Skocz do zawartości

E91 320i N46 Diagnozowanie wycieku płynu chłodniczego


xpuko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam%20wszystkich.%20 http://i.imgur.com/rV0wCc0.jpg?1 http://i.imgur.com/ddXUewZ.jpg?1 http://i.imgur.com/IRwbPo5.jpg?1

 

Udało mi się namierzyć wyciek, ale są dwie możliwości: oring pod czarną plastikową końcówką przyłączeniową do bloku, albo uszczelka pod głowicą ( końcówka przyłączeniowa znajduję się w tym samy miejscu co uszczelka pod głowicą i dlatego nie mogę tego zdiagnozować w 100% ). Jak to teraz sprawdzić żeby mieć pewność na 100% ?

Dziś na trasie około 15km temperatura pokazywała mi 105 stopni i po chwili spadło do 90 stopni i doszło znowu do 103, 104 stopni i tak się utrzymywało, zajechałem na miejsce myślałem że termostat się otworzył dotykam chłodnicy - zimna, dolny wąż też zimny. Panowie przy jakiej temperaturze w tym silniku powinien otworzyć się termostat ? Temperatura w ukrytym menu 105 stopni górny wąż gorący, chłodnica i dolny wąż zimny. Zauważyłem też że po wyłączeniu silnika chłodnica u góry i dolny wąż robią się ciepłe. Tylko wydaje mi się że przy tej temperaturze chłodnica i dolny wąż powinny być ciepłe na włączonym silniku. Dodam jeszcze że posiadam jeden błąd A6D1- dodatkowa pompa obiegowa wody, przerwa w obwodzie, obecny i nie można tego wykasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciekło z tyłu silnika.

 

Pod pompą podciśnieniową masz czarny plastik mocowany na trzy śruby . Po jego odkręceniu wypłynie cały płyn chłodniczy z silnika :norty:

Nowy z uszczelką to parę groszy w ASO.

 

Co do temperatur to wygląda , że masz OK - u mnie podobnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zmień oring od tego króćca oraz z zaślepki z tyłu bloku, pewnie to rozwiąże problem. A kosztuję parę PLN, gdyby to była uszczelka pod głowicą dawałoby dodatkowe objawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem oring od króćca i przestał wypływać płyn. Stary oring był już przepalony od temperatury.

Jak dostać się do tego czarnego plastiku z tyłu silnika co jest pod pompą podciśnieniową z kanału czy po zdemontowaniu podszybia jest możliwość wymiany oringu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć, mam dokładnie taki sam problem jak opisuje xpuko (ten sam silnik w e91). Wyciek spowodowany tryskaniem cieszy chłodządzej po rozgrzaniu silnika, z króćca przy bloku. Króciec wymieniony, układ odpowietrzony -jednak spec twierdzi, że węże od układu chłodzenia są twarde, a skoro pojawiło się ciśnienie w układzie chłodzenia, to musi być walnięta uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Ponadto mówi, że testu na CO2 nie da się wykonać bo zbiornik wyrównawczy po odkręceniu kipi, a do testu płyny nie mogą się mieszać.

 

Mam wątpliwości, nie zaryzykuje kilku tys. dlatego, że węże są twarde.

 

Czy zbiornik po odkręceniu na rozgrzanym silniki nie powinien kipieć? Nie mam masła pod korkiem, ani żadnych śladów w płynie. Silnik nie kopci, oleju nie przybywa. Kontrolek od przegrzania nie miałem. Jedynie ten wyciek płynu.

 

Zasugerowałem, że może to pompa wody, jednak facet wierdzi, że "pompa nie może powodować ciśnienia"...Myślałem, że gdy kręci się za szybko to ciśnienie się zwiększa.

 

Wolałbym mieć 100% pewność, niż pozwolę ściągać głowicę. Macie jakieś rady?

 

xpuko, jak to skończyło się u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika !!!

 

W każdej benzynie BMW węże robią się twarde , to jest podstawa działania .

Im wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia , tym wyższa jest temperatura wrzenia płynu chłodniczego .

 

Jeżeli układ jest szczelny i płyn chłodniczy ma 105 stopni C to woda w nim zawarta powinna się gotować ale przez powstające ciśnienie tak się nie dzieje . Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego ciśnienie w układzie chłodzenia się zrównuje z ciśnieniem atmosferycznym i zaczyna się płyn gotować, i uciekać ze zbiorniczka wyrównawczego .

 

Dla takich mechaników jak twój - BMW zrobiło debiloodporny korek . Otwiera się on w dwóch fazach. Jak go odkręcisz to pierw jest odkręcenie korka i puszczenie ciśnienia ale gwint korka nadal trzyma aby Ci korek w głowę nie strzelił od ciśnienia .

Do tego chyba jest też informacja aby go nie otwierać gdy jest ciepły :nienie: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam mam podobny problem tylko że u mnie ewidentnie cieknie z połączenia chłodnicy oleju z blokiem silnika czy to może być uszkodzony oring ?

Jeszcze jedno może ktoś wie dlaczego to co wycieka jest ciemną cieczą a nie wygląda jak płyn od chłodnicy myślałem że to jest olej ale oleju nie ubywa a płynu owszem chociaż jak zobaczyłem jaki kolor ma płyn w zbiorniku to tak jak by tam budyń czekoladowy był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
Właśnie tak szukam po necie o wycieku z E91 i trafiłem tutaj - identyczny problem mam u siebie. Na początku zauważyłem wymieszany olej z płynem na tym - nazwijmy to gnieździe na bloku - tak jak widać na zdjęciu u kolegi. Wymieniłem uszczelki pod podstawą filtra oleju i tej chłodniczki z boku. Olej nie leci ale płyn w dalszym ciągu zbiera się w tym gnieździe na bloku. Podejrzewam, że to z tej plastikowej rurki która przykręcona jest do bloku. Czy ktoś wie, jakiej uszczelki szukać, oringu - jakiś nr części bo nie wiem czego szukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.