Skocz do zawartości

E39 520i Wywaliło płyn z chłodnicy, nie działa wiatrak


s_wirus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Ale położenie reduktora ma wpływ na odpowietrzanie.

Znaczy jak jest wysoko i jak ma kolanka wodne u góry.

 

Jeszcze zawory ogrzewania czasem utrudniają odpowietrzenie.

 

Jak nie będzie widac przelewu w otworze korka chłodnicy to jest źle i trzeba raczej wyjąć pompę.

NA szczęście w tym silniku jest to banalnie proste.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę próbował jeszcze odpowietrzać.

Tylko panowie, miejcie na uwadze, że awaria wystąpiła w trakcie jazdy, a płyn w zbiorniczku wyrównawczym trzymał wysoki poziom.

Czy mogłoby nastąpić zapowietrzenie?? Ja wątpię.

Jeśli sam wymieniłem termostat, z resztą moim zdaniem sprawny, to i z pompą wody sobie poradzę. Jedyny problem, to zdjęcie wiatraka...czy trzeba wykręcić tą śrubę na klucz 32 za nim, czy można go jakoś inaczej zdjąć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko sprawdzic termostat na oko, trzeba go gotowac w wodzie, lepiej zmienic bo nie duzy koszt jak jzu sie jesr blisko niego.

 

moglo wywalic z duzego cisnienia a nie z temperatury, ja wlasnie mialem takei cyrki swego czasu jak mialem walniety korek chlodnicy

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmienialem wlasnia na nia jakeis poł roku temu, poki co smiga,

 

poprzednia mialem tez z metalwym wirnikiem oryginalna jeszcze ale łożysko wysiadło i rzucało wtedy na wszystkie strony wisko ;)

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione, jednak dumny nie jestem....

Wymieniona pompa wody, termostat, a mimo to chyba coś jest jeszcze nie tak.

Odpowietrzyłem, doczekałem się ciepłego nawiewu w kabinie.

A właśnie, stara pompa nie wiem jakiej firmy ale na szczęście metalowy wirnik, miała na sobie napis BMW i jakieś symbole, pewnie ori.

Wydaje mi się że tył wirnika ocierał o blok silnika, bo widziałem w nim takie przytarcia. Oring pompy to mi się w rękach skruszył.

 

Najlepsze panowie, to jak szukałem śrubki na torx żeby zluzować napinacz paska. Wkurzyłem się a jednocześnie uśmiałem.

Nie wiem gdzie wy czy tam inni mechanicy wkładacie ten torx, bo nie znalazłem. U mnie sprawa wyglądała tak.

Zdjąłem dekielek na kole napinacza, tam jest śruba na klucz chyba 17. Wziąłem nasadkę z grzechotką, kumpla który mi tym kluczem naciągając w stronę filtra powietrza spokojnie zluzował napinacz. Reszta poszła jak z płatka.

Aha, pompa nie chciała za bardzo wyjść ale jest na to sposób. Gdy się wykręci nakrętki mocujące 4 pompę, to w tej pompie są jeszcze 2 dziurki zagwintowane obok tych do mocowania. Jak pompa nie chce wyjsć, wystarczy w nie równomiernie wkręcać długie 6-teczki, które wypchną nam pompę. Prosta sprawa.

 

A jednak.

Odpowietrzenie przebiegło podręcznikowo, wysłałem nawet kumpla po drugą piątkę płynu bo zbrakło.

 

Jednak temperatura na teście gdy weszła na 100 stopni, zgasiłem auto a z wściekłości wyłem.

Gdy przygazowywałem był widoczny strumyk w zbiorniczku wyrównawczym, jednak poźniej jakby zanikł.

Mało tego to wąż zasilający, jak i cała chłodnica były zimne, a to chyba nie jest normalne, tylko wąż powrotny jak i zbiorniczek wyrównawczy gorące.

A gdy przy odpowietrzaniu naciskałem na wąż zasilający, to w zbiorniczku płyn się poruszał, czyli jakieś przejście jest.

Obawiam się także, że podczas wywalenia płynu na światłach, uległ pęknięciu sam zbiorniczek, bo zauważyłem podciekanie.

 

Czyżby czas wymienić chłodnicę ??

 

Rozmawiałem z mechanikiem, bo chyba się poddaję, o tych zabiegach.

Poinformował mnie że w BMW temperatura może wzrosnąć nawet do 103 stopni, czy to możliwe ?? Trochę się boję sprawdzić do ilu mi wzrośnie.

 

Co sądzicie, co dalej robić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem dekielek na kole napinacza, tam jest śruba na klucz chyba 17. Wziąłem nasadkę z grzechotką, kumpla który mi tym kluczem naciągając w stronę

 

u mnie również tak jest.

 

 

Aha, pompa nie chciała za bardzo wyjść ale jest na to sposób. Gdy się wykręci nakrętki mocujące 4 pompę, to w tej pompie są jeszcze 2 dziurki zagwintowane obok tych do mocowania. Jak pompa nie chce wyjsć, wystarczy w nie równomiernie wkręcać długie 6-teczki, które wypchną nam pompę. Prosta sprawa.

 

do tego własnie są te 2 dziurki :)

 

 

Obawiam się także, że podczas wywalenia płynu na światłach, uległ pęknięciu sam zbiorniczek, bo zauważyłem podciekanie.

 

bardzo czesta przypadłośc rozszczelnienia sie zbiorniczka od chłodnicy, raz próbowałem kleić i tylko straciłem czas i kase naklej i płyn chłodniczy,

 

jesli faktycznie cieknie w tym miejscu co mowisz to raczej tylko nowa chłodnica

 

 

Rozmawiałem z mechanikiem, bo chyba się poddaję, o tych zabiegach.

Poinformował mnie że w BMW temperatura może wzrosnąć nawet do 103 stopni, czy to możliwe ?? Trochę się boję sprawdzić do ilu mi wzrośnie.

 

może i w teorii nie jest to groźne jednak jesli wszystko jest sprawne to chlodzenie nie pozwoli dojsc do takiej temperatury, wisko powinno krecic pełną parą i jeszcze wentylator klimatyzacji ruszyć.

 

jesli chłodncie masz wciaz zimna to cos zle odpowietrzyłes

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ostatnio zauważyliśmy na forum niektórym osobom czujnik przełamuje kilka st temp. Włącz test i sprawdź przy jakiej temp otworzy się termostat. Spokojnie nie masz się co bać. Z pionu wskazówka zejdzie dopiero przy 115st. Teraz bmw pracują w ponad 100st cały czas i nic się nie dzieje. Koledzy juz latami w e39 piszą ze jeżdżą w ponad 100st i jest to jedynie przeklamanie czujnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielu ale ja właśnie piszę, że szystko teraz co robię, to na teście nr 7. Piszę o pemperaturze z testu własnie.

Do jakiej temperatury może dojść na teście zegarów żeby nic nie spieprzyć ?? Bo trochę boję się przegrzać auto.

I skąd mam wiedzieć, że termostat się otworzył, przecież tego nie usłyszę.

Jeśli termostat jest na 92 stopnie, to już wtedy powinien zadziałać moim zdaniem a chłodnica powinna zrobić się gorąca, tak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica będzie gorąca i wąż ten z lewej strony powinien najpierw robić się ciepły i coraz bardziej gorący. Przy 105sprawdz juz wtedy powinien być gorący. To właśnie te, wąż puszcza płyn na duży obieg (na chlodnice) tylko przy wycieku jeśli masz układ może się zapowietrza..

Nawet jak dojdzie do 110 to się nic nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, spróbuję jeszcze się pobawić, choć moim zdaniem chłodnica do wymiany, ze względu na rozszczelnienie.

Ten waż po lewej, właśnie przy 102 stopniach nie był gorący, w przeciwieństwie do powrotnego.

Nie chce mi się wierzyć, że nowy termostat jest niesprawny.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpowietrzeniach:

- wąż zasilający ciepły,

- wąż powrotny gorący,

- chłodnica zimna,

- płyn w zbiorniczku wyrównawczym ciepły, ale nie gorący,

- temperatura na testach dochodzi do 115 i tak jakby się zatrzymywała.

 

Następny krok, wymiana chłodnicy....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.