Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Musiałbyś odkręcić pokrywę zaworów i ją dokładnie obejrzeć, facet miał pęknięty plastik z boku na pokrywie.
Opublikowano
Kiedyś gdzieś tam czytałem, że ponoć te OEM są lepsze od zamienników, chociaż wątpię w to, bo tam nie ma żadnej technologii z NASA :D u mnie jak wymieniałem to membrana dalej chodziła prawidłowo a siedział oryginał od nowości, wsadziłem teraz febiego bo oryginał miał cenę z kosmosu i nie mam żadnych problemów, wiec na tą chwilę nie powiem o niej nic złego i wątpię, żeby te wycieki u Ciebie były spowodowane wadliwą odmą , ja wymieniłem swoją tylko dlatego ,że mi kopci po odpaleniu, ale tylko jak jest zimno , oczywiście nic to nie zmieniło i dalej z tym walczę :D
  • Moderatorzy
Opublikowano
Musiałbyś odkręcić pokrywę zaworów i ją dokładnie obejrzeć, facet miał pęknięty plastik z boku na pokrywie.

 

I pęknięta pokrywa może powodować takie przedmuchy do odmy? Czy pęknięcie było pod odmą i przez to tak się lało?

1600pln za OEM, to w ciemno nie kupię, powiem mechanikowi żeby się przyjrzał przy następnej okazji.

Opublikowano

Gdybym ja kupował to odmę tylko Ori, na zamiennik wymieniałbym ewentualnie sam filc.

Nigdy nie miałem do czynienia z pękniętą pokrywą, odma zamontowana jest nad pokrywą więc to możliwe, że tam może podciekać, ale jeśli miałbym wymieniać pokrywę to szukałabym używki.

Oczywiście zgadzam się, na ślepo nie ma co kupować części. Kumaty mechanik napewno to ogarnie

Opublikowano
Ja opowiem o moim przypadku.Wymieniłem odmę prewencyjnie nic złego się nie działo.Kupiłem odmę febi .Po miesiącu otwieram maskę dolot i płyta zarzygana jak świnia.Prawie już turbo wymieniłem lecz wyczytałem gdzieś o podobnym przypadku że może to być wina nie oryginalnej odmy.Kupiłem ori odmę i 20tysi od wymiany i bez wycieków.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, mam w podobie problem e61 530d 218 km. olej w dolocie, dol zarzucony tez olejem, leci z tej rurki od odmy do rury od turba. Odma zmieniona na febi ok 8 tys km temu, zauwazylem rowniez spore zapocenie korka od filtra oleju. Korel wlewu oleju podnosze para idzie , nie wiem czy to juz przedmuchy powoduja czy nie. Mapa zmieniona na 273 km , egr zrobiony rowniez, moze to powodowac rowniez wieksze cisnienie i separator nie wytrzymuje i przepuszcza? Myslalem ze jeszcze moze dpf przypchany jest i powoduje zwiekszenie cisnienia.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wymieniłem też na Febi, lało dalej, dodałem filterek z e39 do odmy - bez zmian. Ale ktoś kiedyś pisał, że Febi ma za luźną sprężynkę do separatora i stąd te problemy.

No to zmieniłem na OE bez filterka, ale przy okazji turbo jeszcze było regenerowane bo się okazało, że lało konkretnie, wiec kto wie - ale obie te rzeczy załatwiły sprawę w moim przypadku.

Opublikowano

Zmienilem odme na oe, gumy na dojsciu do turba i obserwuje poki co, zaczelo chlapac teraz przy vacum i kolektor klapy://

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć. Też mam problem z odma olejem walczę od zeszłego roku. Posiadam e91 320d 163km m47 zaczęło się od wyrzucania oleju korkiem wlewowym i odma w dolot , zacząłem od wymiany odmy ponieważ po jej demontażu okazało się że była oryginalna od nowości auta i miała uszkodzona membranę, więc się ucieszyłem że przyczyną tych problemów właśnie jest to odma. Zakupiłem Febi problem powtórzył się za 2 tygodnie, więc pomyślałem jeśli ori byla uszkodzona założyłem zamiennik to może jakiś wadliwy, jeszcze jak poczytałem opinie później, więc zakupiłem meyle odmę, sytuacja powtórzyła się za 2tygodnie od montażu, więc poszłem krok dalej, zmierzyłem kompresję okazało się miała na wszystkich cylindrach po 22bary, więc w takiej granicy, ale zdjołem przewod odmy na zewnątrz zaslepilem wejście w dolot i podłączyłem manometr pod odmę w małą sekundę nabiła 0.5bara i pociągnęła olej przez turbo spływem. Z odmy kopciła jak lokomotywa, padło na diagnozę pierscieni przepuszczające cisnienie w skrzynie korbowa, przy demontażu pokrywy miałem cicha na dzieje że może uszczelka pod pokrywa jest uszkodzona lub pęknięta pokrywa ale nie wszystko było wporzadku, zrobiłem remont silnika pierscienie głowica itp. Po remoncie zrobione 300km zmieniony olej i od razu trasa ponad 1tys km , wszystko wporzadku do dziś dnia po przejechaniu 10tysiecy km od remontu akurat wymieniałem olej i zauważyłem wycieki z pod kolektora ssacego i z rur od IC do kolektora, z bagnetu od wymiany ostatniego oleju do teraz było minimum czyli litr połknęła na 10tys. Zdjełem rurę idącą z filtra powietrza do turbo co wchodzi odma, zarzygane olejem, i teraz tak nie możliwe aby miał przedmuchy na pierścieniach bo są nowe a gładzie cylindrach były ładne. Teraz pytanie czy odma meyle się poddała czy coś innego. Zastanawiam się jeszcze czy jeśli byłby zapchany dpf to mogłoby się przedostawać ciśnienie z wydechu przez uszczelnienie turbo do spływu oleju i do miski? Na dniach zrobię wycinkę dpfa, i zobaczę co się zadzieje, ewentualnie wleci nowa odma ale już OEM bo już nie mam pomysłu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.