Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem e46 318ci , silnik chodzi ok nurtuje mnie jednak moc na wyższych obrotach a raczej jej brak ,wcześniej miałem 318is ,wiadomo inna konstrukcja 16 zaworów i od 5 tyś był samolot jak na taki mały silniczek ,tu znowu zdziwił mnie niesamowicie mocny dół jak na małą benzynę

 

I tu następuje moje pytanie ,w moim przypadku silnik ma niesamowicie mocny dół ,od 2tyś ciągnie super do 4,5 tyś potem się już wolniej dokręca do 6 z kawałkiem ale już bez "ciągu" i tu prosiłbym o informacje od posiadaczy tego silniczka, jak się zachowuje na wyższych prędkościach obrotowych ,moc maksymalna podawana jest na ok 5500 , więc myślę że co najmniej do tych obrotów powinien ciągnąć , a w moim przypadku lepiej wcześniej zmienić bieg (koło 4,5tyś)

 

Wymieniłem już przewody,świece, filtry , przepływkę (na magnetti marelli ,moim zdaniem jedyny zamiennik który coś reprezentuje ) ,ale i wkładałem nowego boscha od znajomego ze sklepu , zawór disa również zdemontowałem ,sprawdziłem membranę, zawór zwrotny , i elektrozawór , wszystko ok , jeszcze tylko odma mnie zastanawia , ale wątpię aby silnik miał takie przedmuchy aby zubożyć mieszankę na tyle aby silnik stracił moc w górnych partiach ,oczywiście sam separator jest sprawny

 

A może ten silniczek po prostu tak ma i szukam dziury w całym :norty: , auto i tak kupowałem z myślą na swapa bo podobno w tym silniku są słabe panewki , a szukałem zdrowej budy i w miarę wyposażenia , tak więc wziąłem ją od niemca z podwórka za nie całe 2000E i to z LPG, a tu miła niepodzianka prawie 300tyś na liczniku a silniczek tak jak powinien zalany pełnym syntetykiem , książeczka serwisowa nawet jest , żadnych wycieków ani anomali , aż szkoda psuć

Opublikowano
Napiszę tak także posiadam ten silniczek w wersji coupe już 5 lat kupiłem z niemiec po kolizji ale stan ogólny super , silnik igła i śmiało mogę powiedzieć ze górny zakres obrotów u mnie jest bardzo dobry wręcz po przekroczeniu 4 tyś dostaje małego kopa , więc wydaje mi się że u ciebie coś musi być nie halo. Różnica taka że mój ma ponad połowę mniej nalatane kilometrów niż twój oczywiście przebieg sprawdzony i tanio za auto nie płaciłem , więc może już twój silnik jest na wykończeniu :)
Opublikowano
Silnik ten rakietą nie jest ale swoją moc ma od dołu do końca płynną nie ma opcji o zamulaniu dziwię się że ludzie ganią te silniki miałem kilka modeli bmw z różnymi silnikami i jedno co mogę powiedzieć że ten m43 1,9 zaskoczył mnie bardzo małą awaryjnością można powiedzieć zero awarii podstawa wymiany czasowe oleju dobrej klasy i rozsądek w eksploatacji mój przebieg 465 i dalej zegareczek :modlitwa:
Opublikowano

Ja również się zdziwiłem tym silniczkiem , według 140konnego isa ma super dół ,ale brak góry widocznie to tylko przypadłość mojego egzemplarza ,oczywiście nie spodziewam się jakiegoś kopyta , ale żeby oddał chociaż taką samą moc przy 5tyś jaką daje przy 3tyś :)

 

Tak więc szukam dalej ,kompresja mierzona na zimnym/ciepłym ponad 14bar, oczywiście kręcąc rozrusznikiem , tak więc lpg nie przyczyniło się do degradacji zaworów a lpg miał zamontowane według kwitów 160 tyś temu , tak więc bajki że to zły silnik można sobie wsadzić

 

trudno bedę szukał dalej , dla testów dam odmę w atmosfere , zaślepiając otwór w kolektorze , jak to nie to , to już chyba tylko wytarte krzywki na wałku rozrządu , bo silnik zmienia dźwięk wtedy gdy braknie mocy , co mogło by świadczyć o niedoborze powietrza , poprzez niecałkowicie otwierające się zawory

i zajrzę do rozrządu może ktoś grzebał i źle ustawił, choć nawet śladów odkręcania śrubek nie ma

 

Tak więc dziękuje za pomoc , choć chętnie przeczytam wypowiedzi innych użytkowników na temat tego silniczka, bądź wskazówek co może być nie tak

 

PS. A plany swapa przy aktualnie wprowadzonym przepisach trochę stopniały , bo nawet ten silniczek jest za żwawy na miejskie warunki ,a w trasach nie jeżdżę swoim autem :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.