Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taka sytuacja:

Podczas jazdy zapalila sie kontrolka ladowania akumulatora.

Po 5 km zjachalem na stacje celem weryfikacje czy moze kable cos nie stykaja (alternator regenerowany ok 30 tys km wczesniej).

Nic zlego nie stiwerdzilem wiec odpalam silnik a tu niestaty brak reakcjie na probe uruchomienia.

Po przekreceniu w pozycje "zaplon" wszystko ladnie zyje na zegarach natomiast rozrusznik w ogole nie podejmuje proby pracy.

Lapki nie przygasaja i komletnie zadnych odgloswo z okolic rozrusznika.

 

Moje przypuszczenie to, ze immo jest przyczyna klopotow ale zadnej pewnosci nie mam.

 

W module EWS byly nastepujace bledy:

Date: 06/01/15 17:16:17

ECU: EWS3

JobStatus: OKAY

Variant: EWS3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

15 power on reset

Error frequency : 31

Static error

-------------------------------------------------------------

3 toleration of changing code increased with key # 0

Error frequency : 7

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

14 DME-changing code XOR-error

Error frequency : 1

 

 

Trzy pytania:

 

1) Czy ktorys z powyzszych bledow moze byc przyczyna klopotow?

2) Jak zdeaktywowac, ominac immo jesli to jest problem ( oczywiscie na priv :))

3) Czy jest w okolicach Sochaczewa ( tam musialem porzucic woz..) jakis magik - elektronik ktory moglby podjechac i sprobowac uruchomic pojazd?

Opublikowano

To nie moze byc akumulator.

Przed ostatnia jazda rozrusznik krecil jak wsciekly. Teraz tez prady jest duzo, cala elektryka dziala jak powinna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może wystarczy synchro ews zrobić?

Czasem się zdarzały takie cuda i auto nie paliło.

"power on reset" też mi kiedyś wywalało, ale stawiał bym właśnie na zbyt niskie napięcie w układzie.

Opublikowano

Nie sprawdzalem czy kable sie poluzowaly bo nie mialem takiej mozliwosci.

Jednakze taka opcja wydaje mi sie malo prawdopodobna gdzy wiaze unieruchomienie pojazdy nie tylko z brakiem mozliwosci zakrecenia rozrusznikiem ale rowniez z lampka ladowania akumulatora.

Wiec moze cos faktycznie EWS sie rozkodowal...

No nic , wysle lawete po samochod i zobacze co moj mechanik wymysli.

Opublikowano

Mechanik silnik odpalil.

Okazalo sie, ze EWS "przestal widziec" pozycje wybieraka skrzyni automatycznej i w zwiazku nie puszczal pradu na rozrusznik.

Teraz EWS widzi moja skrzynie jako reczna wiec teoretycznie ten porblem sie nie powinien powtorzyc.

Oczywiscie zachodzi pytanie dlaczego EWS takiego psikusa zrobil, moze mialo to jakis zwiazek z utrata ladowania...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.