Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuje pomocy w związku z podgrzewaniem sondy lambda, sonda podgrzewana spalinami działa autko pali nawet w trasie 10,5 l ale w cyklu miejskim po puszczeniu gazu na wolnych obrotach sonda stoi i spalanie dochodzi do 22-25 l/100 wychodzi że sonda nie jest podgrzewana wtedy. Czy jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik dający zasilanie do sondy a jeżeli jest to gdzie go szukać?

:modlitwa:

TYLKO BMW gg:6314161 tel:509652936 SKYPE: leny-bmw
Opublikowano
Nie ma tak, że na trasie się podgrzewa a w mieście nie. Nawet jeżeli podgrzewanie nie działa to i tak się od spalin zagrzeje i nie ważne trasa miasto. Zwłaszcza w maju. To, że pali 10,5 na trasie a ponad 20 w mieście wcale nie znaczy, że sonda jest dobra. Podstawa to sprawdzić na kompie. Sprawdź też silniczek krokowy, przepływkę, tps, czujnik położenia wału. Większość z tych usterek powinna wyjść na diagnostyce. Pozdrawiam.
www.swiatdrewna.eu
Opublikowano
Widzisz kolego na diagnostyce nic nie wychodzi a sonda jest nowa, jedynie jak podepne się pod kompa do gazu wychodzi że sonda nie działa przy niskich obrotach poniżej 2500- tak gazownicy też mówią .
TYLKO BMW gg:6314161 tel:509652936 SKYPE: leny-bmw
Opublikowano
Jak dla mnie to przeczy to wszystko logice. Sonda działa ale powyżej 2500 tyś obrotów. Piewszy raz słyszę o takiej możliwości. Może w takim razie podmień sondę na jakąś inną i zobacz co się będzie działo.
www.swiatdrewna.eu
Opublikowano
Czyli twoim zdaniem sonda do 2500 tyśka nie działa wogule, to by sie zgadzało z tym co teraz jest ale coś mi nie gra w tej twojej myśli bo jak widziałem podpięty inny samochód też na takiej sondzie to sonda śmigała cały czas na ciepłym silniku na wykresie zasówała góra dół cały czas. Kiedyś pamiętam że u mnie też tak było więc ja przypuszczam że to ten przekaźnik dający napięcie na sonde do podgrzania nawala, ten co jest obok kompów ten pomarańczowy, zamienie go najpierw i zobaczymy co sie będzie działo. Dzięki za sugestie.
TYLKO BMW gg:6314161 tel:509652936 SKYPE: leny-bmw
Opublikowano
Czyli twoim zdaniem sonda do 2500 tyśka nie działa wogule, to by sie zgadzało z tym co teraz jest ale coś mi nie gra w tej twojej myśli bo jak widziałem podpięty inny samochód też na takiej sondzie to sonda śmigała cały czas na ciepłym silniku na wykresie zasówała góra dół cały czas. Kiedyś pamiętam że u mnie też tak było więc ja przypuszczam że to ten przekaźnik dający napięcie na sonde do podgrzania nawala, ten co jest obok kompów ten pomarańczowy, zamienie go najpierw i zobaczymy co sie będzie działo. Dzięki za sugestie.

 

Czy ktos wie czy taki przekaźnik w M50 tez jest i gdzie on jest?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktos wie czy taki przekaźnik w M50 tez jest i gdzie on jest?

 

Tak, przekaźnik od grzania sondy jest w obudowie komputera. Tam są trzy przekaźniki: grzałki sondy, pompy paliwa, główny silnika.

 

W M50 jest to dość dziwnie rozwiązane, ponieważ grzanie jest włączane w momencie, kiedy sonda "się odezwie". Ma to zapobiec komplikacjom na zimnym silniku.

 

Poprawnie działająca sonda powinna "biegać" między minimum a maksymum cały czas. To właśnie oznacza, że jest regulacja i działa poprawnie.

 

Żeby się nikt nie przyczepił od razu, to napiszę, że są sytuacje, kiedy sonda "stoi". Jedna to hamowanie silnikiem powyżej 1000 rpm, a druga, to wciśnięcie pedału przyspieszenia w podłogę.

Kai
Opublikowano
Przekaźnik pomarańczowy sprawdziłem jest oki , miernikiem napięcie w kości połączeniowej z sondą sprawdzone jest 12 v (oki) wychodzi że jest wszystko dobrze. Gdzieś na forum wyczytałem że w m30 czasmi napięcie podawane jest z pompy paliwa czy to prawda ? bo często wskaźnik od stanu paliwa pomimo tego że benzyna jest pokazuje 0 l. - może tu tkwi problem z tym grzaniem - co myślicie o tym?
TYLKO BMW gg:6314161 tel:509652936 SKYPE: leny-bmw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przekaźnik pomarańczowy sprawdziłem jest oki , miernikiem napięcie w kości połączeniowej z sondą sprawdzone jest 12 v (oki) wychodzi że jest wszystko dobrze. Gdzieś na forum wyczytałem że w m30 czasmi napięcie podawane jest z pompy paliwa czy to prawda ? bo często wskaźnik od stanu paliwa pomimo tego że benzyna jest pokazuje 0 l. - może tu tkwi problem z tym grzaniem - co myślicie o tym?

 

Tak, jak pisałem, z grzaniem bywa różnie. Ogólnie przekaźnik grzania sond lambda kontrolowany jest bezpośrednio ze sterownika silnika. Podłączenie grzałek do przekaźnika pompy paliwa nie jest zbrodnią. Tak również to może funkcjonować, jednak trzeba się liczyć z faktem, że przy zimny, silniku można będzie zauważać czasami charakterystyczne kołysanie mocą silnika (nie obrotami). Dodatkowo zasilanie pompy paliwa nie ma wpływu na wskazanie poziomu paliwa w zbiorniku.

Dalej - jeżeli na grzałce sondy jest 12V, a sonda "stoi" to werdykt jest dla mnie jasny. Jeżeli zagrzeje się od spalin, to może nawet działać, jednak jej wskazania mogą być fałszywe. Sprawdź jeszcze rezystancję grzałki sondy lambda.

Kai
Opublikowano
A jeżeli można wiedzieć jaka powinna być ta rezystancja abym wiedział czy jest oki czy do bani , sonda orginalna BOSCH.
TYLKO BMW gg:6314161 tel:509652936 SKYPE: leny-bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.