Skocz do zawartości

M47N Wibracje po dynamicznym przyspieszeniu


BeMeK 44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Śledzę forum i jestem użytkownikiem 320d automat od 4 lat. Opisze problem bo takiego przypadku nie znalazłem.

Ostrzejsze dodanie gazu, nie jest to kick down -samochód katalogowo przyspiesza i daje radość z jazdy. Zatrzymuję się np. światła, przejazd kolejowy i wyraźnie czuć telepanie, wibracje pochodzące od silnika. Wrażenie jakby pracował na 3 cylindry i telepanie przenosi się na karoserie. Wibracje trwają 15 sek. do około 2 min. i potem wszystko wraca do normy. Każda dynamiczna jazda z przekroczeniem około 3000 obr/min kończy się takimi wstrząsami. Z kolei na postoju w poł.N mogę wejść z obrotami do odcinki, wrócić do biegu jałowego ,a silnik pracuje równo. Powolne rozpędzenie auta nawet do 140km/h z delikatnym operowaniem gazem także nie powoduje drgań budy na postoju.

Historia napraw.

Początkowo obstawiałem wtryski, telepanie było tak silne jakbym jechał 1-cylindrowym traktorem. Diagnozę zrobił mi znany serwis BMW z Opoczna (korekta ponad +5 na 3-im cylindrze) Regeneracja jak już to wszystkich za 1200PLN ,problem częściowo ustąpił, wibracje były nadal ale krótsze i mniej intensywne z czasem nasilały się. Tym razem korekta na 4-ym cylindrze +3, brak innych błędów. Regeneracja wtrysku z wymianą koncówki 530PLN. Ostra jazda i znów telepie! :cry2:

Panowie jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak dla mnie spartaczyli regenerację, wracaj tam i domagaj się naprawy, jeśli wg nich jest ok, podjedź na sprawdzenie do innego zakładu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza regeneracja kompletu wtrysków była na tyle ciekawa ,że dostałem wtryski ze zmienionymi elementami na których wypisane są numery i kody IMA. Oczywiscie śpiewka ,że kodować nie trzeba, bo maszyna to tylko EPS 200 i ze przełożone są cewki. Późniejsze reklamacje to już gra na zwłokę- zakład na Fredry w Brzezinach. Teraz zregenerowałem zapasowy wtryskiwacz ale w innym zakładzie, założyłem go i nadal te same wibracje. Z pozytywów to cichsza praca po rozgrzaniu i wreszcie przestałem puszczać z tyłu czarne chmury przy deptaniu. Podjade jeszcze na kompa do bmw-retrofit i niech dopiszą nowy kod IMA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam to samo auto co ty i mialem podobnie. Znaczy po mieście jak jeździłem wszystko ok, na trasie delikatnie do 100km/h też ok. Ale kilka kilometrów dynamiczniejszych i po zatrzymaniu jeden cylinder nie chodził. Kupiłem jeden wtrysk i od miesiaca spokój. Wydaje mi się że ci zrypali tą regenerację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,mam podobny problem jak wyżej opisane z tą różnicą ,że wibracje silnika ustają dopiero po ostygnięciu silnika ,dodam ,że egr odpięty jest na podciśnieniu które zaślepiłem.Zrobiłem tak ponieważ gdy egr był podpięty to efekt był następujący:

od 1500obr/min silnik ciągnie do 2000 później zanik mocy do 3000 obr. a po przekroczeniu 3000 znowu przypływ mocy a po zejściu na wolne obr. silnik pracuje na 3 cylindry.

Gdy odłączyłem egr na podciśnieniu to silnik ciągnie od 1500 do końca ale na wolnych pracują 3 cylindry.

Proszę pomóżcie w rozwiązaniu problemu

po podłączeni auta pod inpę w błędach silnika pokazały się takie ,rzeczy:

w wartościach analogowych wyszło to :

desired air-mass 275,69 current air-mass 502,36

selective mass adjustment na 1,3,4 cylindrze 0 a na 2 cylindrze 5.02

 

poniżej błędy w silniku :

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 18.02.2017 17:53:08

ECU: DDE50K47

JobStatus: OKAY

Variant: DDE50K47

-------------------------------------------------------------

RESULT: 5 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

4212 4212 (1649) Gluehkerze an Zylinder 1

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 267140 km

mittlere Motordrehzahl 827.40 rpm

Kühlmitteltemperatur 48.03 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.16 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 8.27 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 491.48 mg/Hub

Ladedruckwert 984.60 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 13770.00 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

No signal or value

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 12 04 02 01 28 68 5A 1E 62 27 15 4E 64 00 55

00 00

-------------------------------------------------------------

4222 4222 (1650) Gluehkerze an Zylinder 2

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 267140 km

mittlere Motordrehzahl 827.40 rpm

Kühlmitteltemperatur 48.03 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.16 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 8.27 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 491.48 mg/Hub

Ladedruckwert 984.60 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 13770.00 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

No signal or value

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 22 04 02 01 28 68 5A 1E 62 27 15 4E 64 00 55

00 00

-------------------------------------------------------------

4232 4232 (1651) Gluehkerze an Zylinder 3

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 267140 km

mittlere Motordrehzahl 827.40 rpm

Kühlmitteltemperatur 48.03 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 307.16 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 8.27 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 491.48 mg/Hub

Ladedruckwert 984.60 hPa

linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 13770.00 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 0.00 -

No signal or value

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 42 32 04 02 01 28 68 5A 1E 62 27 15 4E 64 00 55

00 00

-------------------------------------------------------------

4501 4501 (1025) Abgasrueckfuehr-Regelung

Error counter: 2

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 267140 km

mittlere Motordrehzahl 2123.66 rpm

Kühlmitteltemperatur 73.11 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 748.22 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 23.63 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 775.02 mg/Hub

Ladedruckwert 1427.67 hPa

linearisierter APP1 35.43 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 99.24 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 66.95 %

Atmosphärendruck 984.60 hPa

2. Umweltsatz

Mileage 267140 km

mittlere Motordrehzahl 1765.12 rpm

Kühlmitteltemperatur 74.11 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 606.45 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 15.75 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 592.29 mg/Hub

Ladedruckwert 1151.98 hPa

linearisierter APP1 25.20 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 99.24 %

Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 71.67 %

Atmosphärendruck 984.60 hPa

Signal or value below threshold

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 45 01 02 06 02 28 68 5A 4D 7B 5F 3C 7B 91 2D 7E

55 64 68 5A 40 7C 4D 28 5E 75 20 7E 5B 64

-------------------------------------------------------------

4B11 4B11 (4631) Laufruheregler

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 267140 km

mittlere Motordrehzahl 1847.86 rpm

Kühlmitteltemperatur 74.11 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 661.58 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 19.69 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 649.00 mg/Hub

Ladedruckwert 1240.60 hPa

linearisierter APP1 29.92 %

Batteriespannung 13932.00 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 71.06 km/h

Leerlaufreglermoment 0.25 Nm

Signal or value below threshold

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 4B 11 02 02 01 28 68 5A 43 7C 54 32 67 7E 26 56

48 55

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwsze 3 błędy to świece żarowe spalone lub uszkodzony sterownik świec, ale raczej świece.

Kolejny jest wynikiem zaślepienia egr.

Ostatni dotyczy problemu z wtryskiwaczami. Nr 2 ma tragiczną korekcję, auto było rozgrzane do temperatury roboczej? Jak nie to w takich warunkach zrób zrzut korekcji i wklej tutaj. Ewidentnie problemem są wtryskiwacze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe wymienione więc wnioskuję ,że problem jest ze sterownikiem.

Egr jest odpięty przy sterowaniu podciśnieniem ,podciśnienie jest zaślepione.

Silnik był rozgrzany , a problem z wtryskiem wywołałem specjalnie by sprawdzić w wartościach analogowych co się z nimi dzieje .

mogę się mylić ale sądzę ,że możliwą przyczyną może być egr i cały jego układ co będę sprawdzał w przyszłym tygodniu jak będzie cieplej(nie lubię marznąć)

Nie wykluczam też wtryskiwaczy ale to potwierdzi się dopiero jak zrobię egr.

dzięki za info ale jak ktoś jeszcze będzie miał pomysły jakieś to chętnie wysłucham.

Pozdro Ostry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
problem z wtryskiem wywołałem specjalnie by sprawdzić w wartościach analogowych co się z nimi dzieje .

mogę się mylić ale sądzę ,że możliwą przyczyną może być egr i cały jego układ

Możesz to uzasadnić? Jak wywołałeś specjalnie problem z wtryskiwaczem i co do tego ma egr?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Jak dla mnie spartaczyli regenerację
maniek21112 i Jack79 mieliscie rację.

Nie miałem szczęścia ani do diagnostów ani zakładów od regeneracji. Dokładnie opisywałem problem ale nikomu nie chciało sie podłączyć kompa po wywołaniu 'telepania budą'. Skoro na 4-ym wtryskiwaczu mamy korekty prawie+3 (inpa) więc to jego wina- diagnoza w brzezińskim bmw-retro-fit. Wtrysk do regeneracji i dalej te same objawy. Wizyta w servisie w Tworzyjankach k/Brzezin, podłączona ista i ocena ,że wtryski w porządku, a trzeba zmienić soft silnika :roll:

W końcu zrujnowałem się na kabel i programy diagnostyczne, i postanowiłem dociec przyczyn problemu.

4-y regenerowany wtrysk korekty na +2,6 do 2,9. eksperymentalne wpisywanie kodów IMA z innych wtryskiwaczy potrafiło zmniejszyć korekty nawet do +2,0. Pozostałe wtryskiwacze na minus by zrównoważyć 4. Po ostrym przyspieszaniu i zejściu na jałowe obroty korekta na 2-im wtrysku +5 i telepanie budą. Nikt nie obstawiał innego wtrysku poza 4-ym.

Postanowiłem wymienić 2 i 4, ale trafiłem komplet z rozbitka bezpośrednio od właściciela i wymieniłem wszystkie. Po wpisaniu kodów IMA silnik pracuje równo, korekty 0,0; -0,5; -0,6; i najgorzej na 4-ym +1,1. Podczas jazdy i przyspieszania w inpie widać jak wszystkie mają zbliżone dawki.

Wnioski:

1.Nie regenerować ale szukać wtryskiwaczy z gwarancją rozruchową

2. Wpisywać kody IMA

3. Najlepszy servis to własny garaż, gdyby ktoś potrzebował pomocy w diagnozie swojego kopciucha- pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:cool2: zrób czyszczenie wtryskiwaczy lm diesel spulung, na krótko przy pompie progowej i jeszcze wyprowadzisz nr 4 :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.