Skocz do zawartości

520i M54 Wysoka temperatura silnika


zales

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj podczas jazdy w korku wywaliło mi komunikat wysokiej temperaturze silnika (żółta kontrolka). W ubiegłym roku miałem podobny problem, wymieniłem termostat i pompę wody (nowe, oryginalne), myślałem że problemu się pozbyłem, ale jednak nie. Komunikat pojawia się podczas jazdy w korku w upalne dni. Temperatura w ukrytym menu cały czas powoli idzie w górę, po około 15-20 minutach takiej jazdy osiąga 116 stopni (wtedy zaświeca się żółta kontrolka). Gdy wyjechałem poza miasto, w trasie spadła do 96 stopni i na takim poziomie się utrzymuje. W sumie to już nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny. Płynu chłodniczego nie ubywa ani nie przybywa, wentylator włącza się i jadąc w korku nawet w środku auta słychać jego dość głośną pracę (chyba na max obrotach). Przednie żaluzje (w nerkach) otwierają się bez problemu. Chłodnicy co prawda nie wyciągałem, ale wygląda na czystą. No i co teraz zrobić? Kupić nową chłodnicę? Skończyły mi się już pomysły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeździć z Inpą to co obserwować? Zapewne INpa pokaże taką samą temperaturę jak ukryte menu. Dzisiaj wyczyściłem chłodnicę. Najpierw na zmianę odkurzacz, sprężarka a potem wodą. Myjką nie ma szans umyć. Kratki zaginają się nawet pod ciśnieniem wody z sieci. Brudu było niewiele. Potem wolna przejażdżka przez miasto. Po około 30 min temperatura doszła do 110 stopni i na takim poziomie się utrzymywała. Moim zdaniem to i tak zdecydowanie za dużo, poza tym dzisiaj dość mocno wiało i nie było zbyt upalnie. Trasa 96 stopni. Czy są tu jeszcze jakieś elementy odpowiedzialne za temperaturę? Czy jednak będę musiał wymienić tą chłodnicę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tego niestety nie wiem. W chłodniejsze dni nie ma problemu. Ogrzewanie też zawsze działa bez problemu, więc chyba układ zapowietrzony nie jest. Po przejażdżce oba węże u chłodnicy są gorące, więc chyba termostat też działa prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak wymienię tą chłodnicę, bo nie mam już pomysłu gdzie szukać przyczyny. Zastanawiam się tylko jaką chłodnicę kupić, bo wg katalogu do mojego auta idzie chłodnica z linku:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NA31-EUR-07-2003-E60-BMW-520i&diagId=17_0276

 

tylko że obie chłodnice są do auta z automatyczną skrzynią biegów, a ja mam manualną, więc którą mam wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A którą chłodnicę czyściłeś?

Bo pierwsza od przodu to skraplacz klimy, chłodnica płynu jest za nią i jeśli jej nie zdemontowałeś zacznij od tego. Pomiędzy tymi chłodnicami z pewnością jest kupa śmieci która blokuje przepływ powietrza i prawdopodobnie dlatego nie daje rady wystudzić płynu. Przy demontażu wentylatora z lewej strony uważaj na mocowanie - aby go wyjąć należy złożyć mocowanie, przynajmniej w M54B30 tak miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiem która chłodnica jest od silnika. Nie demontowałem jej, ale dmuchałem sprężarką od strony wiatraka i przepływ powietrza był swobodny, nie ma u mnie żadnych śmieci pomiędzy tymi chłodnicami. Poleciało trochę kurzu z chłodnic i to wszystko,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak:

1. sprawdził strumień w zbiorniku wyrównawczym czy nie przerywany

2. odpowietrzył porządnie układ (ogrzewanie max, odkręcony zbiorniczek - obserwować strumień

3. wymienił płyn chłodniczy - może ktoś wcześniej dolał sporo wody i teraz w okolicy 95st zaczyna bomblowaćw układzie i następuje samozapowietrzenie (czasem się to zdarza w e39 540i)

3. jeśli to by nie pomogło to odkręciłbym pompę cieczy i sprawdził czy wirnik nie obraca się w stosunku do wałka.

4. jeśli nadal bez poprawy to podmieniłbym (lub wymienił) termostat

5. więcej pomysłów na razie nie mam

Masz zamontowany LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gdybyś przeczytał mój pierwszy post to byś zauważył, że identyczne problemy z temperaturą miałem w ubiegłym roku. Wymieniłem wtedy termostat i pompę wody. To nie pomogło. Autem jeżdżę od 6 lat, i zapewniam że nikt wody do niego nie dolewał. Auto odpowietrzałem kilka razy (raczej niepotrzebnie) ogrzewanie zawsze działa prawidłowo, a w zbiorniku nie zaobserwowałem bąbelków czy przerywanego strumienia. Tak jak pisałem wcześniej po jeździe oba węże chłodnicy są gorące. A więc moim zdaniem obieg płynu raczej prawidłowy. Zastanawiam się jeszcze czy wentylator osiąga max obroty przy wysokiej temperaturze. Nie wiem tylko jak to sprawdzić. LPG w swoim aucie posiadam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba jednak wymienię tą chłodnicę, bo nie mam już pomysłu gdzie szukać przyczyny. Zastanawiam się tylko jaką chłodnicę kupić, bo wg katalogu do mojego auta idzie chłodnica z linku:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NA31-EUR-07-2003-E60-BMW-520i&diagId=17_0276

 

tylko że obie chłodnice są do auta z automatyczną skrzynią biegów, a ja mam manualną, więc którą mam wybrać?

Ta chłodnica będzie pasowała do Twojego auta tak samo pasuje do mojego (mam manual)czy jest automat czy nie.Z reszta podasz VIN i po kłopocie.

Wentylator po włączeniu się obniża temperaturę w ukrytym menu gdy zatrzymasz się autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wymieniłeś termostat rok temu nie oznacza że jest teraz sprawny. Pracą tego termostatu steruje ECU i być może nie otwiera się do końca lub dławi przepływ do chłodnicy. Pompa cieczy raczej sprawna skoro przy większych prędkościach temp spada. U mnie inna rzecz mnie zastanawia a mianowicie podczas postoju z pracującym silnikiem żaluzja za nerką jest zamknięta nawet jak wentylator się załącza. Temp w normie 93 - 96.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzisiaj odebrałem auto od mechanika, nie udało mu się rozwiązać problemu. Chłodnica demontowana i czyszczona (nie była brudna), brak przedmuchów spalin i LPG do płynu chłodzącego, termostat otwiera się i wg niego działa prawidłowo. W komputerze silnika mam błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji, zamówiłem oryginał i przymierzam się do wymiany, ale mechanik nie jest pewien czy to rozwiąże problem. Nie był przeprowadzany też test wentylatora chłodnicy, czy ktoś może mi opisać jak krok po kroku przeprowadzić ten test w INPie, dla sterownika MS45?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.