Skocz do zawartości

Różnica między "[D] Sport" a "[S1] Sport" w Steptronic


michalpl7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam pytanko czy jest jakaś różnica pomiędzy trybami [D] Sport a [s1] Sport.

 

- [D] Sport uzyskuję poprzez przełączenie "przełącznika przyjemności z jazdy" przycisk obok lewarka od skrzyni bez ruszania lewarka.

- [s1] Sport uzyskuję poprzez przełączenie "przełącznika przyjemności z jazdy" przycisk obok lewarka od skrzyni oraz popchnięcie lewarka w lewo w tryb M/S.

 

Wydaje mi się, że w trybie [sx] Sport skrzynia szybciej reaguje na dotknięcie pedału gazu podczas wyprzedzania, w tym [D] Sport mam wrażenie, że zwłoka jest dłuższa.

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb sport to szybsza reakcja pedału gazu i jeśli masz, to usztywnienie zawieszenia.

Tryb S skrzyni to trzymanie wyższych obrotów i szybsza zmiana biegów.

 

Tylko oba razem dają pełny tryb sportowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanko czemu w niektórych samochodach jest [DS] a u mnie [s1] czy to jest ten sam tryb?

 

DS jest w samochodach ze "zwykłą" automatyczną skrzynią

S1...S7 jest w samochodach ze "sportową automatyczną skrzynią biegów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb sport to szybsza reakcja pedału gazu i jeśli masz, to usztywnienie zawieszenia.

Tryb S skrzyni to trzymanie wyższych obrotów i szybsza zmiana biegów.

 

Tylko oba razem dają pełny tryb sportowy.

 

Coś to chyba nie do końca tak jest. Testowałem dziś tryb sport i skrzyni (wersja sport) i każdy z nich z osobna zrzucał bieg na niższy trzymając wyższe obroty. Moim zdaniem BMW się gubi w tych opcjach dublując je i albo idzie zgodnie z jednym z moich ulubionych cytatów biznesowych: „zawsze należy klientowi dać możliwość zapłacenia nam jak najwyższej ceny, którą jest on gotów zapłacić”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś to chyba nie do końca tak jest. Testowałem dziś tryb sport i skrzyni (wersja sport) i każdy z nich z osobna zrzucał bieg na niższy trzymając wyższe obroty. Moim zdaniem BMW się gubi w tych opcjach dublując je i albo idzie zgodnie z jednym z moich ulubionych cytatów biznesowych: „zawsze należy klientowi dać możliwość zapłacenia nam jak najwyższej ceny, którą jest on gotów zapłacić”.

I tak i nie.

 

Cały trik polega na tym, że tryb Sport zmienia mapę pedału gazu, co oczywiście wpływa na to, który bieg jest wrzucany, stąd taka obserwacja. Natomiast dopiero tryb S na lewarku wymusza niższe biegi niezależnie od obrotów i w słabszych autach również blokuje 8 bieg (u mnie w X6 35i blokuje, w 650ix nie blokuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapa pedalu przyspieszenia bylaby wyjasnieniem gdybym robil test przy wcisnietym gazie a ja go robilem bez wciskania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast dopiero tryb S na lewarku wymusza niższe biegi niezależnie od obrotów i w słabszych autach również blokuje 8 bieg (u mnie w X6 35i blokuje, w 650ix nie blokuje).

no ja faktycznie na trybie S skrzyni nie moglem osiagnac 250km/h -

bylo tuz przed

gdzie wczesniej prawie 260km/h robil

myslalem ze to przez "20 alu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast dopiero tryb S na lewarku wymusza niższe biegi niezależnie od obrotów i w słabszych autach również blokuje 8 bieg (u mnie w X6 35i blokuje, w 650ix nie blokuje).

no ja faktycznie na trybie S skrzyni nie moglem osiagnac 250km/h -

bylo tuz przed

gdzie wczesniej prawie 260km/h robil

myslalem ze to przez "20 alu

 

hmm, 250km/h powinien osiągnąć nawet na 6 biegu :shock: chociaż może masz nieco inne przełożenia... ile masz RPM na 8 biegu przy 120km/h? u mnie dokładnie 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się wczoraj w trybie Sport skrzynią i mam takie obserwacje, że specjalnie różnicy w szybkości zmiany biegów nie zauważyłem pomiędzy trybem "D" a "M/S" natomiast mam wrażenie, że w trybie "M/S" skrzynia bardziej "kopie" po plecach przy zmianie biegów :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie w trybie skrzyni S jest i ustawieniach SPORT czy też SPORT + różnica jest zauważalna. Frajda dużo większa.

Biegi dużo lepiej się zmieniają, auto jest dynamiczne i lepiej reaguje na gaz - POLECAM :twisted: :o

Pozdrawiam,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.