Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E36 318ti Compact

 

data produkcji: 1994r

 

pojemność: 1796cm3

 

moc: 103kW/140kM

 

kolor: Cosmosschwarz Metallic

 

kraj pochodzenia: Niemcy

 

Data pierwszej rej. w kraju: 2008r.

 

Zakupiony w 2008r przez mojego ojca, od niecałego roku w moim posiadaniu, zawsze wszystko było wymieniane na bieżąco, prócz kilku mankamentów autko w niezłym stanie.

 

Wyposażenie:

 

- elektryczny szyberdach,

- 15' alufelgi ori. BMW

 

- gleba - nie wiem dokładnie bo już taki z Niemiec przyjechał , ale chyba 60/20 lub 60/40,

niestety ojciec nie za bardzo się znał i zmienił amortyzatory przód na ori i jest za miękkie zawieszenie( planuje zmienić na twardsze jakiś Ta technik lub coś podobnego)

 

- sprzęt grający, mianowicie radio JVC, ori. głośniki x6 plus wzmacniacz Kruger&Matz 1100W ze skrzynią JBL 1000W(brakuje kondensatora i nowszych głośników w miejsce ori. do pełni szczęścia)

 

- ABS

 

- el. lusterka

 

- halogeny

 

Z wyposażenia dość ubogo, nie ma klimy, el. szyb, skór, sportsizów itp.

 

Za to autko utrzymane prawie w 100% w originale, bez zbędnych przeróbek, albo wiejskiego tuningu, nie ma sportowego wydechu, za to jest ori. z katalizatorem(między 4000 a 6000 obr/min piękny dzwięk :D z resztą komu ja to mówie :D).

Felgi bez przesady, rozmiar też oryginalny 15' opony 205/60, choć przy tym obniżeniu w zakrętach na wybojach, tzrę opona o nadkole :P.

Lampy ori. soczewki, migacze ori pomarańczowe, halogeny.

 

Autko oczywiście nie jest idealne(jeszcze :D). W Niemczech niestety miało przykrą przygodę, właścicielka wjechała w lawetę przodem, i odziwo jak na Niemców zrobili to kiepsko, zamiast wymienić części, poszpachlowali i pomalowali.

Do wymiany jest: Maska, prawy błotnik, pas przedni, do tego pomalować zderzak i grill.

 

Mody na przyszłość:

- wymiana amortyzatorów przód na twardsze,

- rozpórka,

- ksenony 8000k(zestaw żarników plus przetworniczek),

- short shifter

- mapowanie(chip tuning),

- zaspawanie dyferencjału(tylnego mostu),

- pomalowanie tylnego zderzaka,

Pomysłów nie brakuje, gorzej z funduszami. Ogólnie chce autko pozostawić w oryginale, prócz paru modów.

 

Zdjęcia zaraz po malowaniu progów na czarno, były w kolorze betonu jak tylny zderzak na dole(osobiście nie podoba mi się to rozwiązanie i planuje w najbliższym czasie pomalować także zderzak)

Malowałem zwykłą puszką z Castoramy "Rally Lack", troche kolor ciemniejszy od reszty ale jak się pobrudzi to nie widać różnicy, po za tym progi są w chropowatej fakturze więc tak to nie szpeci, jak dla mnie o wiele lepiej.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/538/IVtxKk.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/zH1Kia.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/538/mrxqAB.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/540/Ks490C.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/537/QK5Hyl.jpg

 

Ostatnie zdjęcie przed malowaniem progów i na stalowych felgach

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/538/4DBHg4.jpg

Opublikowano
Mody na przyszłość:

- zaspawanie dyferencjału(tylnego mostu),

...

Ogólnie chce autko pozostawić w oryginale, prócz paru modów.

Jak ma się zaspawanie dyfra (które sprawi, że auto nie będzie się nadawało do codziennej eksploatacji), z utrzymywaniem oryginalnego stanu? :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ma się zaspawanie dyfra (które sprawi, że auto nie będzie się nadawało do codziennej eksploatacji), z utrzymywaniem oryginalnego stanu? :duh:

 

No i te koła.

Są ori BMW ale nie od tego modelu. Po samych oponach widzę,że są za wielkie i nie dziwię się, że trą. Na moje oko to st2 z E34 :wink:

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Felgi to w rzeczy samej Stylingi 15, występujące oryginalnie tylko w E38.

Mówię Ci że styling 2.

Styling 15 były inne- są wklęsłe i mają inne mniejsze dekielki z wzorem naokoło znaczka :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Mody na przyszłość:

- zaspawanie dyferencjału(tylnego mostu),

...

Ogólnie chce autko pozostawić w oryginale, prócz paru modów.

Jak ma się zaspawanie dyfra (które sprawi, że auto nie będzie się nadawało do codziennej eksploatacji), z utrzymywaniem oryginalnego stanu? :duh:

No fakt może już w pełni oryginalny nie będzie, też wprowadziłem w błąd pisząc, że chce żeby został w oryginalnym stanie, chodzi mi żeby wyglądał na oryginalny(bez śmiesznych przeróbek, co nie oznacza że nie założył bym zderzaków od wersji M :D), a to co pod maską i wewnątrz chętnie bym po modyfikował.

Autko ma być do codziennej jazdy, ale też chciałbym co jakiś czas polatać bokiem na legalnych miejscówkach, czy nawet pojechać na tor.

Po za tym to słyszałem, że tylko szybciej opony się ścierają po zaspawaniu.

Dodam że to nie jest priorytet, a dyfer ze szperą swoje kosztuje. Jeszcze nie wiem dokładnie jak to jest z dopasowaniem przełożenia,

czy można z obojętnie jakim przełożeniem zastosować czy trzeba pod konkretny model silnika/skrzyni.

Opublikowano
Po za tym to słyszałem, że tylko szybciej opony się ścierają po zaspawaniu.

Proszę Cię... Wiesz co oznacza zaspawanie mostu? Że oba tylne koła będą się przez cały czas kręciły z tę samą prędkością obrotową, jak w gokarcie. Nie da się takim autem jeździć na co dzień, bo są bardzo duże opory przy skręcaniu. O ekspresowym (a nie tylko szybszym) zużyciu opon nie wspomnę.

 

Elekreoszpera nadaje się tylko do sportu motorowego (a konkretnie jednej jego odmiany - driftu, bo do ścigania się też się nie nadaje).

Opublikowano
Jak ma się zaspawanie dyfra (które sprawi, że auto nie będzie się nadawało do codziennej eksploatacji), z utrzymywaniem oryginalnego stanu? :duh:

 

No i te koła.

Są ori BMW ale nie od tego modelu. Po samych oponach widzę,że są za wielkie i nie dziwię się, że trą. Na moje oko to st2 z E34 :wink:

Nawet nie wiedziałem, że to ori z e34 :D, takie ojciec kupił i opony dał rozmiarowo oryginalnie, mnie też nie pasuje dał bym do tych felg 205/50 co najmniej, ale też zastanawiam się nad zmianą całych felg z oponami.

Opublikowano
Po za tym to słyszałem, że tylko szybciej opony się ścierają po zaspawaniu.

Proszę Cię... Wiesz co oznacza zaspawanie mostu? Że oba tylne koła będą się przez cały czas kręciły z tę samą prędkością obrotową, jak w gokarcie. Nie da się takim autem jeździć na co dzień, bo są bardzo duże opory przy skręcaniu. O ekspresowym (a nie tylko szybszym) zużyciu opon nie wspomnę.

 

Elekreoszpera nadaje się tylko do sportu motorowego (a konkretnie jednej jego odmiany - driftu, bo do ścigania się też się nie nadaje).

 

No masz racje, ale w takim razie żaden most ze szperą się nie nadaje czy tylko ten zespawany . Jak się ma jazda na co dzień do szpery 25%.

 

ps. sorry że nie używam znaku zapytania, ale wylał mi się sok na klawiaturę i od tej pory nie działa. :P

Opublikowano

Szpera, a "elektroszpera" to 2 różne bajki. Auto ze szperą 25% nadaje się do jazdy na co dzień równie dobrze, co auto z otwartym mostem. Szepra nadal spełnia podstawowe zadanie jakie ma dyferencjał, czyli pozwala na obracanie się obu kół z różną prędkością obrotową (co ma miejsce w każdym zakręcie), ale jej wielką zaletą jest fakt, że nie dopuszcza do sytuacji, kiedy cały moment obrotowy będzie przekazywany na jedno koło (co jest możliwe w otwartym dyferencjale), zawsze min. 25% momentu trafi na koło o większym oporze. Stojąc jednym kołem na lodzie, a drugim na suchym asfalcie w aucie z otwartym mostem cały moment obrotowy pójdzie w gwizdek, bo trafi tam gdzie jest mniejszy opór (na koło stojące na lodzie) i nie ruszysz z miejsca. Przy szperze 25%, 25 procent momentu trafi na koło stojące na asfalcie.

 

Mam szperę 25% w obu autach i widzę same zalety :) Największą przy lataniu bokiem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.