Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

Zastanawiam sie nad zakupem 1-2 letniego BMW X3 F25.

Moja znajoma obecnie uzytkuje taki samochod i skarży sie na szybkie zuzycie opon zarówno letnich i zimowych.

Na obecnym komplecie przejechala około 10k km i juz nadaja sie do wymiany. Auto kupione nowe, wiec watpie by wynikalo to ze zlej geometri i jezdzi spokojnie.

Mam ronież znajomego, ktory posiada BMW 5 F10 z xdrive i oryginalny komplet opon musial wymienic juz po 8k km.

Dzieki za informacje jak czesto wymieniacie opony w swoich X-ach.

Czy w serii 5 z napedem na tyl opony dluzej wytrzymuja niz w wersji z X-drive ?

W Audi A6 opony zmienialem po okolo 50k na komplecie (Bridgestone Turanza) i dziwi mnie ze w BMW zuzywaja sie one az 5 razy szybciej

 

PS. Slyszalem plotke, ze mozna stracic gwarancje gdy zmieni sie opony na zwykle, a nie na RF, czy to prawda ?

 

Dzieki za pomoc

Opublikowano

Co do wolnej jazdy na zakretach to ciezko mi sie wypowiedziec, ale jezeli chodzi o szybkie przyspieszanie to na pewno odpada z racji, iz samochod jezdzony prawie wylacznie po miescie i to dosc spokojnie.

BMW serii 5 natomiast glownie po autostradach i w obydwu autach sa opony RF.

Opublikowano
Opony RF rzeczywiscie zuzywaja sie nieco szybciej ,ale raczej nie jest to duzy problem (biorac pod uwage korzysci wynikajace z ich posiadania)
Opublikowano
Tak szybkie zużycie opon nie jest normalne i szukałbym przyczyny. Ja mam przejechane 21tys km i opony (Pirelli RF) wyglądają jak nowe a nogi zbyt lekkiej nie mam! :mrgreen:
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano

Bardzo dziwne. A jakie to opony?

U mnie 38 tys na zmianę z zimowymi i jeszcze jeden sezon spokojnie pojeżdżę.

Continental Sport5

Opublikowano
W X3 sottozero z gwiazdka zimowe a w 5 takie na jakich z fabryki wyjechal wiec pewnie Pirelli rowniez tyle ze letnie.
Opublikowano
Bardzo dziwne. A jakie to opony?

U mnie 38 tys na zmianę z zimowymi i jeszcze jeden sezon spokojnie pojeżdżę.

Continental Sport5

 

Moim zdaniem niecale 20k na komplecie to tez nie jest jakis super wynik.

Ja w A6 opony wymienialem po 90k przejechanych, czyli na letnich kolo 50k zrobione. Watpie by ta duza roznice wynikala z tego czy Run flat czy zwykle. Obecnie uzytkuje opony RF i po roku wynika, ze zużywaja sie normalnie. Przyznać jednak musze ze sa sporo glosniejsze i bardziec czuć dziury

 

W 5 F10 opony były bardzo nierówno zużyte,występował straszny hałas podczas jazdy.

 

Co do uszkodzen napedu to auta sa z 2014 roku i regularnie serwisowane w ASO

Opublikowano

Potwierdzam z mojego doświadczenia szybkie zużycie opon. W moim przypadku winna była geometria - tj. dowiedziałem się ostatnio na przegladzie, że jest nieustawiona poprawnie i stąd zużycie opon. Przejechałem około 25 tys. na obecnym komplecie i w zasadzie nadają się do wymiany.

Z ponadnormatywnego zuzycia to u mnie do d.. jest z tarczami hamulcowymi z przodu. Wymiana co 25 tys.... (obecnie trzeci komplet....). Tarcze są bardzo "poorane". Serwis twierdzi, że pomiędzy klocki I tarcze dostają się kamienie i to one rżną tarcze. Na moje oko to g-prawda.

Ciekawy jestem, czy to tylko mnie tak los doświadcza?

Opublikowano
u mnie przebieg ok. 60k , X3 z końca 2010r , tej wiosny dopiero wymieniłem komplet letnich oczywiście na RF Dunlop Sport max, zima na Nokianach - dokładnie nie pamiętam modelu ale nie RF, obie opony mogę z czystym sumieniem polecić, tarcze i klocki komplet przód wymiana po 37k przy bardzo delikatnej jeździe głownie po mieście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.