodrywaly się i nie narobiły krzywdy. Ale skoro przez 10k km nic się nie stało to teraz zaryzykuje i zaleje syntetyk :-) teraz czeka mnie dłuższą trasa na zlot klubu bmw więc po tej trasie olejek podmienie sobie
Opublikowano

A jak się poodrywa w trakcie normalnej jazdy to będzie ok?? Płukanka ma za zadanie nagar delikatnie rozpuścić i go zawiesić w oleju, a nie "oberwać". Nie słuchaj mechanika odnośnie oleju, bo błądzi na granicy absurdu i obłędu ze swoimi radami. Tak samo nie ma problemu z uszczelkami przy przechodzeniu na olej syntetyczny, tak gdzieś przynajmniej od lat 70-tych. No chyb, że w Twoim BMW zastosowano uszczelki papierowe, ale przyznam byłby to ewenement na skalę światową i nadawałby się do muzeum osobliwości, bo nie są stosowane gdzieś od lat 50-tych na zachodzie.

 

Co do samego oleju, to dobry olej półsyntetyczny, pod względem właściwości dyspergująco-myjących niczym się nie różni od oleju syntetycznego. Podobnie jest z dobrymi mineralnymi, które spełniają już dosyć wysokie normy API. Półsyntetyk LM to w dużej mierze HC. Co do samego doboru, to jeżeli jest nagar, a silnik to przeżył, to koniecznie płukanie tego silnika i wymiana na wysokiej klasy olej syntetyczny i skrócenie interwału, mniej więcej o połowę. Potem kolejne płukanie i pozbycie się nagaru z silnika. Jeżeli nie ustąpi, to polecam czyszczenie mechaniczne, zwłaszcza głowicy, gdzie nie jest dopuszczalne gromadzenie się żadnych złogów, a ich obecność świadczy o zaniedbaniach serwisowych poprzedniego właściciela.

Opublikowano
Nie no czyszczenie mechaniczne zostało wykonane na 99% gdyż wiadomo nie da się tego zrobić idealnie wszędzie. Jestem świadomy, że na syntetyku silnik będzie pracował lżej więc jestem zdecydowany na zalanie silnika właśnie syntetykiem i przeprowadzenie płukanki w celu pozbycia się tych resztek syfu. Dobra rada z tym skróceniem interwału i ponowną płukanką, na pewno wezmę sobie ja do serca :) Planuję zalać Valvoline Maxlife Synthetic 5W40 bądz pozostać przy Liqui Moly i wybrać Synthoil High Tech 5W-40 ale bardziej przekonuje mnie Valvoline po przeczytaniu kilku tematów z tego forum. Do płukania użyję produktu Liqui Moly Engine Flush Pro-Line. Dziękuję za pomoc i wyjaśnienie tematu :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.